GPS i.c.m. D3

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di jun 10 2008 1:47 pm

Heu zie het nut er nog steeds niet echt van in.
Dus stel ik ga naar de holwerder pier om foto's te maken. Dan kan zo'n ding de coordinaten opslaan waar ik de foto's heb gemaakt.

Maar wat heb ik daaraan :shock: , die kan ik zo ook wel op zoeken.
Of zie ik het te simpel?

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di jun 10 2008 2:03 pm

Of zie ik het te simpel?
Ja stel je nu voor dat je 1000 pieren op de foto hebt staan dan weet je niet meer welke pier waar ligt. :-)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » di jun 10 2008 2:10 pm

Pruimpit schreef:Heu zie het nut er nog steeds niet echt van in.
Dus stel ik ga naar de holwerder pier om foto's te maken. Dan kan zo'n ding de coordinaten opslaan waar ik de foto's heb gemaakt.
Komop een beetje fantasie! Lijkt me voor de hobbyist heel leuk en nuttig. Vooral op reis, kun je achteraf m.b.v. je gps-data in Google Maps je route traceren.

Harrie Gerrits

Bericht door Harrie Gerrits » di jun 10 2008 2:18 pm

Skippy schreef:
Pruimpit schreef:Heu zie het nut er nog steeds niet echt van in.
Komop een beetje fantasie! Lijkt me voor de hobbyist heel leuk en nuttig. Vooral op reis, kun je achteraf m.b.v. je gps-data in Google Maps je route traceren.
Had het niet beter kunnen formuleren ..... inderdaad ga ik dit gebruiken in combinatie met Google Maps en mijn eigen site om het thuisfront real time reisinformatie te verstrekken (via RSS feeds).

pabusk

Bericht door pabusk » di jun 10 2008 2:27 pm

Ik heb net een ontvangerbesteld voor nog geen 90 Euro. Het enige dat je dan moet doen is zorgen dat de klok op je receiver gesynchroniseerd is metje camera. Een los programmaatje op je PC zorgt dan voor de verwerking in je EXIF en om te zorgen dat je kan linken naar Google Earth.

Nu maar wachten tot hij binnen is zodat ik het kan proberen

Afbeelding

Holux M-241

Grtz,
Paul

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » do jun 12 2008 11:32 pm

Harrie, Heb je inmiddels al wat ervaring op kunnen doen met de GPS module ? Ik ben met name benieuwd hoe de stroomvoorziening geregeld is.

Ze schrijven op de website dat ze een heel laag verbruik kunnen garanderen in combinatie met de nieuwe GPS instellingen in de D3. Ik was even benieuwd naar je bevindingen.

En bovendien, ik moet nog een vaderdagcadeautje uitzoeken ;)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Harrie Gerrits

Bericht door Harrie Gerrits » vr jun 13 2008 12:19 am

a90 schreef:Harrie, Heb je inmiddels al wat ervaring op kunnen doen met de GPS module ? Ik ben met name benieuwd hoe de stroomvoorziening geregeld is.

Ze schrijven op de website dat ze een heel laag verbruik kunnen garanderen in combinatie met de nieuwe GPS instellingen in de D3. Ik was even benieuwd naar je bevindingen.

En bovendien, ik moet nog een vaderdagcadeautje uitzoeken ;)
Hallo Michael, ik heb er nog niet veel mee gefotografeerd - circa 200 foto's (druk met m'n werk) maar de eerste indrukken qua stroomverbruik zijn goed.

De di-GPS Pro vraagt 45 mA bij 5 V (225 mW).

Als je de di-GPS Pro een hele dag (10 uur) aan laat staan is het verbruik 2,25 Wh.

Een EN-EL4a kan totaal 27,75 Wh leveren - de di-GPS Pro gebruikt op basis van 10 uur continue gebruik slechts 8% van de totale accucapaciteit.

Het stroomverbruik is dus geen enkel probleem en je zal vast nog wel een extra EN-EL4a in je bezit hebben.

UPDATE

Heb de D3 en di-GPS pro sinds vannacht 0:30 aanstaan (voor beide is de "spaarstand" uitgeschakeld) en de EN-EL4a heeft nu nog een lading van 23% (tijd is nu 11:10).

Prettige vaderdag toegewenst.

wblink
Forumlid
Forumlid

Dawn GPS

Bericht door wblink » zo sep 28 2008 4:45 pm

Dag,

Ik gebruik sinds enige tijd de DAWN GPS module.

Ik ben uitzonderlijk tevreden over de resultaten. Zowel van het apparaat, maar vooral voor de mogelijkheid om bv vanuit LR de GPS aan te klikken en vervolgens perfect te kunnen zien WAAR de foto is genomen. GEWELDIG!
Willem.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jos » zo sep 28 2008 5:06 pm

Lijkt me voor de hobbyist heel leuk en nuttig.
Meer dan dat. Voor de landschapsfotograaf is het ideaal.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

diskfac
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door diskfac » zo sep 28 2008 5:18 pm

ik heb al sinds meer dan 10 jaar een Garmin III en daar waren kits bij om aan Pc's of de Nikon professionele dslr's te koppelen via seriele poort. Zoiets heeft enkel nut als zo'n camera op een statief ergens time lapse beelden maakt.
Wie gebruikte de WIFI? Ik heb zo'n EYE.Fkaartje in een S9 of een Pentaxje en zelfs dat begint na het plezier dat het werkt snel een overbodige gadget te worden.
Die GPS is een oplossing op zoek naar een probleem vrees ik.
D3S

frank_

Bericht door frank_ » zo sep 28 2008 5:40 pm

Heb je al eens gekeken naar de GNC-35. Heb deze al voor circa 100 euro gezien.

http://www.snelwebshop.nl/geometr-gnc35 ... p-480.html

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”