Lens voor D50
Mijn persoonlijke favoriet in model context is draadloos flisten.
Soms zelfs icm. een omnibounce en/of via het plafon/muur voordeel is dat je de flitser wat verder van het onderwerp af en vaak ook wat hoger kunt zetten dan dat je zelf met je camera staat.
Je krijgt dan vanzelf lekker diffuus licht en je bent met je camera heel vrij maw je hoeft geen rekening te houden met je flits op de camera.
Helaas heeft de D50 geen commander mode.
Maar lijkt me idd. beter voor het overzicht om daar een ander topic over te openen...
Luc.
Soms zelfs icm. een omnibounce en/of via het plafon/muur voordeel is dat je de flitser wat verder van het onderwerp af en vaak ook wat hoger kunt zetten dan dat je zelf met je camera staat.
Je krijgt dan vanzelf lekker diffuus licht en je bent met je camera heel vrij maw je hoeft geen rekening te houden met je flits op de camera.
Helaas heeft de D50 geen commander mode.
Maar lijkt me idd. beter voor het overzicht om daar een ander topic over te openen...
Luc.
Re: ander objectief op je camera
Ik heb eens zitten kijken maar waar zou dan vertekening moeten zitten ?Hans Braakhuis schreef:Als het niet stoort dat er veel vertekening is, zoals bij de "Amsterdamse"foto's, elders in dit bericht, laat het dan bij de eenvoudige objectieven.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Je hebt gelijk, vertekening is daar niet zichtbaar, maar wel "wijkende" lijnen.Rob schreef:Ik heb eens zitten kijken maar waar zou dan vertekening moeten zitten ?
Maar welke foto en welke hoek van de foto ?Hans Braakhuis schreef:Je hebt gelijk, vertekening is daar niet zichtbaar, maar wel "wijkende" lijnen.Rob schreef:Ik heb eens zitten kijken maar waar zou dan vertekening moeten zitten ?
Bug,
Op de D70 en D200 (vast en zeker ook de D50) kun je in het menu hulplijnen aanzetten. De zogenaamde phi-lijnen verschijnen dan in je zoeker. Deze zijn handig te bebruiken voor de compositie (onderwerp eigenlijk (bijna) nooit in het midden), maar je kunt ze ook gebruiken om de camera recht te houden.
mvg,
OFB
Op de D70 en D200 (vast en zeker ook de D50) kun je in het menu hulplijnen aanzetten. De zogenaamde phi-lijnen verschijnen dan in je zoeker. Deze zijn handig te bebruiken voor de compositie (onderwerp eigenlijk (bijna) nooit in het midden), maar je kunt ze ook gebruiken om de camera recht te houden.
mvg,
OFB
D50 helaas niet...Onne-Floris Broekema schreef:Bug,
mvg,
OFB
Ik heb sinds kort een Nikon D50 camera met de lens 18 tm 55mm. Hierbij het is wat later een Sigma 55 / 200 mm lens gekocht. Ben er zeer tevreden mee en maakt best goede foto's.
Toevallig had ik de Sigma lens er nog op te zitten toen er een brandmelding kwam. Ben vergeten te wisselen maar scherp is ie nog wel geworden

Toevallig had ik de Sigma lens er nog op te zitten toen er een brandmelding kwam. Ben vergeten te wisselen maar scherp is ie nog wel geworden

Toevallig ook op het scannerforum actief?gz schreef:Ik heb sinds kort een Nikon D50 camera met de lens 18 tm 55mm. Hierbij het is wat later een Sigma 55 / 200 mm lens gekocht. Ben er zeer tevreden mee en maakt best goede foto's.
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als de balans van de camera niet goed is kan je beter de camera laten uitbalanceren.BUG322 schreef:Ik laat hem opnieuw uitlijnen.waarschijnlijk is de balans van je camera niet goed afgesteld.
Wanneer je ook dan nog last hebt van scheve lijnen moet je je foto's laten uitlijnen.....

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....