GPS i.c.m. D3
GPS i.c.m. D3
Hallo allemaal,
Zijn er ook forumleden die een GPS gebruiken in combinatie met een D3?
Zo ja, welk merk / type gebruik je?
Ik zit zelf te denken aan een di-GPS Pro van Dawn Technology Limited.
di-GPS Pro
Zijn er ook forumleden die een GPS gebruiken in combinatie met een D3?
Zo ja, welk merk / type gebruik je?
Ik zit zelf te denken aan een di-GPS Pro van Dawn Technology Limited.
di-GPS Pro
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Harrie,
Ik gebruik de 'oude' methode met een losse 35 kabel en een Garmin eTrex. Werkt prima maar is wel een dradenzooi. De di-GPS heb ik al een tijdje op het ook om aan te schaffen.
Doordat het een zooi is gebruik ik het minder als dat ik zu willen. De di-GPS lijkt mij ideaal.
Ik gebruik de 'oude' methode met een losse 35 kabel en een Garmin eTrex. Werkt prima maar is wel een dradenzooi. De di-GPS heb ik al een tijdje op het ook om aan te schaffen.
Doordat het een zooi is gebruik ik het minder als dat ik zu willen. De di-GPS lijkt mij ideaal.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Hallo Michael,a90 schreef:Harrie,
Dat was ook mijn gedachte ..... leker klein kastje / kort snoer en de optie om via de di-GPS Pro ook nog een afstandsbediening te kunnen aansluiten.
Ik heb hem besteld!
FF off topic - wel jammer dat we elkaar morgenavond niet ontmoeten in Rotterdam - door familie omstandigheden kan ik er helaas niet bij zijn.
- a90
- Forumlid
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
idd. jammer dat je er morgen niet bij kan zijn maar soms gaan omstandigheden nu eenmaal voor de hobby.

- a90
- Forumlid
Als je op deze link klikt dan zie je een automatisch gegenereerde webpagina die een foto weergeeft.
Op basis van de in de Exif opgeslagen coordinaten kun je op een Google maps kaart een vlaggetje plaatsen waar de foto is genomen.
Je kunt in het voorbeeld klikken onderin op 'zie kaart' en je krijg exact de locatie te zien waar de foto is genomen.
Zo heb je ook de lokatie informatie bij iedere foto opgeslagen.
Je moet er maar eens op zoeken, er zijn hele verzamelsites waar de lokatie foto's bij elkaar op een grote kaart zijn gezet. kun je van anderen zien die foto's ergens hebben gemaakt. Leuk hoor 
Op basis van de in de Exif opgeslagen coordinaten kun je op een Google maps kaart een vlaggetje plaatsen waar de foto is genomen.
Je kunt in het voorbeeld klikken onderin op 'zie kaart' en je krijg exact de locatie te zien waar de foto is genomen.
Zo heb je ook de lokatie informatie bij iedere foto opgeslagen.

Hallo Michael,a90 schreef:Harrie,
Heb vandaag de di-GPS Pro ontvangen!
Waanzinnig gaaf ding ..... geen rare verloopkabels nodig, echt perfect.
Ik heb hem nu geplaatst in de 'hot shoe" maar er zit ook een beugeltje bij dat je hem kan bevestigen aan de camerariem.

De GPS ontvanger is erg gevoelig en binnenshuis had ik een "cold start" binnen een halve minuut.
Aan de bovenzijde van de GPS ontvanger zit ook nog een 10 pins afstandsbedieningsaansluiting.
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Harry,
re: Aan de bovenzijde van de GPS ontvanger zit ook nog een 10 pins afstandsbedieningsaansluiting.
Dat is goed nieuws, ik kende eerdere versies die dat niet hadden, lastig als je b.v. een draadontspanner wilde aansluiten...
Groeten, Gijs
re: Aan de bovenzijde van de GPS ontvanger zit ook nog een 10 pins afstandsbedieningsaansluiting.
Dat is goed nieuws, ik kende eerdere versies die dat niet hadden, lastig als je b.v. een draadontspanner wilde aansluiten...
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Mooi systeem maar wel wat prijzig. Er zijn ook nog andere oplossingen die misschien wat bewerkelijk zijn, maar wel veel goedkoper.
Bv. www.snelwebshop.nl/diverse-gps-c-69.html
RVK
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
https://robvankralingen.fotoport.nl/
https://robvankralingen.fotoport.nl/
Hallo RVK,RVK schreef:Mooi systeem maar wel wat prijzig. Er zijn ook nog andere oplossingen die misschien wat bewerkelijk zijn, maar wel veel goedkoper.
RVK
Ben ik helemaal met je eens maar ik heb gekozen voor een systeem dat de GPS data direct wegschrijft in de EXIF header.
- veenklvd
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
de DawnTech Di-GPS Pro is ook bij konijnenberg te bestellen voor het zelfde bedrag €199,00
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... ct=1336083
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... ct=1336083

D300/MB-D10 | AF-S NIKKOR 17-55 1:2.8G DX | AF-S VR-NIKKOR 70-200 1:2.8G
MANFROTTO 3021PRO | MANFROTTO 701RC2 | MANFROTTO 804RC2
SB-800
MANFROTTO 3021PRO | MANFROTTO 701RC2 | MANFROTTO 804RC2
SB-800