D50 stof?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
stofjes
Kroko schreef:
Wat bedoel je hiermee, we hebben het nog steeds over het controleren van de sensor op stofjes.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Als ik een te wit vlak krijg gebruik ik sluiter tijden als 1/30s of 1/100s
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: geen vuiltje aan de lucht
Precies wat ik verwachte, 2 vlekken rechtsboven. Geen wonder dat de fotograaf die niet zag met 30 seconde.George Fennes schreef:Error,
Zet je lens op het hoogste diafragmagetal, dus het kleinste gaatje.
Zet je AF op manueel. en stel de lens op dichtbij.
Neem een sluitertijd van 2 sec.
Neem een wit vel papier en richt je camera op dat vel papier en beweeg je camera boven dat vel papier terwijl je de ontspanknop indrukt.

Als dit allemaal stof is weet ik niet wat die fotograaf verstaat onder schoonmaken.
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
L boven 2 , R boven 2 , vlak daaronder nog 2 , in het midden boven 1 en links onder 1 , dat zijn er zowiezo al 8
Het zijn trouwens wel hele kleine vlekjes.
Probeer het eens weg te blazen met een balg.
Het zijn trouwens wel hele kleine vlekjes.
Probeer het eens weg te blazen met een balg.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
-
- Clublid
nep fotograaf
Ik denk dat je terug moet gaan naar die "fotograaf" en je geld moet terugvragen.
Als je het zelf niet aandurft om het te proberen kan je of naar Beverwijk of een medeforumlid vragen het voor je te doen.
Ik weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van Ede, kunnen wij een deal maken, of anders met een ander forumlid die er ook handig in is.
Laat maar weten en bijze die "fotograaf" van jou snapt er helemaal niets van, daar zou ik mijn sensor niet meer willen laten schoonmaken.
Groetjes George
Als je het zelf niet aandurft om het te proberen kan je of naar Beverwijk of een medeforumlid vragen het voor je te doen.
Ik weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van Ede, kunnen wij een deal maken, of anders met een ander forumlid die er ook handig in is.
Laat maar weten en bijze die "fotograaf" van jou snapt er helemaal niets van, daar zou ik mijn sensor niet meer willen laten schoonmaken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Dat kan ik ook nog gaan doen. Maar ik laat het maar even zo, dan kan ik nog de fotograaf laten zien dat er toch echt stof op zit.olle_griese schreef:Probeer het eens weg te blazen met een balg.
Hij had het er ook over dat ze een speciale foto hebben gemaakt waarop ze de stofjes konden lokaliseren. Niet echt gelukt dus.
Maar hier in de stad zit gelukkig ook nog een andere, kleinere fotograaf. Daar ga ik voortaan maar naar toe.

@George, woon aan de andere kant van het land. In het verre zuiden.