Iedereen bekijkt de dingen vanuit zijn/haar perspectief.
Wat voor mij een onoverkomenlijk probleem zou kunnen zijn is voor de ander van geen betekenis.
Ik heb zelf een ook een mening over bepaalde camera's, zo ook over de D40.
Moet iemand nog een keuze maken, zal ik onomwonden mijn mening geven hoe ik er over denk.
Maar heeft iemand een keuze gemaakt voor een bepaald type camera en deze ook aangeschaft, zal ik daar geen ongetogen woord over zeggen en zal ik het plezier van die fotograaf niet verpesten door mijn opmerkingen.
Maar vraagt iemand advies wat te doen, ja dan zal ik op een tactische manier zeggen wat mijn mening is en waarom ik die mening heb.
Maar respect voor elkaar is heel belangrijk en niemand moet het gevoel hebben er met een D40 niet bij te horen.
Het gaat niet om de body of het glas wat er op zit.
Het gaat er om dat de eigenaar van die camera er happy mee is, daar gaat het om.
En wat die snobs betreft, dat valt reuze mee hoor.
Maar zoals met elke hobby er zijn altijd mensen die naar perfectie streven en daar is niets mis mee.
Alleen kopen ze dan wat duurder spul, dat is waar.
Op dit moment heb ik het geld niet voor een D3, maar het water loopt me wel in de mond als ik de beschrijving van deze camera zo leest.
Maar helaas ik moet het met simpele D80's doen

Dat gevoel zal jij ook met de D40 hebben en namens de hele club kan ik je zeggen: Mello je hoort er helemaal bij hoor

En wie dat betwist, krijgt gewoon een schop

Maar Mello komgerust eens naar die fotoshoots, zoals in Hilversum of Deventer, dan zal je ervaren dat het geen snobs zijn en dat je er helemaal bij hoort.
Of kom naar de Nikon Capture NX avond binnenkort in Ede.
Groetjes George