urban locaties en consequenties
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: urban locaties en consequenties
Ik zoek eigenlijk een legale urban-achtige lokatie in Twente. Wil een shoot doen met een model (ballerina) en leek me wel een mooi contrast.
Jij nog tips, Werner, of Tuihanti?
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
Dat wordt heel lastig. Als hier iets leeg komt te staan maken ze er een collectief kunstgebeuren van of er zit een abti kraak toestand in. Daar zijn ze hier behoorlijk vlot mee. Misschien kun je bij het kadaster navraag doen. Ik zou het anders niet weten.
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Google is your best friend....Dreamlogic schreef:Ik zoek eigenlijk een legale urban-achtige lokatie in Twente. Wil een shoot doen met een model (ballerina) en leek me wel een mooi contrast.
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- robcctje
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hallo DreamlogicDreamlogic schreef:Ik zoek eigenlijk een legale urban-achtige lokatie in Twente. Wil een shoot doen met een model (ballerina) en leek me wel een mooi contrast.
Op de weg van Oldenzaal naar Denekamp,ligt vlak voor Denekamp aan de rechte kant een oud restaurant.
Vroeger stond er een vliegtuig voor.
Ik weet niet of het legaal is,er staan wel hekken omheen,maar je kan zo het terrein op lopen.
Nu is er al veel afgebroken,maar het hoofd gebouw staat er nog.
Mocht je gaan,ik zou graag mee gaan als het uit komt.
Gr Rob
-
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi Rob,
Ik had je reactie nog helemaal niet gezien. Ben ook weinig op het forum geweest!
Zal mijn vriend eens vragen of hij het kent, die komt uit deze regio en zit nogal veel op de weg voor zijn werk. Klinkt wel als een interessante lokatie!
Ik had je reactie nog helemaal niet gezien. Ben ook weinig op het forum geweest!
Zal mijn vriend eens vragen of hij het kent, die komt uit deze regio en zit nogal veel op de weg voor zijn werk. Klinkt wel als een interessante lokatie!
- robcctje
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Hallo Dreamlogic
Laat maar horen,en ik ga nog steeds graag mee
Gr Rob
Laat maar horen,en ik ga nog steeds graag mee

Gr Rob
Belgie en Duitsland (in ieder geval niet Nederland) zijn echt het Walhalla op dit gebied. Ben zelf ook pas sinds kort bezig met Urbex maar zie dat er in Nederland snel wordt gesloopt of in ieder geval snel wordt afgesloten. En het motto van een echte urbex-er is: Take nothing but pictures, leave nothing but footprints. Wanneer iets dicht zit, is het jammer. Volgens keer beter.
Doel in Belgie is een makkelijk begin als urbex-er (wel een eindje rijden voor sommige mensen). Is een dorpje waarbij 99,9% van de huizen leegstaat. Veel van deze huizen kan je makkelijk betreden door een raam of openstaande deur. Dit dorp heb ik zelf ook als 1ste urbex-ervaring gebruikt. Hele leuke dag gehad daar!
Doel in Belgie is een makkelijk begin als urbex-er (wel een eindje rijden voor sommige mensen). Is een dorpje waarbij 99,9% van de huizen leegstaat. Veel van deze huizen kan je makkelijk betreden door een raam of openstaande deur. Dit dorp heb ik zelf ook als 1ste urbex-ervaring gebruikt. Hele leuke dag gehad daar!
- Ralph
- Forumlid
- Contacteer:
In Raalte staat nog een oude leegstaand fabriek van de MBI beton, even afspraak maken met de terreinbeheerder (woont ervoor) en je mag er zo op.Dreamlogic schreef:Ik zoek eigenlijk een legale urban-achtige lokatie in Twente. Wil een shoot doen met een model (ballerina) en leek me wel een mooi contrast.
Ik ben naar de meelfabriek geweest!
(in Leiden)
ik heb een foto online geplaatst http://sluitertijd.tumblr.com/post/2748 ... riek-urban
wat vinden jullie er van
(in Leiden)
ik heb een foto online geplaatst http://sluitertijd.tumblr.com/post/2748 ... riek-urban
wat vinden jullie er van
Zelfs de Efteling is minder toeristisch dan Doel.delfsegek schreef: Doel in Belgie is een makkelijk begin als urbex-er (wel een eindje rijden voor sommige mensen). Is een dorpje waarbij 99,9% van de huizen leegstaat. Veel van deze huizen kan je makkelijk betreden door een raam of openstaande deur. Dit dorp heb ik zelf ook als 1ste urbex-ervaring gebruikt. Hele leuke dag gehad daar!
-
- Forumlid
- Contacteer:
Beetje late reactie van mij, lees nu pas bovenstaande.Dutchy® schreef:In Raalte staat nog een oude leegstaand fabriek van de MBI beton, even afspraak maken met de terreinbeheerder (woont ervoor) en je mag er zo op.Dreamlogic schreef:Ik zoek eigenlijk een legale urban-achtige lokatie in Twente. Wil een shoot doen met een model (ballerina) en leek me wel een mooi contrast.
Ik heb gelezen over de fabriek in Raalte. Plan is om er nog een keertje heen te gaan, het is zo'n beetje 3kwartier rijden vanaf hier geloof ik.
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hmm, ken al wel wat pretparken als urbex locaties maar de Efteling zat daar nog niet bij; dacht dat die nog gewoon open waren.Zelfs de Efteling is minder toeristisch dan Doel.

is er ook iemand die een plek weet in de omgeving friesland/overijsel of drenthe er is moeilijk iets te vinden op internet.
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Klopt, ik ben er ook al eens geweest.Dreamlogic schreef:Beetje late reactie van mij, lees nu pas bovenstaande.Dutchy® schreef:In Raalte staat nog een oude leegstaand fabriek van de MBI beton, even afspraak maken met de terreinbeheerder (woont ervoor) en je mag er zo op.Dreamlogic schreef:Ik zoek eigenlijk een legale urban-achtige lokatie in Twente. Wil een shoot doen met een model (ballerina) en leek me wel een mooi contrast.
Ik heb gelezen over de fabriek in Raalte. Plan is om er nog een keertje heen te gaan, het is zo'n beetje 3kwartier rijden vanaf hier geloof ik.
De laatste keer dat ik er was (dacht zo'n 1,5 jaar geleden) mochten we alleen niet meer naar boven. De vloer zou te slecht zijn.
Je kunt de beheerder blij maken met oude LP's.
http://www.flickr.com/search/?q=mbi%20raalte#page=0" onclick="window.open(this.href)return false;
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Meeste van jullie zoeken het in Nederland, lekker dichtbij maar niet de betere locaties hoor. Neem eens de moeite en zoek het in België. Rit is weliswaar langer, maar dan gaat er ook een wereld voor je open als men van urbex houdt. En als je het in Overijssel of Drenthe zoekt, ga eens over de grens naar Duitsland, mega veel locaties. Wel je ogen open houden en niet denken als je buiten staat: "Het is vast niks", maar gewoon gaan kijken.....
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;