Hulp gezocht voor bij uitzoeken van een lens

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Gideon
Forumlid
Forumlid

Re: Hulp gezocht voor bij uitzoeken van een lens

Bericht door Gideon » wo feb 09 2011 8:18 am

KLM schreef:Heren, ik heb meer aan een advies dan aan geklets over de zoekfunctie. :wink:
Ok, koop geen sigma, zonde van je centen

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » wo feb 09 2011 9:54 am

Gideon kan je dat onderbouwen?
Blijf het objectief bekijken

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » wo feb 09 2011 10:02 am

George Fennes schreef:Gideon kan je dat onderbouwen?
Er zijn veel Sigma lenzen die scherpte problemen hebben. Je gaat ook geen volkswagen motor in een ferrari hangen

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo feb 09 2011 10:21 am

Tja, je komt net zo goed ook Nikon lenzen tegen die scherpte problemen hebben. Lees het forum er maar eens op na.

Verder, als je dan een vergelijking maakt met auto's, maak dan wel de juiste vergelijking.
De D3000 camera van de TS is helemaal niet te vergelijken met een Ferrari, maar juist prima met een Volkswagen. Zeker als het budget zelf niet boven de prijs van een Volkswagen uitkomt. Een Sigma lijkt me dan ook een prima keus voor bij een D3000.
Vriendelijke groet, Léon Obers

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » wo feb 09 2011 10:39 am

Daarbij heb ik meer vertouwen in de volkswagen motor die je er in zou zetten, dan in de hele Ferrari die er omheen zit.

[On Topic]
Zeker in het groothoek segment zijn de 3rd party lenzen erg goed, en heeft Nikkon weinig te bieden.
Bij die merken is inderdaad nog wel eens verschil in kwaliteit tussen de expemplaren, maar dat dat wordt de laatste jaren ook minder.
Verder doet een Sigma 10-20 4-5.6 niet onder voor de NIkkor variant.
Trouwens je bent echt een pixeln$%ker als je bij een groothoek op 10mm nog front/backfocus weet waar te nemen.

Maar goed, als iemand 50% meer wil uitgeven voor een Nikkon logo op een lens, moeten ze dat gewoon doen, maar ga geen onzin lopen verkopen.
Ik geef dat soort bedragen liever uit een een lens van een 3e partij die echte meerwaarde bied, zoals de Sigma 8-16 of de Tokina 11-16 f/2.8.

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » wo feb 09 2011 10:41 am

Léon Obers schreef:Tja, je komt net zo goed ook Nikon lenzen tegen die scherpte problemen hebben. Lees het forum er maar eens op na.

Verder, als je dan een vergelijking maakt met auto's, maak dan wel de juiste vergelijking.
De D3000 camera van de TS is helemaal niet te vergelijken met een Ferrari, maar juist prima met een Volkswagen. Zeker als het budget zelf niet boven de prijs van een Volkswagen uitkomt. Een Sigma lijkt me dan ook een prima keus voor bij een D3000.
Een onscherpe lens zal, onscherp zijn op een d3000 canon 1000d, maar ook op een d3x. Het maakt dus niet uit of je een dure of goedkope body hebt, onscherpte zie je altijd.

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » wo feb 09 2011 10:47 am

yzf1kr schreef:Daarbij heb ik meer vertouwen in de volkswagen motor die je er in zou zetten, dan in de hele Ferrari die er omheen zit.

[On Topic]
Zeker in het groothoek segment zijn de 3rd party lenzen erg goed, en heeft Nikkon weinig te bieden.
Bij die merken is inderdaad nog wel eens verschil in kwaliteit tussen de expemplaren, maar dat dat wordt de laatste jaren ook minder.
Verder doet een Sigma 10-20 4-5.6 niet onder voor de NIkkor variant.
Trouwens je bent echt een pixeln$%ker als je bij een groothoek op 10mm nog front/backfocus weet waar te nemen.

Maar goed, als iemand 50% meer wil uitgeven voor een Nikkon logo op een lens, moeten ze dat gewoon doen, maar ga geen onzin lopen verkopen.
Ik geef dat soort bedragen liever uit een een lens van een 3e partij die echte meerwaarde bied, zoals de Sigma 8-16 of de Tokina 11-16 f/2.8.
Alles wat uit de VAG stallen komt is niet per definitie betrouwbaar, er komt heel wat slecht spul bij die duitsers weg. De VW Touran heeft niet voor niets de bijnaam Touramp.

Maargoed het gaat niet om auto's het gaat om lenzen. De TS vroeg om advies, mijn ervaring met Sigma is slecht. En zeg daarom: koop geen Sigma

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo feb 09 2011 10:56 am

Gideon schreef:....mijn ervaring met Sigma is slecht. En zeg daarom: koop geen Sigma
Tja, mijn ervaring met een Sigma groothoek is weer prima. (En van heel veel andere gebruikers hier op het forum).

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » wo feb 09 2011 11:01 am

Léon Obers schreef:
Gideon schreef:....mijn ervaring met Sigma is slecht. En zeg daarom: koop geen Sigma
Tja, mijn ervaring met een Sigma groothoek is weer prima. (En van heel veel andere gebruikers hier op het forum).
Mijn ervaring met Sigma 15-30 niet. Terwijl deze wel als "scherp" aangeschreven staat!

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo feb 09 2011 11:19 am

De TS moet ook helemaal geen 15-30mm nemen als die al een kitlens heeft die begint bij 18mm. Dat scheelt maar 3mm
De lens die hier in de draad wordt bedoeld is de Sigma 10-20mm F 4-5.6 EX DC HSM Nikon

Test / vergelijking met een manueel Nikkor 20mm/2.8 AIS lensje: http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=28626289

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » wo feb 09 2011 1:53 pm

Mijn Sigma 17-50 f/2.8 OS HSM is anders haarscherp, zonder enige vorm van front of backfocus.

Afbeelding

Ik zou zo iedereen aanraden een Sigma te kopen.

KLM

Bericht door KLM » wo feb 09 2011 2:03 pm

What about de Nikkor 16-85 voor 300 euro? Lijkt mij een erg mooie aanvulling. :wink2:

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » wo feb 09 2011 2:09 pm

De 16-85 is een erg mooi lensje, gister nog even vastgehad op een D3000.

Maar een aanvulling kan ik het niet echt noemen, eerder een vervanging van je 18-55.

KLM

Bericht door KLM » wo feb 09 2011 2:17 pm

Laat maar zitten, hij is al weg... :(

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » wo feb 09 2011 2:28 pm

yzf1kr schreef:Mijn Sigma 17-50 f/2.8 OS HSM is anders haarscherp, zonder enige vorm van front of backfocus.

Afbeelding

Ik zou zo iedereen aanraden een Sigma te kopen.
17-50 wordt regelmatig weer op Marktplaats aangeboden wegens onscherpte. Je kunt ze genoeg vinden voor rond de 150 euro

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”