D7000? of toch niet!

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Chicco

Re: D7000? of toch niet!

Bericht door Chicco » zo jun 12 2011 10:22 am

Als ik u was kocht ik me een D90+16-85VR erbij en je kunt meteen aan de slag en mooi plaatjes nemen...geen gepruts met AF-finetunning enz....en de D90 moet zeker niet onderdoen qua beeldkwaliteit op normaal formaat vind ik,en tot 1600 iso nog goed te gebruiken....en voor geen 1000 euro heb je al dit moois.
Voor iedereen me weer aanvalt ik vind de D7000 ook een zeer goed toestel alleen duurt het wat langer eer ge hem onder de knie krijgt...plus ik heb er tegenslag mee gehad.

Hier enkele foto's genomen met mijn D90+16-85VR belange niet slecht denk ik qua scherpte enz....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chicco

foto123

D7000? of toch niet!

Bericht door foto123 » zo jun 12 2011 8:49 pm

Komt er binnenkort geen opvolger voor de D90! Ik lees dat mensen veel problemen hebben met scherpstellen van de D7000! En de D90 is op dit moment niet zo duur meer! Hoe lang zouden ze de D90 nog verkopen?

Chicco

Bericht door Chicco » zo jun 12 2011 10:07 pm

Ik denk nog verkoop tot augustus(geruchten) en de opvolger is volgens mij de D7000.

Grtz

Chicco

breimer
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door breimer » ma jun 13 2011 12:14 am

zelf bezit ik de d90.
nu vier maand in mijn bezit, een paar honderd foto's mee gemaakt.
als je twijfeld tussen de d90 en de d7000. raad ik nu de d90 aan.
prijs, kwaliteit in acht genomen. :idea: de d90 is geheel doorontwikeld, de d7000 zeker niet.

en wat maakt het uit als er een vevanger komt, iets tussen de d5100 en de d7000.
een d6000 b.v. bepaal zelf wat je noodig hebt.

mp is geen garantie voor betere foto's!!!!
maar meer mp, eist wel beter glaswerk! :!:
alleen als hoge iso waarden belangrijk zijn, zou ik de d5100 of d7000 overwegen.
als je oud glas wil gebruiken, valt m.i. de d5100 af.

foto123

D7000? of toch niet!

Bericht door foto123 » do jun 16 2011 8:50 pm

Ik twijfelde tussen de D90 en de D7000! Ik denk dat ik nog effe door spaar, en rond de feestdagen voor de D7000 ga! (ik ben overtuigt) Ik speel nog even door met mijn D40X! Misschien is ie dan zelfs wat goedkoper of in de aanbieding! We zullen het zien! Geluk kun je afdwingen door geduld te hebben!

breimer
Forumlid
Forumlid

Bericht door breimer » di jun 21 2011 11:20 pm

nog even over de d5100.
foto-video heeft de d5100 getest krijgt 90 punten op beeldkwaliteit. numer 4-2011
de d7000 die ook getest is krijgt 87 punten op beeldkwaliteit.
volgen het blad: nikon heeft de d7000-sensor licht verbeterd,( o.a. iso bereik/ruis)
boven de 90 punten beeldkwaliteit komen alleen de nikon d3s prijs4500 euro, en de canon eos 5d m2 prijs 2000 euro. :idea:

is zag ook dat je een 18-55 lens hebt. (hopenlijk die met af-s en vr. 8)

ik denk dat naast een camera :
een 18-105 vr of het 16-85 objectief een heel duidelijke verbetering en meer prakties bereik in huis haald.

dus is b.v. een d5100 gekombineerd met of de 18-105 vr dan wel de 16-85 vr is mijn advies.

als je genoeg geld er voor over hebt kun je deze kombinatie ook met de d7000 maken.

de d7000 is met name op snelheid en mogenlijkheden denk aan de 39 scherpstelpunten en scherpstelling in de camera de d5100 de baas. :!:

olcha

Bericht door olcha » za jun 25 2011 10:47 pm

Had een D40. Vorige week verkocht en een D7000 gekocht. Heb er nog geen seconde spijt van!
Heb ook wel mijn 18-55 lens ingeruild voor een 18-105. Maakt een heel verschil!
De foto's zijn ook veel lichter ed (licht aan de body). De moeite om even door te sparen!
Hier in België is er deze maand een cash-back korting van 100 euro. In de winkel vertelden ze mij dat de aankoopprijs in september waarschijnlijk zal dalen...

