Fotoreizen
Re: Fotoreizen
Precies, maar de reizen van SNP zijn best wel kostbaar.sofa2007 schreef:... maar het aardige van zo'n fotoreis lijkt me juist dat je dan alle tijd hebt om foto's te maken (niemand die zit te drammen dat we verder moeten lopen..) en dat je dat met 'hobbygenoten'doet.
Willem
Er is wel een reis naar de woestijn van Egypte, die niet zo duur is. Hij is van Bedouinsafaritours en kost 1290 euro. De reisleider kan ik aanbevelen

Leon
Tsja, dat hangt er natuurlijk maar vanaf wat je duur vindt... Ik was er afgelopen zomer. M'n eigen 4x4 voor het binnenland was goedkoper dan er één huren, auto in de container goedkoper dan met de ferry, en kamperen is weer goedkoper dan een hotel, dat biertje met 2,25% uit de supermarkt is beter betaalbaar dan de 5% versie van de slijter...(IJsland blijft een duur land, ook als je op eigen gelegenheid gaat)
Met een goede voorbereiding is IJsland prima zelf te doen, als je er een gecombineerde foto/kampeerreis van maakt.
Is mij uitermate goed bevallen... en ik wil nu al weer terug.
- mike
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Misschien is dit een leuke fotoreis. Lijkt mij grandioos om mee te kunnen maken, is echter iets te kostbaar.
http://www.cameratools.nl/Default.asp?n ... 2A17ED1E37}
verdere info op:
http://www.gemi.nu/
Gr. Michel
http://www.cameratools.nl/Default.asp?n ... 2A17ED1E37}
verdere info op:
http://www.gemi.nu/
Gr. Michel
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb zelf een maand geleden de Toscane fotoreis gedaan met SNP en het is mij goed bevallen. Om je vragen aan te halen:
1. mooie of bijzondere locaties waar je anders misschein niet zo snel komt;
Als je op jezelf gaat en genoeg tijd neemt om je voor te bereiden zul je dezelfde locaties kunnen bezoeken. Het voordeel bij een georganiseerde reis is echter dat je zelf niet veel hoeft uit te pluizen. Daarbij is het vervoer ook geregeld (in Toscane hadden we de beschikking over een minibus).
2. tijd kunnen nemen om te fotograferen (op een gewone vakantie is dat meestal wat lastig, zie 4);
Het was inderdaad fotografie vanaf 's morgens (vroeg) tot 's avonds. Genoeg tijd voor je hobby dus. Je bent echter wel met een groep(je) dus je hebt wel een bepaalde planning en tijden waar je je aan moet houden. Het programma is overigens facultatief - als je er een keer zelf op uit wilt kan dat ook. Heeft tijdens mijn reis overigens niemand gedaan, alleen de dag waarop er geen programma was heeft iedereen zelf ingevuld.
3. alleen zou ik het niet zo snel doen, 8 dagen in m'n eentje fotograferen op IJsland of zo lijkt me niet echt gezellig;
Zit wat in; ik (of eigenlijk wij, m'n vriendin fotografeert ook en was ook mee) vonden het in ieder geval erg leuk om met gelijkgestemden op pad te zijn.
4. met m'n vrouw is niet geslaagd want die gaat echt geen 8 dagen achter me aan sjokken terwijl ik alleen met fotogrtafie bezig ben;
Tja, daar heb ik dan weer geluk mee ...
5. dat je het met andere amateur-fotogafen doet.
Klopt helemaal - ik vind het in ieder geval erg leuk om van elkaar te leren
6. aanwezigheid van een prof. foytograaf is eigenlijk van ondergeschikt belang realiseer ik me nu, tenzij die mooie plekjes kent natuurlijk.
Ik heb er toch wel het een en ander van opgestoken, ondanks dat ik samen met een ander groepslid misschien toch fotografisch wat beter onderlegd was als de rest van de groep. Moet ook zeggen dat ik erg te spreken was over de begeleidende fotograaf - zeer ter zake kundig en hij kon die kennis ook goed overbrengen.
De Toscane reis was overigens behalve een fotoreis ook een cursus; d.w.z. elke ochtend 1 tot 2 uur theorie, foto-opdrachten en aan het eind van de dag/begin van de avond nabespreking van de resultaten. Best intensief dus en verwacht dan ook niet dat je lekker uitgerust thuiskomt - maar daar gingen wij gelukkig ook niet voor. Wel om mooie foto's te maken en ook nog wat te leren en dat is gelukt.
