Maar omdat ik er een aantal heb opgeruimd is dat nu niet meer het geval.
Op het moment gebruik ik het meest mijn Kata 30N1-30 kata er zitten zeker grote voordelen aan deze tas maar het grootste nadeel vind ik dat je dus erg makkelijk kunt vergeten om een rits dicht te doen waardoor er makkelijk iets uit je tas kan vallen als je hem op je rug doet heb ik dus al meegemaakt.
deze tas is erg geschikt als je veel mee wil nemen op bijvoorbeeld een stadswandeling en als je niet je tas op de grond wil plaatsen.
Verder ben ik eigenlijk een echte schoudertassen fan naast de kata gebruik ik nog een ROWI Cargo.

Deze tas gebruik ik veel voor (bruids) reportage achtige shoots maar ook gewoon als opslag voor al mijn apparatuur. Alles past er gewoon lekker ruim in en is nog goed beschermd ook. Met dit aan je schouder wil je bijv. niet een hele dag door Antwerpen gaan huppelen. De bodem van deze tas is absoluut waterdicht zeker tot 20 cm hoog en is voorzien van een houten stevige bodemplaat. ook het deksel is een stevige houten plaat. Als de tas dicht is kan ik er zelfs gewoon op gaan zitten.
Dan heb ik nog een aantal crumpler en lowpro tassen in de inlooptassenkast en ik had een Billingham 445 maar die heb ik vorige week verkocht.
De bedoeling was om een Domke tas aan te schaffen maar ben na passen en meten daar toch van terug gekomen Als ik er een aanschaf word dat denk ik een F2 of toch de iets grotere F1x maar eigenlijk vind ik ze net iets te laag voor een combi D700 mbd10 24-70 14-24 Sb-900 in te vervoeren. Ik heb nog wel een mooie Tenba tas geprobeerd die wel hoger is maar was van het formaat niet gecharmeerd te klein een grotere versie was wel leverbaar maar niet voorradig om te passen.
Foto vestjes met grote zakken in combinatie met de meegeleverde Nikon lenstasjes van de 14-24 en 24-70 is ook een lekkere manier als je veel moet lopen en fotograferen tegelijk je moet wel rekening houden dat je iets van bescherming meeneemt als het plotseling begint te gieten.
Luc.