arend.iwema

Bericht door arend.iwema » di jun 28 2011 1:49 pm

Geachte forum leden
Ik overweeg om de Nikon D7000 aan te schaffen, is dit toestel geschikt voor de beginner ?

gaarne uw advies

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di jun 28 2011 2:24 pm

arend.iwema schreef:Geachte forum leden
Ik overweeg om de Nikon D7000 aan te schaffen, is dit toestel geschikt voor de beginner ?

gaarne uw advies
Ligt er met name aan hoeveel geld je hebt te besteden voor de hele set. Op zich zou ik niet weten waarom een D7000 niet geschikt zou zijn... maar een camera alleen is niet genoeg.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MauritsD » di jun 28 2011 2:30 pm

gaarne uw advies
Als je beginner wilt blijven (snel en makkelijk foto's maken) of je houdt er niet van je in alle features/manual te verdiepen..... dan is ie niet geschikt voor een beginner
Als je daarentegen wel houdt van alle (foto)techniek, instellingen, handleiding) en bereid bent te investeren in tijd/experimenteren/leren en goede lensen, dan vind ik m zelfs uitstekend voor een beginner hoor
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » di jun 28 2011 4:30 pm

amateurt schreef: Als je beginner wilt blijven (snel en makkelijk foto's maken) of je houdt er niet van je in alle features/manual te verdiepen..... dan is ie niet geschikt voor een beginner.
Als je daarentegen wel houdt van alle fototechniek, instellingen, handleiding en bereid bent te investeren in tijd/experimenteren/leren en goede lenzen, dan vind ik m zelfs uitstekend voor een beginner hoor
Precies wat ik ook dacht!
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

arend.iwema

Bericht door arend.iwema » di jun 28 2011 8:40 pm

JaapV schreef:
amateurt schreef: Als je beginner wilt blijven (snel en makkelijk foto's maken) of je houdt er niet van je in alle features/manual te verdiepen..... dan is ie niet geschikt voor een beginner.
Als je daarentegen wel houdt van alle fototechniek, instellingen, handleiding en bereid bent te investeren in tijd/experimenteren/leren en goede lenzen, dan vind ik m zelfs uitstekend voor een beginner hoor
Precies wat ik ook dacht!
Hallo JaapV-Ammateurt Het is niet mijn bedoeling als beginner door het leven te blijven gaan , wil mij wel degelijk in de materie te verdiepen te expirimenteeren met het toestel en verdiepen in de foto techniek.Was alleen bang dat stap in eenkeer te groot zou zijn i.v.m het grote aantal instelmogelijkheden

MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MauritsD » di jun 28 2011 8:51 pm

Dan krijgen we er dus weer een gelukkige D7000 bezitter bij :mrgreen:
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Colweb

Bericht door Colweb » za jul 02 2011 7:37 pm

gaarne uw advies
De D7000 is mijn eerste Nikon en zelfs mijn eerste digitale spiegel reflex. Moet zeggen dat het wel even schrikken is als je hem op automatisch laat staan en je eerste foto's op de computer ziet. Die zien er niet uit...

Ik heb 'm nu 3 weken en heb de 16-85, 70-300 en 35 mm lenzen erbij en begin de camera eindelijk te snappen. Hielp wel om het handboek te lezen en nogmaals te lezen en nogmaals en .... denk dat ik het nog maar een keertje ga lezen. Maar inmiddels zijn mijn foto's scherp en goed belicht.

Voor een beginner is dit zeker geen eenvoudige camera. Ik had ruime ervaring met spiegel reflex in het oude film tijdperk maar na 10 jaar "point and shoot" werk (Sony Mavica CD 300) kost het even tijd om de weggezakte kennis weer boven te halen. Maar zodra je eenmaal door hebt wat deze camera allemaal kan, wil je niet anders meer.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jul 02 2011 8:34 pm

Colweb schreef:De D7000 is mijn eerste Nikon en zelfs mijn eerste digitale spiegel reflex. Moet zeggen dat het wel even schrikken is als je hem op automatisch laat staan en je eerste foto's op de computer ziet. Die zien er niet uit...
Kan je aangeven wat "ziet er niet uit" in dit geval is. Ik meende dat de auto stand toch niet zo slecht zou moeten zijn.

Mijn camera heeft geen auto-stand, dus ik kan het niet zelf testen. :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”