urban locaties en consequenties

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.
Weef

Bericht door Weef » zo jun 01 2008 8:36 am

Arabia schreef:Er zijn bij ons in de buurt meerdere lokatie's
Achterhoek is dan wel bij uitstek geschikt om vooral verlaten boerderijen
te vinden.

Heb net ook de bovenstaande links bekeken...
Chateau Noisy!! Superb!

Als dat gepland kan worden count me innnn....
Wel heel gaaf om te zien dat er meer Urban liefhebbers zijn.

Groet'n
Lawrence
In de Achterhoek staat redelijk veel. Heb mijn zwager al aan z'n jas getrokken. Hij gaat uitkijken naar mooie locaties.

Aansluitend Doetinchem in voor een mini-stadswandeling?

Of als iemand anders iets weet?

Groet,

Marcel

Frederix

Bericht door Frederix » zo jun 01 2008 8:42 am

JanF schreef:
Dus, ga je... hou je oren en ogen open. Kijk naar alle kanten en vertrouw van niets dat het stevig genoeg is. En belangrijk... ga niet alleen.

Zo dat was mijn preek. Nu het belangrijkste... het is ook ontzettend leuk en mooi om te fotograferen! :D
Dat zijn 2 belangrijke opmerkingen. Beroepsmatig kom ik veel op bouwplaatsen en soms in oude gebouwen. Voor mijn foto's kom ik ook regelmatig in leegstaande gebouwen. Ik weet ongeveer waar ik op moet letten. Stap bv nooit op losliggend plaatmateriaal en ander materiaal, je weet nooit wat er onder ligt.

Ik ga regelmatig alleen op pad, maar beter is het om met meerdere mensen te gaan.

Nog een paar aanvullende tips. Trek oude kleding aan en stevige schoenen, ik trek altijd veiligheidschoenen met stalen neuzen en zolen aan. Voor je het weet sta je in een plank met spijkers. En vergeet jouw mobieltje niet, kun je altijd hulp inroepen als er iets gebeurd. Ook belangrijk, weet waar je bent. En onthoud hoe je het gebouw in en terrein op gekomen bent.
Laatst gewijzigd door Frederix op zo jun 01 2008 8:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Weef

Bericht door Weef » zo jun 01 2008 8:49 am

Frederix schreef:
JanF schreef:
Ook belangrijk, weet waar je bent. En onthoud hoe je het gebouw in en terrein op gekomen bent.
Foto's maken :mrgreen:

(sorry, kon het niet laten)

Frederix

Bericht door Frederix » zo jun 01 2008 8:52 am

Weef schreef:
Frederix schreef:
JanF schreef:
Ook belangrijk, weet waar je bent. En onthoud hoe je het gebouw in en terrein op gekomen bent.
Foto's maken :mrgreen:

(sorry, kon het niet laten)
Nu je het zegt, dat ga ik de volgende keer óók eens doen. Bedankt voor deze tip. :lol:

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » zo jun 01 2008 9:39 am

Woudschim schreef:Chateau Noisy is prachtig! Helaas in zo'n verregaande staat van verval dat ik er niet meer in durf.
Dat zal dan met een groep wel helemaal geen goed idee zijn. Misschien is het sowieso practischer om in nederland te blijven

Als we veilig en legaal willen zou fort Pampus misschien ook nog een idee zijn, volgens mij kun je dat voor groepen "afhuren"
Say what you like
Do what you feel

Frederix

Bericht door Frederix » zo jun 01 2008 10:47 am

Antoinette schreef:
Woudschim schreef:Chateau Noisy is prachtig! Helaas in zo'n verregaande staat van verval dat ik er niet meer in durf.
Dat zal dan met een groep wel helemaal geen goed idee zijn. Misschien is het sowieso practischer om in nederland te blijven

Als we veilig en legaal willen zou fort Pampus misschien ook nog een idee zijn, volgens mij kun je dat voor groepen "afhuren"
Dat heeft dan ook helemaal niets meer met urbex van doen!

Woudschim

Bericht door Woudschim » zo jun 01 2008 11:04 am

In Belgie staat in ieder geval genoeg, wat dacht je van Dadipark, een verlaten pretpark, in Berlijn staat of stond ook nog zoiets.

In Aalst in Belgie staat nog een vervallen fabriek.

Maar misschien moeten we eens gaan kijken of de vleesfabriek in Cuijk er nog staat? Woont er iemand in de buurt van Nijmegen toevallig?

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door unga » wo jun 04 2008 8:28 am

mocht er iets georganiseerd worden: count me in
afstand is geen bezwaar
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

Hanneke

Bericht door Hanneke » do jun 05 2008 1:20 am

Woudschim schreef:In Belgie staat in ieder geval genoeg, wat dacht je van Dadipark, een verlaten pretpark, in Berlijn staat of stond ook nog zoiets.

In Aalst in Belgie staat nog een vervallen fabriek.

Maar misschien moeten we eens gaan kijken of de vleesfabriek in Cuijk er nog staat? Woont er iemand in de buurt van Nijmegen toevallig?
Dadi park is een nice plek.
ik hou wel van de esthetiek van verlatenheid, dat is ook meteen het bezwaar: richt de camera op wat dan ook en je hebt een mooie plaat. Bijna te makkelijk.
Nadeel vind ik dan ook, zeker met internet, dat het niet iets eigens blijft. Dadi park is al 688 gefotografeerd, maar gegeven moment heb je die draaimolen wel gezien. Het is te uitgekauwt, roest met groen levert altijd een mooi beeld op. .. En dan? Wat wil je er mee zeggen?

tik eens urban explosing, urban oid in op google en je vindt genoeg info.

Voor de liefhebbers:

kijk eens naar Stalker van de Russische regisseur Tarkovsky. Prachtige, trage film, met alleen maar fotografische beelden. Een ware aanrader!!

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » do jun 05 2008 7:03 pm

Ik heb van iemand het tel nr gekregen van de eigenaar van Chateuau Noisy, misschien loont het om eens te kijken of hij toestemming wil verlenen? Hij schijnt het pand normaliter me jachtgeweer en honden te bewaken :shock: dat kom ik liever niet tegen hoor :roll:
Say what you like
Do what you feel

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do jun 05 2008 7:11 pm

Titel gaarne aanpassen. Niet dat ik foutloos typ. Maar in titel, moet toch kunnen.

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » do jun 05 2008 7:55 pm

Misschien is het mogelijk om voor de taalpuristen een spellingscontrole in het forum te intergrereren? Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van het gezeur over spelfouten :roll:
Say what you like
Do what you feel

evertelman

Bericht door evertelman » do jun 05 2008 9:25 pm

Kijk ook eens op www.urbanexploration.nl en op www.vergane-glorie.nl!

Groet, Esther

Bij een eventueel leuke fototochtje ben ik graag van de partij!

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do jun 05 2008 9:49 pm

Vandaag even een kijkje genomen bij het gebouw van de voormalige Baronie in Alphen a/d Rijn. Heb een ingang gezien en volgens mij kan je er nog steeds in.
Voel er alleen weinig voor om alleen te gaan...uit veiligheids overwegingen.

Frederix

Bericht door Frederix » do jun 05 2008 10:16 pm

Dennis71 schreef:Vandaag even een kijkje genomen bij het gebouw van de voormalige Baronie in Alphen a/d Rijn. Heb een ingang gezien en volgens mij kan je er nog steeds in.
Voel er alleen weinig voor om alleen te gaan...uit veiligheids overwegingen.
Dat was toch afgebrand?

Plaats reactie

Terug naar “Fotolocatie tips”