ok soft/onscherp weer wat geleerd. dank je.
tc 3 erop en niet verder gaan dan 300?
volgende lens gaat een vaste worden trouwens want ik merk dat op stap met dat ding er voor 95% op max dus 400 geschoten wordt.
80-400 of TC2 icm 70-200 II
Re: 80-400 of TC2 icm 70-200 II
dat wordt dokken !wil53 schreef:ok soft/onscherp weer wat geleerd. dank je.
volgende lens gaat een vaste worden trouwens want ik merk dat op stap met dat ding er voor 95% op max dus 400 geschoten wordt.

een TCIII op een 80-400mm gaat niet werken. je verliest 2 stops aan licht dus zit je op 400mm op min F11
en ten tweede past de converter niet op de 80-400mm evt een kenko..maar ook dat is dus af te raden.
Arend
- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik raak helemaal in de war. Begrijp ik goed dat je deze foto's geschoten hebt met de EERSTE versie 70-200 mm en de Extender 2.0 EIII Met andere woorden de nieuwste converter 2.0 ?? Als dit zo is, kan iemand me dan uitleggen hoe men tot de conclusie is gekomen dat de Nikon 70-200 I niet samengaat met deze nieuwste 2.0 III extender?gvdnberg schreef:Hoewel ik zeker nog erg veel te leren heb, wil ik jullie twee plaatjes laten zien die geheel onbewerkt uit de camera zijn gekomen. Het betreft de vorige versie 70-200 (VR I) en de nieuwe TC 20E III op de Nikon glasdag in Zwolle:
1.
2.
Ik voeg hieraan toe dat ik de gebruikte 70-200 nog geen maand in huis had en er nog nauwelijks mee aan de slag geweest ben. Het is voor het eerst dat ik met deze spullen foto's heb gemaakt.
groeten,
Gert van den Berg
hij gaat wel samen maar de vraag is of het goed genoeg is ?
nog de foto van de auto nog die van de man ogen erg crispy de laatste is sowieso niet scherp
ik neem aan dat dit een totaalshot is ?
100% cropje plaatsen ?
misschien dat Arthur [ ALE ] nog iets aan voorbeelden heeft liggen.
ikzelf kan het niet testen..heb maar een "brakke" VR1 en een TC 1.4II
Hier nog 1 oudje met de oude VR1 i.c.m. een TC 1.7II op 340mm [ max bereik met de combi ]

Arend
nog de foto van de auto nog die van de man ogen erg crispy de laatste is sowieso niet scherp
ik neem aan dat dit een totaalshot is ?
100% cropje plaatsen ?
misschien dat Arthur [ ALE ] nog iets aan voorbeelden heeft liggen.
ikzelf kan het niet testen..heb maar een "brakke" VR1 en een TC 1.4II
Hier nog 1 oudje met de oude VR1 i.c.m. een TC 1.7II op 340mm [ max bereik met de combi ]

Arend
KloptArend-ho schreef:dat wordt dokken !wil53 schreef:ok soft/onscherp weer wat geleerd. dank je.
volgende lens gaat een vaste worden trouwens want ik merk dat op stap met dat ding er voor 95% op max dus 400 geschoten wordt.![]()
een TCIII op een 80-400mm gaat niet werken. je verliest 2 stops aan licht dus zit je op 400mm op min F11
en ten tweede past de converter niet op de 80-400mm evt een kenko..maar ook dat is dus af te raden.
Arend

Dus maar sparen. gisteren even getest weer tot 300 mm dan is echt heel goed.
f6.3 1/800 iso 400 80/400 op 300mm
1

2

3
[/center]
1

2

3

- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
@Joyce, (Blacksheep)
Ja, ik heb deze foto's gemaakt met de 70-200 2.8 VR I (grijs) "oude" versie en de TC 20E III (Nieuwste versie) op de glasdag in Zwolle een paar weken terug.
De eerste foto vind ik goed, de tweede is niet goed scherp, dat klopt, maar de zijkant toont toch dat de combinatie goed scherp kan zijn.
Graag verder commentaar, gericht op de combinatie.
Gert van den Berg
Ja, ik heb deze foto's gemaakt met de 70-200 2.8 VR I (grijs) "oude" versie en de TC 20E III (Nieuwste versie) op de glasdag in Zwolle een paar weken terug.
De eerste foto vind ik goed, de tweede is niet goed scherp, dat klopt, maar de zijkant toont toch dat de combinatie goed scherp kan zijn.
Graag verder commentaar, gericht op de combinatie.
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr