Fotoreizen

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
sofa2007
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Fotoreizen

Bericht door sofa2007 » zo mar 09 2008 6:41 pm

SNP (www.snp.nl) organiseert fotoreizen/cursussen naar IJsland en Zweden. Heb wel zin om een keer zo'n reis te doen. Iemand ervaring met fotoreizen (van SNP)? Zijn er andere goede fotoreizen? Kan er natuurlijk zelf ook naar toe reizen maar het aardige van zo'n fotoreis lijkt me juist dat je dan alle tijd hebt om foto's te maken (niemand die zit te drammen dat we verder moeten lopen..) en dat je dat met 'hobbygenoten'doet.

Willem
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » ma mar 10 2008 4:06 pm

Ik heb wel nog een andere fotoreis voor je.
Niet zo heel duur en je hebt er HEEEEL wat aan (vind ik dan, als ik de site mag geloven)

Ze gaan dit jaar nog naar:

Namibie
Finland
Kenia
Tanzania

Check deze site voor meer info: www.squiver.com

Reis wordt begeleidt door TOP fotograaf Marsel van Oosten
Heeft diverse prijzen gewonnen en kent de plekken op z'n duim.

Prijzen die hij heeft gewonnen:
- Nature's Best International Photography Awards (2x)
- European Wildlife Photographer of the year
- IPA award

Veel plezier
Check ook even zn gallerie van de fototrips!
"Imagination is far more important than knowledge"

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma mar 10 2008 6:30 pm

Kijk even naar de site van
www.ludwigvanhooren.nl

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

RVK
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door RVK » di mar 11 2008 8:15 am

Ik weet niet wat men op dit forum niet duur vindt maar als ik zie dat bij Squiver een Namibie reis van 14 dagen Eur 3995,- kost, zonder vlucht, zonder ANVR en garantiefonds, dan zou ik toch nog maar wat verder kijken.

Als je zelf de reis regelt dan denk ik dat je voor 1/3 van die prijs zeker 3 weken in Namibie kunt rondreizen.

Je mist dan de uitleg van de fotograaf , maar is dat het equivalent van een D300 + 2 lenzen wel waard ?

IJsland is zeker zelf te doen, er is genoeg literatuur om de mooie plekken te ontdekken en als je wilt kun je met je eigen auto er heen gaan (autohuur op IJsland is zeer duur, en in binnenland is een 4x4 noodzakelijk) blijft welstaan datl IJsland een duur land is. (zeker als je op geregelde tijd een biertje wil)

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met de SNP ( niet fotoreizen) het is een degelijk reisbureau. Ze hebben ook fotocursussen in Nederland, misschien dit eerst proberen.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/

Robin

Bericht door Robin » di mar 11 2008 8:22 am

soulpic schreef:Ik heb wel nog een andere fotoreis voor je.
Niet zo heel duur
Krijgen jullie zoveel studiefinanciering tegenwoordig, dat je dit niet zo heel duur noemt ?

Namibie 3995,-
Tanzania 9895,-
Kenia 5950,-
Etosha 2750,-

Alleen Finland is met zijn 1450,- nog enigzins betaalbaar.
Maar als je ziet wat je er voor krijgt ....
Een 6 daagse reis, waarvan op dag 2-5 gefotografeerd wordt.

florist

Bericht door florist » di mar 11 2008 9:10 am

ik verbaasde mij ook al over de prijzen, vooral omdat er geen vlucht of iets bijzit!

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » di mar 11 2008 5:04 pm

RVK schreef:Ik weet niet wat men op dit forum niet duur vindt maar als ik zie dat bij Squiver een Namibie reis van 14 dagen Eur 3995,- kost, zonder vlucht, zonder ANVR en garantiefonds, dan zou ik toch nog maar wat verder kijken.

Als je zelf de reis regelt dan denk ik dat je voor 1/3 van die prijs zeker 3 weken in Namibie kunt rondreizen.

Je mist dan de uitleg van de fotograaf , maar is dat het equivalent van een D300 + 2 lenzen wel waard ?

IJsland is zeker zelf te doen, er is genoeg literatuur om de mooie plekken te ontdekken en als je wilt kun je met je eigen auto er heen gaan (autohuur op IJsland is zeer duur, en in binnenland is een 4x4 noodzakelijk) blijft welstaan datl IJsland een duur land is. (zeker als je op geregelde tijd een biertje wil)

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met de SNP ( niet fotoreizen) het is een degelijk reisbureau. Ze hebben ook fotocursussen in Nederland, misschien dit eerst proberen.

