D7000, De knuppel in het hoenderhok!

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Greatgreengoblin

Re: D7000, De knuppel in het hoenderhok!

Bericht door Greatgreengoblin » zo nov 14 2010 6:33 pm

Ik sluit me volledig aan bij JanR: ook ik heb de d7000 een weekje in mijn bezit en die bevalt prima. Ik heb achteraf goed moeten lachen met die "slechte reviews" die ik herlezen heb over de D7000. Niet kunnen scherpstellen? Nonsens natuurlijk. Ik heb tijdens een test op een lucifer kunnen scherpstellen die 20 meter ver stond. haarscherp!

Maar alles hangt af van je ervaring als fotograaf, je geduld (soms heb je 100 opnames nodig om dat ene perfecte beeld te vangen) en zeker de lenzen. Koop je een minderwaardige lens met een dure body zullen je foto's er minder goed uit zien. Het is beter een goedkoper toestel te nemen en betere lenzen te nemen.

en ook de opmerkingen van kleurverzadiging en dergelijke vind ik vandaag de dag met programma's als photoshop wat achterhaald. Fotobewerking is een must en alle kleurtoestanden kan je in 90% van de gevallen zo corrigeren.

Dus laat je niet vangen door reviews en koop het toestel waar je het beste gevoel bij hebt.

(het zou zonde zijn om de pentax te nemen want dit is wel de NIKON club Nederland :lol: )

Ruud Sharp

Bericht door Ruud Sharp » zo nov 14 2010 7:40 pm

Ik ben sinds enkele dagen eigenaar van de D7000. De eerste indruk van de camera is goed.
Helaas was het weer bar en boos dit weekend dus om de camera goed te leren kennen heb ik er minder tijd in kunnen steken dan dat ik van plan was.
Wat ik een pluspunt vind van deze camera is dat je bij een hoge ISO gevoeligheid goede resultaten haalt. 1600 ISO is geen probleem. Dat was bij mij vorige camera (D2X) wel anders. Hier kon ik tot max. 400 ISO anders veel te veel ruis.Wat me ten opzichte van de D2X ook opvalt is dat de AF veel sneller werkt.

Ruud

Jordi Kerskes

Bericht door Jordi Kerskes » ma nov 15 2010 12:37 pm

Ik denk dat ik gewoon voor de D7000 ga. Deze week ga ik ze wel beiden bekijken, mits ik een zaak vind waar ik ze naast elkaar kan vasthouden.

@Ruud. Nu is het zonnig! :D Of je moet nu hard aan het werk zijn.

Iedereen wederom bedankt voor de reacties!

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”