To DVI or not to DVI?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
iets gemist
Heb ik iets gemist?
Groetjes George
[schild=19 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]snap het niet[/schild]

Groetjes George

[schild=19 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]snap het niet[/schild]
Blijf het objectief bekijken
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De buurman zal er best verstand van hebben, maar heb je zelf ook een mening of luister je alleen naar andere en neem je dat over. Want ik heb gehoord van mensen die er verstand van hebben dat Canon beter is als Nikon. Maar dit is nog geen reden om nu maar gelijk een Canon te kopen.Dennisdeboer schreef:de buurman heeft een zeer hoge positie op het kantoor. en is wat dat betreft inderdaad expert hierin.
daar doen ze wel wat meer dan alleen achter een pc zitten.
en volgens mij is het een u tegen mij i.p.v. jouw.
en dat nvidia voorop licht is wel duidelijkd dacht ik zo.
gr. Dennis
Maar gelukkig heeft een belangrijk persoon gezegd "Elk voordeel heeft zijn nadeel" , Blijven denken, en hoe oud ben je..........
Pierre

Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Mijn ervaring met ati is dat deze stabielere drivers heeft en minder warmte produceert. Voor mij is een stabiele computer erg belangrijk.
Een vriend van me die bij een reclamebureau werkt, werkt daar met apple/ati. Voorheen met matrox.
Een andere vriend van me met een grafisch bedrijfje werkt met ati.
De profs die ik ken werken dus met ati.
Het belangrijkst is wat JIJ van het beeld vind.
Groet
Een vriend van me die bij een reclamebureau werkt, werkt daar met apple/ati. Voorheen met matrox.
Een andere vriend van me met een grafisch bedrijfje werkt met ati.
De profs die ik ken werken dus met ati.
Het belangrijkst is wat JIJ van het beeld vind.
Groet
-
- Forumlid
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ja natuurlijk wel, naar mijn idee veel belangrijker dan ATI of NVidea dvi kaarten.
Zelf heb ik gekozen voor een PVA (denk ik, in ieder geval geen TN) scherm van 22 inch juist omdat ik het stuk op DPZ had gelezen.
Met dezelfde kaart (overigens NVidea) een wereld van verschil. Veel meer dan dat je uit een andere videokaart zou kunnen halen
Zelf heb ik gekozen voor een PVA (denk ik, in ieder geval geen TN) scherm van 22 inch juist omdat ik het stuk op DPZ had gelezen.
Met dezelfde kaart (overigens NVidea) een wereld van verschil. Veel meer dan dat je uit een andere videokaart zou kunnen halen
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
-
- Forumlid
ik weet dit ook uit eigen ervaring.
we hebben verschillende computers in huis.
ik zelf heb nvidia (7600gt).
mijn oudste zoon heeft een ati 1650 pro.
die net zo duur was als de mijne.
terwijl die van mij beduidend betere prestatie's levert.
ook als hij foto's bekijkt zei je flikkeringen in het beeld.
dit had die toen die van de onboard weg stapte en een ati erin deed.
niet leuk als je dan vooral al niet zo veel geld hebt...en al die tijd er voor aan het sparen bent.
dus dan gaat mijn keuze toch ook echt naar nvidia.
en dat ati minder warmte produceert is onzin van de bovenste plank.
nvidia produceert juist minder warmte.
gr. Dennis
we hebben verschillende computers in huis.
ik zelf heb nvidia (7600gt).
mijn oudste zoon heeft een ati 1650 pro.
die net zo duur was als de mijne.
terwijl die van mij beduidend betere prestatie's levert.
ook als hij foto's bekijkt zei je flikkeringen in het beeld.
dit had die toen die van de onboard weg stapte en een ati erin deed.
niet leuk als je dan vooral al niet zo veel geld hebt...en al die tijd er voor aan het sparen bent.
dus dan gaat mijn keuze toch ook echt naar nvidia.
en dat ati minder warmte produceert is onzin van de bovenste plank.
nvidia produceert juist minder warmte.
gr. Dennis
-
- Forumlid
-
- Forumlid
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dan staat de beeldverversingsfrequentie wellicht verkeerd ingesteld. Deze moet hoger staan dan 60Hz anders zie je flikkeringen op een monitor met beeldbuis. Bij een plat beeldscherm is 60Hz geen probleem. Als het dan flikkert is er wellicht iets mis met het beeldscherm. Kan je controleren door een ander scherm te proberen.Dennisdeboer schreef:ook als hij foto's bekijkt zei je flikkeringen in het beeld.
Als het de videokaart blijkt te zijn dan is het waarschijnlijk een exemplaar dat niet goed helemaal is en zou ik in de winkel garantie claimen.
In de eerste serie Mac Mini (ik heb een PPC G4 1.42GHz) zit een ATI Radeon 9200 met 32Mb video-RAM. De laatste serie Mac Mini (Intel) heeft een Intel GMA 950 videochip met 64MB DDR2 SDRAM gedeeld met het interne geheugen. Niet zo geschikt voor games, wel voor de rest.Leeuwarden schreef:Weet iemand trouwens de kwaliteit van een videokaart die in de eerste serie macMini's zit?
In mijn MacBook Pro Intel Core duo 2GHz laptop zit een ATI Radeon X1600 met 256Mb video-RAM zag ik. Doet het meer dan prima.
Als je niet de allerlaatste games met alle grafische grappen en grollen wilt spelen maar 'kantoorwerk' en fotobewerking wilt doen kan je prima een voordelige videokaart nemen die de resolutie van je beeldscherm aankan. Merk en chipset maakt hiervoor niks uit. Kleurweergave is niet beter van een duurdere kaart. Stilstaande beelden leveren ze allemaal even goed. DVI is wel een pré en natuurlijk goed instellen van resolutie en verversingsfrequentie.
Laatst gewijzigd door Onno op ma mei 07 2007 9:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.