1. mooie of bijzondere locaties waar je anders misschein niet zo snel komt;
Als je op jezelf gaat en genoeg tijd neemt om je voor te bereiden zul je dezelfde locaties kunnen bezoeken. Het voordeel bij een georganiseerde reis is echter dat je zelf niet veel hoeft uit te pluizen. Daarbij is het vervoer ook geregeld (in Toscane hadden we de beschikking over een minibus).
2. tijd kunnen nemen om te fotograferen (op een gewone vakantie is dat meestal wat lastig, zie 4);
Het was inderdaad fotografie vanaf 's morgens (vroeg) tot 's avonds. Genoeg tijd voor je hobby dus. Je bent echter wel met een groep(je) dus je hebt wel een bepaalde planning en tijden waar je je aan moet houden. Het programma is overigens facultatief - als je er een keer zelf op uit wilt kan dat ook. Heeft tijdens mijn reis overigens niemand gedaan, alleen de dag waarop er geen programma was heeft iedereen zelf ingevuld.
3. alleen zou ik het niet zo snel doen, 8 dagen in m'n eentje fotograferen op IJsland of zo lijkt me niet echt gezellig;
Zit wat in; ik (of eigenlijk wij, m'n vriendin fotografeert ook en was ook mee) vonden het in ieder geval erg leuk om met gelijkgestemden op pad te zijn.
4. met m'n vrouw is niet geslaagd want die gaat echt geen 8 dagen achter me aan sjokken terwijl ik alleen met fotogrtafie bezig ben;
Tja, daar heb ik dan weer geluk mee ...
5. dat je het met andere amateur-fotogafen doet.
Klopt helemaal - ik vind het in ieder geval erg leuk om van elkaar te leren
6. aanwezigheid van een prof. foytograaf is eigenlijk van ondergeschikt belang realiseer ik me nu, tenzij die mooie plekjes kent natuurlijk.
Ik heb er toch wel het een en ander van opgestoken, ondanks dat ik samen met een ander groepslid misschien toch fotografisch wat beter onderlegd was als de rest van de groep. Moet ook zeggen dat ik erg te spreken was over de begeleidende fotograaf - zeer ter zake kundig en hij kon die kennis ook goed overbrengen.
De Toscane reis was overigens behalve een fotoreis ook een cursus; d.w.z. elke ochtend 1 tot 2 uur theorie, foto-opdrachten en aan het eind van de dag/begin van de avond nabespreking van de resultaten. Best intensief dus en verwacht dan ook niet dat je lekker uitgerust thuiskomt - maar daar gingen wij gelukkig ook niet voor. Wel om mooie foto's te maken en ook nog wat te leren en dat is gelukt.

Zie nu net (20101009) een de gelderlander een (4-daagse vlieg)aanbieding naar IJsland (279,00 euro!!!), kijk dat is wat we zoeken dacht ik...
Even snel gekeken of dit een goed uitgangspunt is, tenslotte wil ik ook foto's maken op IJsland en maar heb dezelfde gedachten over de prijzen als eenieder hierboven...
Op basis van de info bijeen geraapt op internet heeft mij alweer doen besluiten, dat dit niet goed uitpakt qua financiën (reis-279, autohuur-300, gids???, korte begeleidende trips 100/200). Als je dit bij elkaar optelt kom je al behoorlijk in de buurt van de (georganiseerde trip)prijs die ik tijdens het zoeken naar info tegenkwam (10-daagse reis, vanaf €1450)!!!!
Waar?? Nou hier: http://www.sawadee.nl/europa/ijsland/ij ... gletsjers/" onclick="window.open(this.href);return false; Wellicht een trip die samen met meer MCN leden gedaan kan worden...
Momenteel (20101009) zijn er 2 reizen die bij minimaal 6 deelnemers doorgaan...
Ik denk hier nu serieus over na! Overigens is dit geen verdekte reclame en heb ik geen enkele relaties met sawadee!!
Even snel gekeken of dit een goed uitgangspunt is, tenslotte wil ik ook foto's maken op IJsland en maar heb dezelfde gedachten over de prijzen als eenieder hierboven...
Op basis van de info bijeen geraapt op internet heeft mij alweer doen besluiten, dat dit niet goed uitpakt qua financiën (reis-279, autohuur-300, gids???, korte begeleidende trips 100/200). Als je dit bij elkaar optelt kom je al behoorlijk in de buurt van de (georganiseerde trip)prijs die ik tijdens het zoeken naar info tegenkwam (10-daagse reis, vanaf €1450)!!!!
