Photoshoplessen en trucs - Extract (uitknippen)
Re: Photoshoplessen en trucs - Extract (uitknippen)
Dank je... misschien doe ik dat nog wel eens... ik ben namelijk alles aan het veranderen, dus wacht ik nog even.
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ciska,
Hierbij mijn foto die ik uit wil knippen en op een zwarte achtergrond wil plakken.
Maar het uitknippen gaat niet zo goed bij mij. kan je mij helpen? Het haar vind ik erg moeilijk..

zo is het bij mij geworden, erg klungelig

Hoop dat je me op weg kan helpen
gr.
Maud
Hierbij mijn foto die ik uit wil knippen en op een zwarte achtergrond wil plakken.
Maar het uitknippen gaat niet zo goed bij mij. kan je mij helpen? Het haar vind ik erg moeilijk..

zo is het bij mij geworden, erg klungelig

Hoop dat je me op weg kan helpen

gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Wat ik zo kan zien is dat je het goed gedaan hebt. Vergeet niet dat er haast geen kleurverschil in zit met het haar en de achtergrond (zwart op zwart) dus daar kan je niet veel mee doen.
Haar arm en rug ziet er nog wel wat bibberig uit, die zou je wel wat rechter kunnen maken.
Als je de Nef nog hebt, zou je de foto wat lichter kunnen maken en dan proberen. Ik heb met de jpeg hem ook al lichter gemaakt (CTRL+L = Levels), maar dat hielp ook niet veel.
Dat is de enige optie die ik voor je hebt. Maar hier kan ik niet veel meer uit halen dan jij.
Haar arm en rug ziet er nog wel wat bibberig uit, die zou je wel wat rechter kunnen maken.
Als je de Nef nog hebt, zou je de foto wat lichter kunnen maken en dan proberen. Ik heb met de jpeg hem ook al lichter gemaakt (CTRL+L = Levels), maar dat hielp ook niet veel.
Dat is de enige optie die ik voor je hebt. Maar hier kan ik niet veel meer uit halen dan jij.
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Maar dat haar vind ik niet mooi, hoe doe ik dat dan? jouw bolletje wol (de poes) is namelijk super gedaan..
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Daar was het contrast ook veel groter mee... (zwarte haren witte achtergrond) en dan gaat het wel. Maar bij jou was het zwart haren zwarte achtergrond en dat gaat haast niet, zeg maar eerder niet dan wel
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Als ik witte achtergrond neem dan heb ik het haar super gedaanCiska schreef:Daar was het contrast ook veel groter mee... (zwarte haren witte achtergrond) en dan gaat het wel. Maar bij jou was het zwart haren zwarte achtergrond en dat gaat haast niet, zeg maar eerder niet dan wel

Ik heb een dunne lijn genomen, wat is het effect als ik een dikke lijn zou nemen?
En hoe meer groen er op het lichaam staat hoe onzuiverder de lijnen worden?
Gr.
Maud
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik lees ook altijd met veel plezier jouw tips, De grap is echter wel dat ik nauwelijks nog iets van PS weet. Ik gebruik het alleen maar wat met levels en scherpte te regelen. Maar ik ga wel eens snel wat met je tips doen. Het lijkt allemaal alleen zo simpel zoals jij het beschrijft.
Op deze tip heb ik echter wel een pittig puntje van kritiek.
Zou je met iets meer respect over een van de mooiste dieren op deze wereld willen spreken. Ik als groot kattenliefhebber krijg kromme tenen bij het lezen over "die harige pluizebol"

Op deze tip heb ik echter wel een pittig puntje van kritiek.
Zou je met iets meer respect over een van de mooiste dieren op deze wereld willen spreken. Ik als groot kattenliefhebber krijg kromme tenen bij het lezen over "die harige pluizebol"

Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Als je gebouwen neemt, neem je vaak een dunne lijn, dat is recht toe recht aan. Bij dieren zoals dat harige mormel (hehehehe voor Flippie) wat ik, had zitten rondom haren en dat kan je niet met een dunne lijn doen, dan neem je een dikkere lijn. Een arm van een dame kan je ook dun nemen. Mannen zijn vaak hariger, dus weer iets dikker...Maud schreef:Als ik witte achtergrond neem dan heb ik het haar super gedaanCiska schreef:Daar was het contrast ook veel groter mee... (zwarte haren witte achtergrond) en dan gaat het wel. Maar bij jou was het zwart haren zwarte achtergrond en dat gaat haast niet, zeg maar eerder niet dan wel
Ik heb een dunne lijn genomen, wat is het effect als ik een dikke lijn zou nemen?
En hoe meer groen er op het lichaam staat hoe onzuiverder de lijnen worden?
Gr.
Maud
Het is dus even kijken welke dikte er bij past. Je kan niet specifiek zeggen voor dat een dunne en voor dit een dikke lijn.
Even ter aanvulling.
Wat die groene lijn eigenlijk doet is de verschillen opzoeken. Neem de tekening van hieronder

Hier is de lijn duidelijk te zien dus 'ziet' die groene lijn dat ook.
Maar als je naar het rondje hieronder kijkt, zie je de lijn niet of haast niet meer.

Die groene lijn 'ziet' ook geen scheiding meer en gaat het verkeerd.
En dit laatste is nu ook bij jou foto... hij 'ziet' niet waar het hoofd ophoud en waar de achtergrond begint.
Wat die groene lijn eigenlijk doet is de verschillen opzoeken. Neem de tekening van hieronder

Hier is de lijn duidelijk te zien dus 'ziet' die groene lijn dat ook.
Maar als je naar het rondje hieronder kijkt, zie je de lijn niet of haast niet meer.

Die groene lijn 'ziet' ook geen scheiding meer en gaat het verkeerd.
En dit laatste is nu ook bij jou foto... hij 'ziet' niet waar het hoofd ophoud en waar de achtergrond begint.
- V70ORD5
- Forumlid
Hellup!!!
Ik ben in mijn layer pallet mijn tab layers kwijt..... per ongelijk op "x" gedrukt....
Heb alleen de tabs paths en channels nog staan.
Hoe krijg ik mijn layers nu terug????
Ik ben in mijn layer pallet mijn tab layers kwijt..... per ongelijk op "x" gedrukt....
Heb alleen de tabs paths en channels nog staan.
Hoe krijg ik mijn layers nu terug????
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Kijk even bovenin in Window... daar kan je hem weer aanvinken.
- V70ORD5
- Forumlid
Toppertje!!
- V70ORD5
- Forumlid
Die nieuwe laag creeren dat lukt nog wel, maar ik kan er niets mee???De achtergrond van dit pluisgeval is nu verdwenen en je kan nu zelf een andere achtergrond nemen door het volgende te doen:
Op het layerspalet klik je op Create a new layer te klikken maar wel de CTRL ingedrukt houden. De nieuwe laag komt nu onderop te liggen en daar kan je je eigen achtergrond dan in stoppen.
Tis even oefenen, maar met je tong buitenboord en een beetje geduld lukt het jou ook.
Blijf alleen maar achter mijn beeld die blokjes zien.
Ik ben bang dat ik van klik tot klik instructies van je moet krijgen om maar iets van een achtergrond te kunnen creeren.
Please......
Die blokjes is dus de transparante achtergrond
Maak nu een nieuwe layer zoals beschreven en plak daar een foto in die je graag als achtergrond wilt hebben.
Anders kom je maar even op mijn msn

Maak nu een nieuwe layer zoals beschreven en plak daar een foto in die je graag als achtergrond wilt hebben.
Anders kom je maar even op mijn msn
- V70ORD5
- Forumlid
Call me stupid..... ik krijg het niet voor elkaar.