[VERZAMEL] DTM Zandvoort 2008

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » di jul 15 2008 11:31 pm

SwederD70 schreef:Sluitertijd had her en der nog wel wat naar beneden gemogen, wielen staan soms nog wat stilletjes…
Volledig mee eens, dacht ik achteraf ook alleen het was voor mij de eerste keer dat ik dit deed en was bang voor scherpte verlies. Ik had in korte tijd een hoop te leren :)
SwederD70 schreef:Dacht trouwens dat de bokeh wel wat meer zou zijn bij #11, vast brandpunt lens op f/3.5.??
Hij kan zakken tot f/2.0 en dan heb je behoorlijk wat bokeh hoor :wink: Je komt dan alleen in de knoei met de snelheid (die wordt te hoog). Eigenlijk moet ik eens kijken naar een grijsfilter daarmee kan ik 1 of 2 stops dimmen en dan zo wel een groot diafragma gebruiken bij een relatief langere sluitertijd.
SwederD70 schreef:Voor de rest zijn er zat leuke plekken zonder hek en zonder pershes te bereiken (vergt wel wat meters maken…)
Klopt ook, ik was alleen minder mobiel dan ik zou willen. Volgende keer neem ik de helft minder mee. 8)

Mijn voornaamste insteek was om te leren foto's te maken van (race) auto's op een circuit. Ik was dan ook vrijdag geweest, lekker rustig enzo. Ik moet zeggen dat ik er weer een hoop van op heb gestoken voor de volgende keer. Ik zit namelijk nog maar steeds met die foto's van Jan in mijn hoofd die hij op de 24h van Le Mans heeft gemaakt. Ik zou dat namelijk heel erg graag ook een keer willen doen en probeer op deze manier wat ervaring op te doen.

----

Ik vind de foto van de witte Audi top. erg fraaie bewerking. Ook de scherpte met de converter valt me alles mee. Het was een behoorlijk eind dan zeg, 400mm met een 1.5 vergroting. = 600mm :shock:

-----

Hierbij nog 4 wat grotere platen. Bij foto 3 kun je goed zien dat de auto van carbon is.

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4 (voor Sweder) :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo jul 16 2008 12:32 am

Mooi Sweder..de laatste 3...nr 2 daarvan is een fraaie nabewerking.

Arend...die wederom dit jaar niet geweest is ;-(

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo jul 16 2008 6:56 pm

Thanks voor de foto, a90 :-)

Je had de ISO nog 1 stopje lager kunnen zetten...ten gunste van de sluitertijd of diafragma

Voordeel van een pershes is dat je je zooi (nikon meuk) in het mediacenter kunt leggen en alleen op pad gaat met het hoognodige wat je komend uur nodig denk te hebben. En dat scheelt veel gewicht

nb. foto 3, zijn carbon stickers! :cry: , echt Carbon is pikzwart

- Weekend van 27 july 2de oefen kans, DTM nl. op de Nurburgring :idea:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Bull

Bericht door Bull » wo jul 16 2008 9:07 pm

SwederD70 schreef:Thanks voor de foto, a90 :-)

nb. foto 3, zijn carbon stickers! :cry: , echt Carbon is pikzwart
Nee hoor, ligt er aan wat voor carbon het is. Uni-directioneel of bi-directioneel geweven.
Ik ben op mijn werk nu carbon frames aan het meten en een gedeelte van die frames ziet er precies zo uit als op de foto. (bi-directioneel geweven).
Uni-directioneel geweven carbon is wel zwart. Daar liggen de vezels in één richting.

Niet dat je iets hebt aan deze info, maar ik meld het maar even :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”