Zolang deze als redelijk worden ervaren zullen er niet zoveel zijn die deze belastingen proberen te ontduiken.Polling schreef:En toch blijf ik het vreemd vinden dat iedereen het maar normaal vindt om een poging te doen de belastingen te ontduiken...
Goedkoop en toch duurkoop
Je kan het ook als sport zien. Let de douane op heb je pech, letten ze niet op heb je mazzel.Polling schreef:En toch blijf ik het vreemd vinden dat iedereen het maar normaal vindt om een poging te doen de belastingen te ontduiken...
Hetzelfde geldt voor te hard rijden. Wordt je snelheid niet gemeten, heb je mazzel, wordt die wel gemeten heb je pech.
Je moet dan alleen niet zeuren als je die boete krijgt.
Als je jouw denkwijze doortrekt, vind je het dus ook vreemd dat mensen software, MP3's, DVD's, etc. downloaden.
Irwan
Aktie door PatrickP: Wat regeltjes verwijderd om het hier gezellig te houden...
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik vrees dat onverzekerd verzenden per post niet mogelijk is en dat daarom een van de bekende koeriersdiensten gebruikt wordt.
Op zich niets mis mee, maar als het dan in NL aankomt zal een UPS declarant de zending gewoon moeten aangeven bij de douane.
Het blijft een gok, soms heb je geluk.....
groet,
Marco
Op zich niets mis mee, maar als het dan in NL aankomt zal een UPS declarant de zending gewoon moeten aangeven bij de douane.
Het blijft een gok, soms heb je geluk.....
groet,
Marco
Goedkoop en toch duurkoop
Tja het was alleen maar een goed bedoeld advies voor degene die ook zoiets van plan waren.
Ik heb na de aanschaf van mijn D3 ook een 70-200 2.8 VR grey besteld in Nederland bij Foka in NL koste deze ruim 1800 euro bij HS 1500 euro.
Ik ben voorgoed genezen en doe dit dus nooit en te nimmer meer.
Ik heb na de aanschaf van mijn D3 ook een 70-200 2.8 VR grey besteld in Nederland bij Foka in NL koste deze ruim 1800 euro bij HS 1500 euro.
Ik ben voorgoed genezen en doe dit dus nooit en te nimmer meer.
Belastingontduiking,wetovertreding....tja.
Je mag toch bestellen en/of kopen in de wereld waar je wilt.
Immers,je doet toch niets illegaals?
Je hoort toch vanzelf of het de douane of belastingdienst belangrijk genoeg vind om te onderzoeken of dat er nog een naheffing komt op het aangekochte product ?
Je mag toch bestellen en/of kopen in de wereld waar je wilt.
Je hoort toch vanzelf of het de douane of belastingdienst belangrijk genoeg vind om te onderzoeken of dat er nog een naheffing komt op het aangekochte product ?
boekie
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zo werkt het niet Edwin.Edwin schreef:Je mag toch bestellen en/of kopen in de wereld waar je wilt.
Je bent verplicht zelf aangifte te doen.
Zie:
link douane over internetaankopen
- johan1967
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Het kopen van een fototoestel heeft hier helemaal niets mee te maken. Het is een feit dat foto-apparatuur in West-Europa schrikbarend duur is vergeleken met de rest van de wereld. En het zijn dit keer eens niet de belastingen die dit veroorzaken, maar de prijsstelling van in dit geval Nikon zelf. Ze zien euro's namelijk 1 op 1 als dollars en dat klopt van geen kant.emdeklerk schreef:Daar gaan we weer. God wat is alles toch duur in Nederland. Ga dan lekker in de VS wonen. Kijken wat je voor sociale voorzieningen hebt en wat je betaalt voor een ziektekostenverzekering, en wat je voor ontslagrecht hebt, om maar een paar dingen te noemen.
Ik heb verder niets te maken met Nederlandse fotozaken die hier onder het mom van service exorbitante prijzen vragen. Als er eens een keer iets is, dan sturen ze de spullen gewoon op naar de importeur. Dat kan ik zelf ook. Niks service dus.