ik denk dat een lens uitzoeken voor een ander heel moeilijk is. kan je niet een soort blanco bon geven en met een fotozaak iets afspreken. kan je vader zelf uitzoeken, qau zoom, kwaliteit en grote/gewicht.
groeten jan-peter
Hulp nodig bij bepaling keuze lens
Het leuke is, dat mijn vader het voor het geld niet hoeft te laten. Dan had hij al lang een 70-200 gekocht. Maar dan loopt hij weer met twee lenzen en dat wil hij absoluut niet meer. Overigens is het meer een idee van mij om hem een lens te geven, hij zelf is niet ontevreden (let op de nuance) over zijn huidige exemplaar.
We kijken samen wel eens naar elkaars foto's en moeten dan concluderen, dat voor het segment, waarin wij fotograferen, de kwaliteit goed te noemen is in de meeste situaties. Sinds ik zelf echter de 50mm 1.8 en de 80-200 2.8 heb aangeschaft, zie je wel het verschil. En dan begint het langzaam toch te kriebelen.
Ik mag concluderen, dat er binnen zijn wensenpakket geen kant en klare oplossing is en dat bij elke keuze een van zijn wensen niet wordt ingevuld.
We kijken samen wel eens naar elkaars foto's en moeten dan concluderen, dat voor het segment, waarin wij fotograferen, de kwaliteit goed te noemen is in de meeste situaties. Sinds ik zelf echter de 50mm 1.8 en de 80-200 2.8 heb aangeschaft, zie je wel het verschil. En dan begint het langzaam toch te kriebelen.
Ik mag concluderen, dat er binnen zijn wensenpakket geen kant en klare oplossing is en dat bij elke keuze een van zijn wensen niet wordt ingevuld.