Hoi Adri,
Ik probeer het juist objectief te bekijken en daarom zie ik die D40(x) totaal niet zitten.
Ik heb het al eens eerder uitgelegd, maar wil ik nog wel een keer doen hoor.
Probeer die camera eens vast te houden, ik heb zelf geen extreem grote kanden, maar je hebt er geen grip op, ligt niet fijn in de hand.
Mijn dochters hebben kleine handen en ook zij zeggen, nee Pa dat is niks voor ons, houdt gewoon niet fijn vast.
Het moet een instap camera zijn.
Dus mensen die weinig geld willen/kunnen spenderen, zouden deze camera moeten kopen.
Ja de gewone D40 met kitlens valt nog mee, maar ga nu een lichtsterke objectieven kopen?
Je schrikt je lam, het moeten AF-S objectieven zijn, gemiddeld 1600 euro per stuk.
Dan schiet je toch je doel voorbij van instapcamera.
Als ze er nu een motertje in hadden gezet, had ik daar vrede mee gehad, maar nu nee.
Juist vanwege de objectieven probeer ik het objectief te bekijken en zeg ik NEE.
Als ik nu hoor dat de D40x heel dicht bij de D80 ligt qua prijsstelling, geef mij de D80 dan maar.
Maar iedereen is natuurlijk vrij om te denken wat hij wil.
Ik heb het niet over de plaatjes die de D40 produceerd, daar is niets mis mee, maar mijn plaatjes moeten wel betaalbaar blijven.
En Marnix, natuurlijk is iedereen welkom op het forum zelfs met een D40 of een Coolpix, heb ik geen enkele moeite mee.
Maar ik zou niemand de D40 aanbevelen vanwege de bovengenoemde rede.
Als iemand van te voren zeker zou weten dat hij/zij niets anders wil dan plaatjes schieten met de kitlenzen en daarom de D40 zou nemen, zeg ik ja dat zou kunnen.
Maar wie weet van te voren dat hij niet verder wil groeien?
Ik vind het een slechte zaak om van te voren allerlei beperkingen in te bouwen, waardoor je niet verder kan, zeker niet als je portemonnee niet toereikend is.
Groetjes George