Waar?? Nou hier: http://www.sawadee.nl/europa/ijsland/ij ... gletsjers/" onclick="window.open(this.href);return false; Wellicht een trip die samen met meer MCN leden gedaan kan worden...
Momenteel (20101009) zijn er 2 reizen die bij minimaal 6 deelnemers doorgaan...
Ik denk hier nu serieus over na! Overigens is dit geen verdekte reclame en heb ik geen enkele relaties met sawadee!!
dat is super! Een cursus terwijl je op vakantie bent! Dat lijkt me wel wat!
-
- Forumlid
Re:
Helemaal met Dodo eens.dodo schreef:Tsja, dat hangt er natuurlijk maar vanaf wat je duur vindt... Ik was er afgelopen zomer. M'n eigen 4x4 voor het binnenland was goedkoper dan er één huren, auto in de container goedkoper dan met de ferry, en kamperen is weer goedkoper dan een hotel, dat biertje met 2,25% uit de supermarkt is beter betaalbaar dan de 5% versie van de slijter...(IJsland blijft een duur land, ook als je op eigen gelegenheid gaat)
Met een goede voorbereiding is IJsland prima zelf te doen, als je er een gecombineerde foto/kampeerreis van maakt.
Is mij uitermate goed bevallen... en ik wil nu al weer terug.
We zijn er vorig jaar 11 weken geweest. Met Landrovercamper via Denemarken en de Faroer.
Voor de retour tocht waren we 2200 euro kwijt incl 2p hut. Dat is extra. Om maar een indicatie tegeven.
Verder ter plaatse een soort campingcard gekocht voor 70 euro, vrije toegang tot 32 campings.
Verder kan ik niet zeggen dat we nu meer uitgegeven hebben dan een tijdens trip in Zwitserland- Oostenrijk een jaar eerder.
Overigens wildkamperen. Niet in de parken toegestaan.
Waanzinige vakantie. Overweldigende natuur, stilte en panorama's
We moeten nog eens terug. Ik snap niet dat mensen in 8 dagen IJsland doen.
Het is ook wat je wilt.
Een fotovakantie om nog meer te leren m.b.t. tot de fotografie of gewoon prachtige foto's maken.
Er zit aan IJsland ook een groot nadeel. De rest van Europa is daarna zo gewoontjes.

- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Weten jullie waar ik ' spijt' van heb???? (komt voornamelijk doordat ik al geruime tijd ziek thuis zit).
Dat ik niet mee kon met vrouw en dochter die momenteel in Kenia/Tanzania rondreizen....
Alleen al de (korte) telefoontjes met verhalen, wat ze allemaal zien en kunnen fotograferen, zijn al om te watertanden.
De ' big five' hadden ze al de eerste 2 dagen vastgelegd, maar verder vissende
visarenden, andere aparte vogels en de gebruikelijke ' safari-dieren' .
Ze komen pas eind volgende week thuis: wordt weer een tijd foto's kijken, bewerken, sorteren, weggooien.
En misschien ook wel leuk: dochterlief fotografeert met C*n*n en mijn vrouw met Nikon.... dus zal pa zijn oordeel wel moeten geven welke mooier zijn hahahaha.
Groeten uit een enigszins zonnig Zeeland.
Rinus
PS deze reis is ook duur, maar als ik het zo hoor meer dan de moeite waard.
Dat ik niet mee kon met vrouw en dochter die momenteel in Kenia/Tanzania rondreizen....
Alleen al de (korte) telefoontjes met verhalen, wat ze allemaal zien en kunnen fotograferen, zijn al om te watertanden.
De ' big five' hadden ze al de eerste 2 dagen vastgelegd, maar verder vissende

Ze komen pas eind volgende week thuis: wordt weer een tijd foto's kijken, bewerken, sorteren, weggooien.
En misschien ook wel leuk: dochterlief fotografeert met C*n*n en mijn vrouw met Nikon.... dus zal pa zijn oordeel wel moeten geven welke mooier zijn hahahaha.
Groeten uit een enigszins zonnig Zeeland.
Rinus
PS deze reis is ook duur, maar als ik het zo hoor meer dan de moeite waard.
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Ik ben vorig jaar 2 weken naar Ysland geweest geboekt bij Askja incl auto huur, we hebben alleen overnacht in hostels we hebben de budget reis genomen. Iedere hostel waar wij overnacht hebben die hadden we ook op eigen gelegenheid kunnen boeken waarschijnlijk waren we dan goedkoper uit geweest.
