Welke verrekijker gebruiken jullie ?
- Johan1025
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Welke verrekijker gebruiken jullie ?
Nikon Monarch 8,5 x 56 DCF t.b.v. voornamelijk skutsjesillen en zeilen. Er Heldere kijker en kan tegen een buitje.
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
- johan1967
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Welke verrekijker gebruiken jullie ?
Deze heb ik gisteren ook gekocht. Ik had een flink budget beschikbaar waarvoor ik ook best een Zeiss of Leica kon kopen, maar ik vond deze Bushnell eerlijk gezegd beter dan die van Zeiss en Leica die een veelvoud moeten kosten. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er bij de gerenommeerde Duitse merken nogal wat gebakken lucht heel duur wordt verkocht. Op de Bushnell zit 30 jaar garantie, dus de mechanische kwaliteit zal ook wel dik in orde zijn.ArendV schreef:Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Bushnell Legend Ultra HD 10x42 ED.
Uiteindelijk gaf de combinatie van zeer goede optische kwaliteit (zeer helder, scherp en contrastrijk beeld), breed gezichtsveld en korte scherpstelafstand (handig voor insecten) de doorslag. Ook is hij lekker compact.
De Bushnell wordt geleverd met een mooie tas en draagriem (en zelfs een draagharnas, maar dat zal ik waarschijnlijk niet gaan gebruiken).
Enig minpunt is dat er speling op het uitdraaimechanisme van de oogschelpen zit.
Alle modellen van Zeiss en Leica die ik heb getest, toonden soms (flink) wat CA. De Bushnell heeft dat helemaal niet. Verder is de Bushnell ontzettend scherp met mooie kleuren en contrast. Echt een aanrader.