Passeren van douane en inchecken op vliegveld : HELP !!

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za mar 15 2008 7:47 am

Tijdens het inchecken past iemand anders even op je handbagage.

Alleen Samsonite koffers komen vrijwel onbeschadigd aan op de transportbanden.

Net als bij Nikon, je betaald voor kwaliteit.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » za mar 15 2008 8:09 am

Robin schreef:
Dennis71 schreef:Ik zou, als ik jou was, mijn tas laten sealen.
De fototas rechts gaat alleen maar mee als handbagage anders vlieg ik niet :)

Of kun je ook je handbagage laten insealen ??
Roept dit niet meer vragen op bij aankomst in een ander land ?

Je weet zeker niet of een statief nu wel of niet in vliegtuig in mag ?
Heb er zelfs een nette tas omheen zitten
Had al begrepen dat je die kleinere tas als handbagage wilde meenemen. Of je die kan sealen weet ik niet, kan me niet voorstellen dat dat niet zou mogen. Je hebt echter een probleem als je bij de check inn je tas door de x-ray moet halen en iemand iets verdachts ziet. Dan kan het zo maar zijn dat je sealing eraf moet (dit laatste weet ik echter niet zeker!)

Tas of geen tas, volgens mij mag je een statief niet meenemen als handbagage. Ik zal vanmiddag eens vragen hoe dit zit.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za mar 15 2008 8:18 am

klopt over de koffers , ik heb een kleine samsonite koffer , waar genoeg kleding en zo inpast voor twee weken (de vorige keer toch weeeeeer te veel meegenomen overkomt me niet nog een keer !)

volgens een oud collega was het geen probleem een dslr in egypte te krijgen en ook er weer uit (had een d80 dus d70 moet ook kunnen)

zeg eens robin waar boekje die reizen lijkt me ook wel eens leuk zo iets te doen..

Sinbad

Bericht door Sinbad » ma mar 17 2008 7:23 pm

Ritsel een identiteitsbewijs van een of andere persdienst of lokaal krantje en roep dat je van de pers bent. In veel 3e wereldlanden zijn ze gek op pasjes met pasfoto, stempels etc. Hoe handig ben je met een tekenprogramma;-) Ik had in Egypte altijd succes met een foto waarop ik Yassar Arafat een hand gaf. De bewuste foto had ik op een beurs laten maken, maar dat kun je zelf ook.

Aan de andere kant kun je ook kijken of je iets meer allround apparatuur meeneemt. Vroeger reisde ik ook met een grote tas met cams, lenzen en statief in de rondte. Nu heb ik gekozen voor de D80 met 18-200VR en klaar is Kees.

Succes,
John

Robin

Bericht door Robin » di mar 18 2008 9:00 am

@Irwan

goede tip !!

Ik ga me hier zekers even in verdiepen. als ik slaag kom ik hier zeker op terug.

@Dirk-Jan

Ik ben tot nu toe nog maar 1x met een groepsreis meegeweest. dat was met Koning Aap (Kenia en Tanzania) en vind dit een prima organisatie.
Als we in Jordanie aankomen lift ik mee met het land arrangement (Reis zonder de vlucht) van Shoestring. Denk dat Djoser, Fox en Baobap ook zeker de moeite waard is om mee te nemen in je keuze, hoor daar regelmatig positieve verhalen over.

@Sinbad

Ik heb sinds vorig jaar pas een DSLR en heb deze juist aangeschaft vanwege de reizen die ik maak. Op aanraden van onze mede forum bewoners juist verschillend bereik aangeschaft ipv all-round omdat dit kwalitatief gezien de beste keuze was. Achteraf gezien misschien inderdaad vanuit praktisch oogpunt de 18-200 kunnen kiezen. :lol:

Nu ik ze in de tas heb zitten, gaan ze ook zeker mee ook.

Sinbad

Bericht door Sinbad » di mar 18 2008 8:57 pm

Als je er niet meer uit komt ...........onschuldig kijken en dan het arabische toverwoord 'Inshallah' zeggen, wat zoveel betekend als 'het is gods wil'. Alles wat er gebeurd of dat nu goed of slecht is, is altijd de wil van god, want anders was het niet gebeurd. Je beledigd hier echt niemand mee en het zal vaak het ijs breken, waar je dan verder op kunt borduren.