Wel op tijd doen want zelfs laat in het seizoen was het vol in de hostels.
We hebben de ringweg gereden in totaal 3300 km, echt een geweldige reis. Ik heb hele mooie foto's gemaakt. Ik vond de prijs heel goed te doen geloof rond de 1400 euro pp. De ringweg rijden is een mooi begin om Ysland te ontdekken. Ik ga zeker nog eens terug en dan het binnenland in maar die reis zal duurder uitvallen omdat je dan een 4x4 moet hebben.
Groet Ingrid
Wel op tijd doen want zelfs laat in het seizoen was het vol in de hostels.
We hebben de ringweg gereden in totaal 3300 km, echt een geweldige reis. Ik heb hele mooie foto's gemaakt. Ik vond de prijs heel goed te doen geloof rond de 1400 euro pp. De ringweg rijden is een mooi begin om Ysland te ontdekken. Ik ga zeker nog eens terug en dan het binnenland in maar die reis zal duurder uitvallen omdat je dan een 4x4 moet hebben.
Groet Ingrid
- hvds
- Forumlid
- Contacteer:
allemaal links en verwijzingen naar erg commerciele activiteiten, ook door bestuursleden
kan dat allemaal wel ??
groet
Henri
kan dat allemaal wel ??
groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!
ik wil alleen zeggen waar ik geboekt hebt omdat ik erg tevreden ben over prijs en kwaliteit.
Misschien dat iemand anders er iets aan heeft da's het enige wat ik wil zeggen.
groet Ingrid
Misschien dat iemand anders er iets aan heeft da's het enige wat ik wil zeggen.
groet Ingrid
-
- Clublid
- Contacteer:
Sorry maar 1997,= voor een 8 daagse reis, zonder vlucht, en begeleiding van een goedwillende amateur?
Lijkt mij iets overdreven, voor dat geld kun je zelf toch heel wat meer boeken, bv om zomaar iets aan te geven een 11 daagse reis naar de binnenlanden van IJsland incl, 4x4 en vlucht en dan hou je nog geld over om bv een macro lens te kopen of iets dergelijks.
En zeg nu zelf IJsland is toch ook niet verkeerd om te fotograferen, speciaal het binnenland is spectaculair.
Idee om via de NCN iets te organiseren spreekt mij wel aan.
RVK
Lijkt mij iets overdreven, voor dat geld kun je zelf toch heel wat meer boeken, bv om zomaar iets aan te geven een 11 daagse reis naar de binnenlanden van IJsland incl, 4x4 en vlucht en dan hou je nog geld over om bv een macro lens te kopen of iets dergelijks.
En zeg nu zelf IJsland is toch ook niet verkeerd om te fotograferen, speciaal het binnenland is spectaculair.
Idee om via de NCN iets te organiseren spreekt mij wel aan.
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
https://robvankralingen.fotoport.nl/
https://robvankralingen.fotoport.nl/
- jos50
- Forumlid
Hoi Willem
Wij zijn vorig jaar naar Zweden,Noorwegen en Denemarken igeweest een pracht vakantie
waar je dan wel4 of 5weken voor uit moet trekken om een beetje redelijke indruk te krijgen
Dus wat zegt dat juist veder moet en dat anderen llopen te drammen is wat van tevoren met elkaar afspreekt.
Ikzelf heb daar nooit zoveel last veel last van.
Komende zomer gaan wij weer naar Schotland voor de 4e keer dat land verveelt mij en mijn vrouw nooit
Wij zijn vorig jaar naar Zweden,Noorwegen en Denemarken igeweest een pracht vakantie
waar je dan wel4 of 5weken voor uit moet trekken om een beetje redelijke indruk te krijgen
Dus wat zegt dat juist veder moet en dat anderen llopen te drammen is wat van tevoren met elkaar afspreekt.
Ikzelf heb daar nooit zoveel last veel last van.
Komende zomer gaan wij weer naar Schotland voor de 4e keer dat land verveelt mij en mijn vrouw nooit
Niet geschoten is altijd mis
Nikon D3100 Nikon 18-55 vr Nikon 55-300 vr
http://www.flickr.com/photos/josrol/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D3100 Nikon 18-55 vr Nikon 55-300 vr
http://www.flickr.com/photos/josrol/" onclick="window.open(this.href);return false;