Nooit van gehoord. Totdat ik eens ging googelen.

sensor d3 grease.....
http://www.flickr.com/groups/nikond3/di ... 447329587/
Je ziet een vaker voorkomend "probleem".
Overigens wel opmerkelijk voor een camera van rond de 4.500 euro.
Groet,
Marcel
Nou Marten, je bent dan wel geen gekke Henkie maar ik heb de zelfde ervaring als Gino. Wel nog geen smeerboel maar wel veel stof en hardnekkige deeltjes die er bijna niet af te krijgen zijn. Ben twee keer bij een fotozaak, Konijn in Turnhout en Calumet in Antwerpen, geweest om de sensor daar schoon te laten maken en de laatste keer heb ik dus zelf ook van die swabdingen aangeschaft en doe de sensor zelf reinigen. Tot nu toe gaat dat prima.Marten schreef:Blijkbaar uitgeschoten tijdens doorsmeren en olieverversen.
Typisch gevalletje Beverwijk.
groet,
G. Henkie
Tja sorry dan, maar ik heb echt een hekel aan die stof vandaar de oplossing met twee body`s.a90 schreef:Duh, alsof een D3 geen vuile sensor mag hebben omdat ie duur is.
Vervelende problemen ermee ? je bedoelt wat stofjes of andere viezigheid op de sensor ? Dat zijn heus geen problemen hoor, zoiets heet gewoon onderhoud.
Klopt!a90 schreef:Marten, wel eens een proeffoto gemaakt op f22 van een blauwe lucht ? dan even door ps heenhalen en auto levels doen. Geheid dat je wat tegen komt.