Succes

killerbee123

Bericht door killerbee123 » wo mar 26 2008 7:20 am

ben ik blij dat ik een monsterboekje heb en omdat ik zeevarende ben gewoon 30% meer bagage mee mag nemen:D

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo mar 26 2008 7:16 pm

@ killerbee
Cool man toch wel op een vet gaaf vliegdekschip of Jager ?

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » do mar 27 2008 10:32 am

Pancaran's schreef:Misschien is zo'n koker waar grote tekeningen in bewaard worden een idee om je statief in te stoppen.

Succes Irwan
Wat dacht je van een ordinair stuk pvc pijp?
Einddoppen erop, gaten in de zijkant boren voor verbinding met je tas/koffer m.b.v. spanband/tie raps/musketon haken.
Stevig en goed.
Eventueel dat saaie grijs (of wit) lekker pimpen met stickers of klodders verf. :lol:

Je kan ook een kleinere diameter gebruiken en daar je lenzen in doen en dan weer in de koffer.... dan heb je een dubbele Samsonite... gebeurt nix meer mee!

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door unga » do mar 27 2008 10:56 am

eventueel dat saaie grijs (of wit) lekker pimpen met stickers of klodders verf.
en ja dan kom je bij de douane met die gepimpte koker denken ze dat je meteen een IED bij je hebt

IED= improvised electronic devise...of te wel een hobby bom

dus lekker grijs laten dat ding :wink:
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

Dozy

Bericht door Dozy » do mar 27 2008 11:13 am

Of vol kalken met arabische tekens en een foto van Wilders :P

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » do mar 27 2008 1:32 pm

Deze zomer naar Canada en statief gaat tussen de kleding in de tas. Ik heb mijn fototas als handbagage met daarin Foto- en filmcamera en lenzen en manlief de rest. Over de tas gaat een hoes en 2 sjorbanden. Al 2 keer goed gegaan wbt de tassen. Voor het eerst met Nikon en 2 lenzen op vakantie en neem waarschijnlijk de 3de mee terug :).
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

marx

Bericht door marx » do mar 27 2008 5:02 pm

De opmerking over legerkisten had ik dus ook last van, hier op schiphol al:
*PIIEEEEPP*
meneer heeft u nog iets in uw zakken.
(ik) mijn zakken doorkloppende, nee mevrouw, riem is ook al af, horloge is al af, dus nee.

uw schoenen meneer, wilt u die even uitdoen?
(ik) weet u dat zeker mevrouw, er lopen hier ook kinderen, ik zou niet graag verantwoordelijk zijn voor hen gezondheid

In thailand gaat het iets harder... maar ik mocht daar mijn schoenen aanhouden.

Tip, neem een bon en een kopie mee, in thailland werd ik eruit gevist, tas open, hee een d200, die heeft u hier gekocht dus u moet nog even betalen.

nee hoor, hier is de kopie van de bon, douanier loopt weg, komt even later terug met politieagent, meneer heeft camera, heeft u de bon meneer?

(euhhhm die geef ik net aan u...) nee hoor meneer, wilt u de bon even laten zien.
2e kopie erbij, natuurlijk... ik heb er nog 5 mee, geen probleem

kon zo doorlopen.
Maar als je slechts 1 kopie mee hebt is het jouw woord tegen het zijne.
Probeer er dan nog maar eens onderuit te komen.

Robin

Bericht door Robin » di apr 22 2008 9:46 pm

Heb toch maar voor een statief tas gekozen, denk dat ik als westerling met een stuk pvc buis met 2 witte doppen wel erg ga opvallen :lol:

Balhoofd los gehaald en zit in een truitje gewikkeld in het midden van de tas. Statief ingewikkeld met 3 handoeken en een fleeze jack en de rest van de statief tas opgevuld met sokken en onderbroeken.

Dus een verlenging van mijn backpack geworden. Uiteraard gaat het geheel in een flight back als ik ga inchecken en door de douane loop bij aankomst.

Kopieen zitten in de backpack, fototas en bij mijn papieren die ik op me draag. Dus ben er helemaal klaar voor :)

Enige nadeel, me vriendin moet nu met 2 slaapzakken en 2 kussentjes rondlopen aan de zijkant :oops:

Bedankt voor de tips allemaal

Afbeelding

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di apr 22 2008 9:54 pm

Goede reis Robin!

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”