Interieur foto's bedrijfspand
Noël, inderdaad beter, maar als ik kijk naar mijn laatst geplaatste versie en die vergelijk met jou laatste van foto 3, zie ik toch nog behoorlijk verschil. Met name in de laatste stoelen en in de achterwand van de counter. Ik heb foto 2 van jouw laatste versie even bewerkt en ook hier verschil:
Jouw versie

Mijn bewerking:

Ik heb ze even onder elkaar geplaatst om het verschil duidelijker te maken. Tis minimaal maar wel zichtbaar.
Ook hier zie je duidelijk verschil, met name in de kasten rechts op de foto. Hoe dat kan weet ik niet, maar goed ze zijn wel beter dan de eerste versie. Ook de boom die je achterin door het raam ziet is in mijn versie scherper.
Overigens is het niet vreemd dat je platen achteraf bewerking nodig hadden. Met de analoge opnamen werden altijd correcties toegepast bij het afdrukken. Tenzij je naar een speciaal lab ging en aangaf dat er niets aangepast mocht worden. Groet, Irwan
Jouw versie
Mijn bewerking:

Ik heb ze even onder elkaar geplaatst om het verschil duidelijker te maken. Tis minimaal maar wel zichtbaar.
Ook hier zie je duidelijk verschil, met name in de kasten rechts op de foto. Hoe dat kan weet ik niet, maar goed ze zijn wel beter dan de eerste versie. Ook de boom die je achterin door het raam ziet is in mijn versie scherper.
Overigens is het niet vreemd dat je platen achteraf bewerking nodig hadden. Met de analoge opnamen werden altijd correcties toegepast bij het afdrukken. Tenzij je naar een speciaal lab ging en aangaf dat er niets aangepast mocht worden. Groet, Irwan
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Noël,
Welke scherpte en welke kleurmode heb je ingesteld in de D300 ?
Harry (Nikonijn)
Welke scherpte en welke kleurmode heb je ingesteld in de D300 ?
Harry (Nikonijn)
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Diezelfde kleurmode heb ik ook ingesteld, m.n. voor opnamen die beslist niet overdreven (meer natuurgetrouw) mogen zijn zoals portretten. Voor reportage- en landschapsfotografie gebruik ik D2Xmode III.
De verscherping staat maximaal op 4. Hoger wil ik niet gaan, dat kan event. softwarematig nog bijgesteld worden.
Verder: contrast -1, helderheid op -1, verzadiging op +1 en tint op 0
Heldrerheid LCD schermpje -1
Deze instellingen heb ik overgenomen van een draadje uit de NCN.
Groet,
Harry
De verscherping staat maximaal op 4. Hoger wil ik niet gaan, dat kan event. softwarematig nog bijgesteld worden.
Verder: contrast -1, helderheid op -1, verzadiging op +1 en tint op 0
Heldrerheid LCD schermpje -1
Deze instellingen heb ik overgenomen van een draadje uit de NCN.
Groet,
Harry
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB