Ik dacht gisterenavond, ga nog even snel men sensor swabben want had op de Antwerpen foto's op hetzelfde plekje steeds twee vlekjes zitten.
Viel op de meeste foto's niet eens op en waren ook zo weer weggewerkt met het "heal tooltje" in Lightroom maar goed.
Dacht, doe het nu maar even want zondag op het circuit zal ik waarschijnlijk ook wel weer met een behoorlijke oogst thuiskomen en als je dan elke foto weer opnieuw moet zitten klooien, afijn, je kent dat wel.
Ik een stokje gepakt, half uit de verpakking en flesje klaargezet.
Acculading gechekt en dan objectief eraf.
In het menu gedoken om spiegel opklappen voor reinigen te selecteren en swabben maar.
Wat denk je, de gevreesde smeer die rondom de sensor zit kwam toch op men sensor.
Dus nog een swabje.............en nog één..................en nog één...............

Om een lang verhaal kort te maken, ben op een gegeven moment met de voorgaande gebruikte swabjes met extra vloeistof express het smeer onderuit het randje beginnen halen en toen met weer verse swabjes op het gemakje de boel schoon gedweild en alles is er nu weer af.
Tien swabjes verder een schone sensor en ben nu wel van de meeste smeer verlost want als ik nu bij de randen kom met het swabje komt er geen smeer meer onderuit.
Handig voor in de toekomst dus.

Ik maakte me ook al niet al te druk omdat ik a90 al eens ongeveer hetzelfde verhaal heb weten plaatsen hier op het forum en bedacht, het is nu toch naar de kl**ten, ga nu gelijk al die smeertroep maar weghalen voor de toekomst.
Dus als je dat ook een keer voorhebt, niet panieken, gewoon keer op keer opnieuw doen en op een gegeven moment is het in orde.
Tip van de dag, doe het onder het licht van een halogeen lampje, op één of andere manier kan je dan alles beter zien zitten op de sensor wat je onder een gewone lamp of met daglicht niet ziet.
Moet nu natuurlijk wel weer terug naar Calumet om nieuwe swabjes want heb er nog maar twee!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes en goeiemorgen