Sharkey schreef:Ik begrijp echter niet waarom al die Apple hardware 3x zo duur moet zijn.
Terwijl er ondertussen vrijwel net zoveel dezelfde spullen in zitten als in de PC dozen.
Hardware specs in een ding. Ontwerp, materialen en gebruikerservaring een ander ding.
Een auto met 4 wielen, 5 versnellingen en een 1.4 motor kan een Dacia zijn maar ook een Audi.
Apple heeft geen modellen in de lage prijsregionen van de computermarkt. Macs zijn geen plastic doosjes met standaardcomponenten erin maar glas/aluminium design gemaakt met innovatieve fabricagetechnieken. Dat kost wat meer inderdaad maar vergelijkbaar met de toplijn van andere computerfabrikanten.
Maar belangrijker is eigenlijk de software. Werken met OS X is een totaal andere ervaring dan met Windows. Als je eenmaal een beetje gewend bent natuurlijk. Je wilt niet meer 'terug' is over het algemeen de mening van overstappers. En ik heb er nogal wat gezien in mijn omgeving, deels door mijn toedoen

Ik hoef nauwelijks meer computerhulpje te spelen voor vrienden en familie. It just works.
Een Apple computer later uitbreiden is vaak wel lastig. Zeker met de allerlaatste modellen. Zaak dus om alvast op de groei te configureren bij aankoop.
My 2 cents vanaf mijn donderdag geleverde 27" iMac met 3.4GHz Core i7, NVIDIA GeForce GTX 680MX 2GB, 3TB Fusion Drive (= slim versneld met 128GB SSD), USB3, Thunderbolt, SDXC reader, Gigabit Ethernet, 2.4/5 GHz 802.11N Wifi en 32GB 1600 MHz DDR3 RAM zodra de (bij Crucial.com) bestelde geheugenuitbreiding binnen is.
Het mooie van zo'n nieuwe iMac is dat hij uit de doos naar klaar om je favoriete fotobewerkingssoftware te installeren maar 1x hoeft op te starten. Als je 'm aan zet nadat hij met slechts 1 kabel is aangesloten, het netsnoer. Keyboard en trackpad zijn snoerloos.
Geen gedoe met drivers. Geen last van allerlei probeersoftware. Niet volgeplakt met stickers.
Maar ieder zijn voorkeur. Werk met het gereedschap dat je zelfs het prettigst vindt. Niemand ziet het aan je foto's.