Lens voor D50

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm
luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di feb 07 2006 7:52 pm

Mijn persoonlijke favoriet in model context is draadloos flisten.
Soms zelfs icm. een omnibounce en/of via het plafon/muur voordeel is dat je de flitser wat verder van het onderwerp af en vaak ook wat hoger kunt zetten dan dat je zelf met je camera staat.
Je krijgt dan vanzelf lekker diffuus licht en je bent met je camera heel vrij maw je hoeft geen rekening te houden met je flits op de camera.

Helaas heeft de D50 geen commander mode.

Maar lijkt me idd. beter voor het overzicht om daar een ander topic over te openen...

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Rob

Re: ander objectief op je camera

Bericht door Rob » wo feb 08 2006 11:48 am

Hans Braakhuis schreef:Als het niet stoort dat er veel vertekening is, zoals bij de "Amsterdamse"foto's, elders in dit bericht, laat het dan bij de eenvoudige objectieven.
Ik heb eens zitten kijken maar waar zou dan vertekening moeten zitten ?

BUG322

Bericht door BUG322 » wo feb 08 2006 1:23 pm

Dat vroeg ik mij ook af bovendien zijn ze terug in kwaliteit door converteren van de site waarop ze staan.

Maar ik ben benieuwd ik ben hier om te leren.
groetjes

marco

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do feb 09 2006 7:07 am

Rob schreef:Ik heb eens zitten kijken maar waar zou dan vertekening moeten zitten ?
Je hebt gelijk, vertekening is daar niet zichtbaar, maar wel "wijkende" lijnen.

Rob

Bericht door Rob » do feb 09 2006 10:35 am

Hans Braakhuis schreef:
Rob schreef:Ik heb eens zitten kijken maar waar zou dan vertekening moeten zitten ?
Je hebt gelijk, vertekening is daar niet zichtbaar, maar wel "wijkende" lijnen.
Maar welke foto en welke hoek van de foto ?

BUG322

Bericht door BUG322 » do feb 09 2006 11:04 am

Overigens zo'n dslr is wel moeilijk recht te houden 90 procent van mijn fotos staan scheef.
enige tips?

:)

vanson

Bericht door vanson » do feb 09 2006 12:07 pm

BUG322 schreef:Overigens zo'n dslr is wel moeilijk recht te houden 90 procent van mijn fotos staan scheef.
enige tips?
waarschijnlijk is de balans van je camera niet goed afgesteld.

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » do feb 09 2006 1:21 pm

Bug,
Op de D70 en D200 (vast en zeker ook de D50) kun je in het menu hulplijnen aanzetten. De zogenaamde phi-lijnen verschijnen dan in je zoeker. Deze zijn handig te bebruiken voor de compositie (onderwerp eigenlijk (bijna) nooit in het midden), maar je kunt ze ook gebruiken om de camera recht te houden.

mvg,
OFB

Rob

Bericht door Rob » do feb 09 2006 2:01 pm

Onne-Floris Broekema schreef:Bug,
Op de D70 en D200 (vast en zeker ook de D50) kun je in het menu hulplijnen aanzetten. De zogenaamde phi-lijnen verschijnen dan in je zoeker. Deze zijn handig te bebruiken voor de compositie (onderwerp eigenlijk (bijna) nooit in het midden), maar je kunt ze ook gebruiken om de camera recht te houden.

mvg,
OFB
D50 helaas niet...

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » do feb 09 2006 2:24 pm

..... :( :( :( :( Dat is dan echt jammer, want dat is een hele handige optie. Uiteraard zou je wel een nieuw spiegeltje kunnen kopen met de lijnen erop, maar dat is ook weer zowat...

mvg, OFB

gz

Bericht door gz » do feb 09 2006 4:17 pm

Ik heb sinds kort een Nikon D50 camera met de lens 18 tm 55mm. Hierbij het is wat later een Sigma 55 / 200 mm lens gekocht. Ben er zeer tevreden mee en maakt best goede foto's.

Toevallig had ik de Sigma lens er nog op te zitten toen er een brandmelding kwam. Ben vergeten te wisselen maar scherp is ie nog wel geworden :)

Afbeelding

Rob

Bericht door Rob » do feb 09 2006 5:39 pm

gz schreef:Ik heb sinds kort een Nikon D50 camera met de lens 18 tm 55mm. Hierbij het is wat later een Sigma 55 / 200 mm lens gekocht. Ben er zeer tevreden mee en maakt best goede foto's.

Toevallig had ik de Sigma lens er nog op te zitten toen er een brandmelding kwam. Ben vergeten te wisselen maar scherp is ie nog wel geworden :)
Toevallig ook op het scannerforum actief?

gz

Bericht door gz » do feb 09 2006 6:36 pm

Rob schreef: Toevallig ook op het scannerforum actief?
Jawis ... en op nog een aantal andere :D

BUG322

Bericht door BUG322 » do feb 09 2006 6:52 pm

Ik laat hem opnieuw uitlijnen.

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » do feb 09 2006 7:31 pm

BUG322 schreef:
Ik laat hem opnieuw uitlijnen.
Als de balans van de camera niet goed is kan je beter de camera laten uitbalanceren.
Wanneer je ook dan nog last hebt van scheve lijnen moet je je foto's laten uitlijnen..... :wink:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Plaats reactie

Terug naar “Superzoom”