AF-S Nikkor 80-200 mm f/2.8 D
Probeer een in AF-C en hoe staat je limit schakelaar op je objectief misschien helpt het wel als je een iets focus correctie instelt voor de 80-200 in de D3. Verder kan ik zo snel ook niks verzinnen waarom het niet zou werken op een D3. Maar ik zou zeker terug melden bij Nikon support dat het na een reset nog niet werkt en dat je eigenlijk wel wil dat het wordt opgelost. Mag ook wel vind ik met een camera in deze prijsklasse.
Zou toch overdreven zijn dat je om deze reden een objectief moet verkopen.
Luc.
Luc.
Nog eens met het proberen bezig geweest. Wanneer ik het objectief gebruik bij volle opening dan treed het probleem niet op. Maar één stapje diafragmeren, dan is het gelijk al fout.luc schreef:Probeer een in AF-C en hoe staat je limit schakelaar op je objectief misschien helpt het wel als je een iets focus correctie instelt voor de 80-200 in de D3. Verder kan ik zo snel ook niks verzinnen waarom het niet zou werken op een D3. Maar ik zou zeker terug melden bij Nikon support dat het na een reset nog niet werkt en dat je eigenlijk wel wil dat het wordt opgelost. Mag ook wel vind ik met een camera in deze prijsklasse.
Luc.
Met convertor er tussen direct in de fout, zonder convertor kan het een paar keer goed gaan.
Na uitwisseling van diverse emails als laatste dit bericht van Nikon Europe Support ontvangen:
"Uw bevindingen zijn doorgegeven aan de juiste mensen, maar ik kan helaas geen beloftes doen over onmiddelijke oplossingen of reacties. Namens Nikon mijn verontschuldigingen voor dit ongemak."
De conclusie van mij is dat het waarschijnlijk een firmware fout van de Nikon D3 betreft.
Ben ik even blij dat ik deze kanjer nog heb.

En dit gaat dus voorlopig in de kast.

Of zal ik dit maar weer gaan gebruiken?

Heeft nog nooit problemen gegeven. :mrgreen:
"Uw bevindingen zijn doorgegeven aan de juiste mensen, maar ik kan helaas geen beloftes doen over onmiddelijke oplossingen of reacties. Namens Nikon mijn verontschuldigingen voor dit ongemak."
De conclusie van mij is dat het waarschijnlijk een firmware fout van de Nikon D3 betreft.
Ben ik even blij dat ik deze kanjer nog heb.

En dit gaat dus voorlopig in de kast.

Of zal ik dit maar weer gaan gebruiken?

Heeft nog nooit problemen gegeven. :mrgreen:
PatrickP schreef:Maar Gerrit toch.... Je spulletjes niet goed onderhouden? En nog wel zo'n fantastisch objectief als de AF-S 80-200 f/2.8! Schande!GdP schreef:Het probleem met de AF-S 80-200 f/2.8 is boven 'water'.
Hij is gewoon aan een grondige schoonmaak beurt toe.![]()
![]()

Ik heb hem een jaar geleden aangeschaft. Tweedehands. Hij behoort niet tot mijn favoriete objectieven. Hij is zwaar, idioot groot, en ongeschikt voor dichtbij fotografie. En is dan ook niet te gebruiken zonder monopod.
Voor macro-achtige foto’s mag ik dan ook nog graag terug vallen op mijn oude vertrouwde Nikon 80-200mm f/4.5 Ai zoom met zijn close-up lenzen. Bovendien is deze heel wat handzamer.
Toch doe ik dit objectief niet weg, want het is ongelofelijk hoe snel en nauwkeurig de AF van dit objectief werkt. En daar wilde ik in de afgelopen vakantie gebruik van gaan maken, in combinatie met de D3. Dat werd dus de F6, want daar deed hij het uitstekend op.