AF-S Nikkor 80-200 mm f/2.8 D

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
GdP

Bericht door GdP » di apr 22 2008 12:32 am

Irwan ik zal aan je denken.

GdP

Bericht door GdP » wo apr 23 2008 2:56 pm

Het advies van het Nikon Europe Support is de camera te resetten.

Blijven de instellingen dan staan, of ben ik die dan allemaal kwijt? Want dan moet ik die eerst noteren.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo apr 23 2008 3:31 pm

Het idee van resetten is dat je instellingen weer naar de default gaan, dus als ik jou was, zou ik ze maar opschrijven.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

GdP

Bericht door GdP » wo apr 23 2008 4:21 pm

Resetten helpt ook niet. :evil:

Ik denk steeds meer aan een firmware fout in de Nikon D3.

Want het werkt allemaal perfect op twee stuks Nikon F80 en een Nikon F6.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo apr 23 2008 4:50 pm

Probeer een in AF-C en hoe staat je limit schakelaar op je objectief misschien helpt het wel als je een iets focus correctie instelt voor de 80-200 in de D3. Verder kan ik zo snel ook niks verzinnen waarom het niet zou werken op een D3. Maar ik zou zeker terug melden bij Nikon support dat het na een reset nog niet werkt en dat je eigenlijk wel wil dat het wordt opgelost. Mag ook wel vind ik met een camera in deze prijsklasse.

Zou toch overdreven zijn dat je om deze reden een objectief moet verkopen.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

GdP

Bericht door GdP » wo apr 23 2008 5:07 pm

luc schreef:Probeer een in AF-C en hoe staat je limit schakelaar op je objectief misschien helpt het wel als je een iets focus correctie instelt voor de 80-200 in de D3. Verder kan ik zo snel ook niks verzinnen waarom het niet zou werken op een D3. Maar ik zou zeker terug melden bij Nikon support dat het na een reset nog niet werkt en dat je eigenlijk wel wil dat het wordt opgelost. Mag ook wel vind ik met een camera in deze prijsklasse.

Zou toch overdreven zijn dat je om deze reden een objectief moet verkopen.

Luc.
Nog eens met het proberen bezig geweest. Wanneer ik het objectief gebruik bij volle opening dan treed het probleem niet op. Maar één stapje diafragmeren, dan is het gelijk al fout.
Met convertor er tussen direct in de fout, zonder convertor kan het een paar keer goed gaan.

GdP

Bericht door GdP » vr apr 25 2008 6:00 pm

Na uitwisseling van diverse emails als laatste dit bericht van Nikon Europe Support ontvangen:

"Uw bevindingen zijn doorgegeven aan de juiste mensen, maar ik kan helaas geen beloftes doen over onmiddelijke oplossingen of reacties. Namens Nikon mijn verontschuldigingen voor dit ongemak."

De conclusie van mij is dat het waarschijnlijk een firmware fout van de Nikon D3 betreft.
Ben ik even blij dat ik deze kanjer nog heb. :lol:

Afbeelding

En dit gaat dus voorlopig in de kast. :(

Afbeelding

Of zal ik dit maar weer gaan gebruiken? :lol:

Afbeelding

Heeft nog nooit problemen gegeven. :mrgreen:

Gerard13

Bericht door Gerard13 » vr apr 25 2008 6:16 pm

En nog met die mooie originele Nikon filterdoosjes!

GdP

Bericht door GdP » ma apr 28 2008 6:30 pm

Update uitgevoerd.

De fout met de AF-S 80-200 f/2.8 is hiermee niet opgelost. Nog maar even wachten waar Nikon mee komt.

GdP

Bericht door GdP » di apr 29 2008 2:28 pm

Het is jammer, maar voorlopig heb ook helemaal geen fluit aan die AF-S Teleconverter TC-17EII.

Die AF-S 80-200 f/2.8 is het enige objectief waar hij op past.

GdP

Bericht door GdP » di jul 15 2008 1:29 pm

Het probleem met de AF-S 80-200 f/2.8 is boven 'water'.

Hij is gewoon aan een grondige schoonmaak beurt toe. :oops:

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » di jul 15 2008 1:35 pm

Het is in elk geval fijn dat je nu weet wat de oorzaak is toch???
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » di jul 15 2008 1:37 pm

Met belangstelling gevolgd en gelukkig loopt het goed af. Ik kon het me ook niet zo goed voorstellen, maar ben wel gerust bij een volgende camaanschaf. De mijne gaat ook niet weg.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di jul 15 2008 5:42 pm

GdP schreef:Het probleem met de AF-S 80-200 f/2.8 is boven 'water'.

Maar Gerrit toch.... Je spulletjes niet goed onderhouden? En nog wel zo'n fantastisch objectief als de AF-S 80-200 f/2.8! Schande! :twisted: :twisted: :twisted:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

GdP

Bericht door GdP » di jul 15 2008 9:43 pm

PatrickP schreef:
GdP schreef:Het probleem met de AF-S 80-200 f/2.8 is boven 'water'.

Maar Gerrit toch.... Je spulletjes niet goed onderhouden? En nog wel zo'n fantastisch objectief als de AF-S 80-200 f/2.8! Schande! :twisted: :twisted: :twisted:
:D

Ik heb hem een jaar geleden aangeschaft. Tweedehands. Hij behoort niet tot mijn favoriete objectieven. Hij is zwaar, idioot groot, en ongeschikt voor dichtbij fotografie. En is dan ook niet te gebruiken zonder monopod.

Voor macro-achtige foto’s mag ik dan ook nog graag terug vallen op mijn oude vertrouwde Nikon 80-200mm f/4.5 Ai zoom met zijn close-up lenzen. Bovendien is deze heel wat handzamer.

Toch doe ik dit objectief niet weg, want het is ongelofelijk hoe snel en nauwkeurig de AF van dit objectief werkt. En daar wilde ik in de afgelopen vakantie gebruik van gaan maken, in combinatie met de D3. Dat werd dus de F6, want daar deed hij het uitstekend op.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”