RVK

Bedankt. Dit zijn ook zo mijn vragen. Wat is de toegevoegde waarde van zo'n fotoreis? En weegt dat op tegen de prijzen (want die zijn niet mals idd). Voor mij:

1. mooie of bizondere locaties waar je anders misschein niet zo snel komt;
2. tijd kunnen nemen om te fotograferen (op een gewone vakantie is dat meestal wat lastig, zie 4);
3. alleen zou ik het niet zo snel doen, 8 dagen in m'n eentje fotograferen op IJsland of zo lijkt me niet echt gezellig;
4. met m'n vrouw is niet geslaagd want die gaat echt geen 8 dagen achter me aan sjokken terwijl ik alleen met fotogrtafie bezig ben;
5. dat je het met andere amateur-fotogafen doet.
6. aanwezigheid van een prof. foytograaf is eigenlijk van ondergeschikt belang realiseer ik me nu, tenzij die mooie plekjes kent natuurlijk.
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » di mar 11 2008 5:11 pm

4. met m'n vrouw is niet geslaagd want die gaat echt geen 8 dagen achter me aan sjokken terwijl ik alleen met fotogrtafie bezig ben;
Een van de redenen waarom wij nu met z'n tweetjes fotograferen...... :mrgreen: :mrgreen:
http://500px.com/EelcoVandeKamp

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » di mar 11 2008 5:58 pm

De prijzen zijn duurder dan ik dacht, ik heb alleen naar per person (deposit) gekeken.
"Imagination is far more important than knowledge"

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 11 2008 11:14 pm

soulpic schreef:De prijzen zijn duurder dan ik dacht, ik heb alleen naar per person (deposit) gekeken.
Prijzen zijn niet duur Soulpic, prijzen zijn hoog! :?

On-topic: cameraland.nl doet ook aan reizen. Toen ik laatst eens voor een vriend aan het zoeken was kwam ik hierlangs, en mij leek het wel wat..... als ik geen vrouw, kinderen en onvoldoende budget zou hebben!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Herman55

Bericht door Herman55 » wo mar 12 2008 12:24 am

Willem,

Ben zelf een jaar of 5 geleden op familiereis naar Kenia geweest met Baobab (http://www.baobab.nl/packageroute.asp?P ... amiliereis).
Dit is goed te doen met een gezin. Als fotograaf kom je volop aan je trekken. In 10 dagen tijd zo'n 2.000 foto's geschoten. Voordeel van de rondreis is dat je tenminste nog eens ergens komt. Prijs valt ook mee: ca. 2.000 euro pp. Er komt dan nog wel lokaal een aantal keer eten bij, maar dat kost bijna niks. Kijk maar eens naar het programma.

veel voorpret.
Herman

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo mar 12 2008 6:04 am

sofa2007 schreef: 2. fotograferen (op een gewone vakantie is dat meestal wat lastig, zie 4);
3. alleen zou ik het niet zo snel doen, 8 dagen in m'n eentje fotograferen op IJsland of zo lijkt me niet echt gezellig;
5. dat je het met andere amateur-fotogafen doet.
6. aanwezigheid van een prof. foytograaf is eigenlijk van ondergeschikt belang realiseer ik me nu, tenzij die mooie plekjes kent natuurlijk.
Heel veel van de activiteiten in deze lijst:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m.php?f=10
voldoen aan de hier genoemde voorwaarden.
Veelal zijn er geen kosten aan verbonden. Voor de meeste wandelingen, hoef je niet eens lid van de NCN te zijn. Soms tracteert de club zelfs iedereen nog op een kop koffie.

Meestal zijn je reiskosten ook beperkt. Veelal is de lokatie in Nederland. Soms Belgie en recent een keer naar Tokio.

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » wo mar 12 2008 8:37 pm

Hans Braakhuis schreef:
sofa2007 schreef:

Heel veel van de activiteiten in deze lijst:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m.php?f=10
voldoen aan de hier genoemde voorwaarden.
Veelal zijn er geen kosten aan verbonden. Voor de meeste wandelingen, hoef je niet eens lid van de NCN te zijn. Soms tracteert de club zelfs iedereen nog op een kop koffie.

Meestal zijn je reiskosten ook beperkt. Veelal is de lokatie in Nederland. Soms Belgie en recent een keer naar Tokio trouwens.
Aanvraag lidmaatschap NCN is gisteren net op de bus gegaan. Doe mij maar een tripje Tokio. Maar Belgie is ook niks is mee wat mij betreft.

@herman55: ben een paar jaar geleden naar Namibie geweest en 2 jaar geleden naar Oeganda (mooie berggorilla's gefotografeerd). Ben het met je eens, daar kunn je zelfs met een jengelende familie nog volop fotograferen. :wink:

Willem
Willem

______

RVK
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door RVK » za mar 22 2008 10:34 am

Misschien een tip, SNP geeft een (gratis) magazine uit wat veel reis informatie bevat.

Het nieuwe nummer gaat over nationale parken met veel tips over onbekende parken o.a. in Spanje, Noorwegen, Zweden, IJsland, etc.

Er staan ook een aantal fotoreizen in, die begeleid worden door www.jamesvanleuven.nl en er zijn reizen met een fotocursus inbegrepen.

De prijzen zijn in ieder geval wat sympathieker, alhoewel bv.de reis naar IJsland nog steeds niet echt goedkoop is, maar wel een fantastisch land om te fotograferen (IJsland blijft een duur land, ook als je op eigen gelegenheid gaat)

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”