Ruilen AF-S 300mm F4.0 tegen AF-S 17-35 verstandige keuze?

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm
Vledder

Bericht door Vledder » di mei 27 2008 7:47 pm

alfredo schreef:een groothoek voor een 300mm ruilen? dat kan je toch het best zelf beslissen?
Vast wel, maar de 20mm speelt ook een rol. Misschien even verduidelijken:

Ik wilde een nikon AF-D 20mm f2.8 kopen. Toevallig heb ik vorige week mijn AF-S 300mm f4.0 te koop gezet omdat ik die steeds minder gebruik en ik dit eingelijk zonde vind. Iemand die mijn advertentie op MP leest is slim en mailt mij met de opmerking dat als ik een 20mm wil proberen ik ook zou kunnen nadenken over een AF-S 17-35mm f2.8 (22 mnd. oud) en deze dan kan overnemen voor € 0,00 in ruil voor de AF-S 300mm f4.0.

Natuurlijk moet je uiteindelijk zelf keuzes maken maar feed back van anderen die over deze objectieven kunnen meepraten kan wel een bijdrage leveren.

yoyo

Bericht door yoyo » wo mei 28 2008 10:28 pm

De 17-35 is mijn favoriet. Zeker voor vakanties.
Maar op de D3 is hij op 17mm wijd open niet helemaal toppie. Echter is hij zowieso niet bedoeld om wijd open te gebruiken, dus dan merk je er toch niks van...

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo mei 28 2008 11:01 pm

yoyo schreef:De 17-35 is mijn favoriet. Zeker voor vakanties.
Maar op de D3 is hij op 17mm wijd open niet helemaal toppie. Echter is hij zowieso niet bedoeld om wijd open te gebruiken, dus dan merk je er toch niks van...
Wat bedoel je? Vignettering?

Vledder

Bericht door Vledder » wo mei 28 2008 11:26 pm

Vandaag de betreffende 17-35mm F2.8 getest en de AF-S motor "stotterde een beetje. Was niet trefzeker (op verschillende onderwerpen, ook met veel contrast) en was pas klaar met scherpstellen na 3 korte slagen. De ruil heb ik afgeblazen. :cry:

Omdat ik reeds over 2 weken met vakantie ga heb ik vanmiddag toch maar een tweedehands AF-D 20mm F2.8 gekocht om in ieder geval tijdens de vakantie groothoekbereik te hebben, na de vakantie zie ik dan wel weer verder. Misschien dat de AF-D 20mm F2.8 ook wel blijft als de resultaten bevredigend genoeg zijn. :oops:

Light

Bericht door Light » wo mei 28 2008 11:35 pm

Waar is deze 17-35 zoal tekoop? Ik zag hem volgens mij niet bij konijnenberg... wilde hem eerst even bekijken alvorens te reageren. Is dat objectief trouwens vergelijkbaar met een 24-70?

yoyo

Bericht door yoyo » wo mei 28 2008 11:47 pm

Marten schreef:
yoyo schreef:De 17-35 is mijn favoriet. Zeker voor vakanties.
Wat bedoel je? Vignettering?
Soft...

Vledder

Bericht door Vledder » do mei 29 2008 3:53 pm

Light schreef:Waar is deze 17-35 zoal tekoop? Ik zag hem volgens mij niet bij konijnenberg... wilde hem eerst even bekijken alvorens te reageren. Is dat objectief trouwens vergelijkbaar met een 24-70?
Deze lens is uit productie en is in de winkel (over het algemeen) niet meer verkrijgbaar.

Plaats reactie

Terug naar “Groothoekzoom”