ongemak met d7000.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Willem65
Forumlid
Forumlid

Re: ongemak met d7000.

Bericht door Willem65 » wo okt 05 2011 12:21 pm

george013 schreef:Ben nieuwsgierig geworden naar de AF van de D7000. Als ik Ken Rockwell goed begrijp heb je met de setting AF-systeem-mode AF-S en de AF-Area-mode S de gewone AF-instellinge zoals in alle Nikon-camera's. Wat ik nu uit deze draadjes haal is dat de teleurstellende resultaten eigenlijk te wijten zijn aan het gebruik van de AF-Area-mode.
Als dit zo is, is het vermeende probleem al een stuk duidelijker gemaakt.
George
Net wat je zegt George, het is een vermeend probleem. Het bestaat dus niet echt. Iedereen die zegt er last van te hebben komt van een "lagere" klasse. Ik heb bezitters van een 300s of dergelijke er eigenlijk niet over gehoord omdat ze gewend zijn aan de werking van een complexer AF systeem.
Weten wat je doet blijft het motto.
Deze vermeende problemen zie je als een camera met een paar professionele eigenschappen in de prijsklasse komt waardoor iedereen hem wil hebben. Ook voor de vakantieplaatjes.
D800/D7000/MB-D11//AF-S 17-55 f2.8GDX/AF-S 35mm f1.8G/AF-S 50mm f1.4G/AF-S 70-200 f2.8 G VRII/AF-S10-24 f3.5-4.5 G DX/AF-S 24-70 f2.8G/SB-910/SB-700/nog de nodige accesoires

george013

Bericht door george013 » wo okt 05 2011 12:38 pm

Heb mijn kennis van Ken Rockwell.
Lijkt wel of er een knopje over het hoofd wordt gezien.
http://www.kenrockwell.com/nikon/d7000/af-settings.htm
George

george013

Bericht door george013 » wo okt 05 2011 12:50 pm

Nog even een aandachtspunt uit eerder het artikel..
All Nikons use these same AF System modes. The innovations over the past 25+ years come from adding more AF sensors.
George

RobbieDx
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door RobbieDx » wo okt 05 2011 1:47 pm

Nog een citaat uit hetzelfde artikel:

The D7000 has more linear resolution than any Nikon DSLR, including the D3X. The D7000 will make immediately apparent any limitations in your lenses and in your photo technique. If you can't get sharp pictures with a D7000, it's your fault, not the camera's.
Groet, Rob

Flickr

Focus2
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Focus2 » wo okt 05 2011 2:16 pm

it's your fault, not the camera's
.....als dat zo zou zijn dan begrijp ik de drukte in het Nikon Service Centre in Beverwijk in het geheel niet.
opnieuw zo'n 'wat koop je ervoor' stukje bladvulling.
Ik fotografeer met een D90 body met Nikon-MB80 grip, kleine zoom (18-70mm), een kleine tele (55-200mm) en een 85mm micro van Nikkor-glas plus een statief (Manfrotto) en een (Lowe)tas -Adobe PS Elements
http://www.flickr.com/photos/focus234" onclick="window.open(this.href);return false;

RobbieDx
Clublid
Clublid

Bericht door RobbieDx » wo okt 05 2011 2:42 pm

Er is inderdaad 1 probleem wat je regelmatig leest over de D7000 en dat is 'backfocus'.
Advies van het NSP is om de body te laten controleren als AF-finetuning voor meerdere lenzen nodig is.
Laatst gewijzigd door RobbieDx op do dec 01 2011 9:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Rob

Flickr

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » wo okt 05 2011 5:33 pm

Yuul heeft sinds enige weken ook een D7000 en is er zeer tevreden over. Geen noemenswaardige AF-problemen.

Groet,

Jan (van Yuul :D )
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Giso » wo okt 05 2011 5:36 pm

Willem65 schreef:
george013 schreef:Ben nieuwsgierig geworden naar de AF van de D7000. Als ik Ken Rockwell goed begrijp heb je met de setting AF-systeem-mode AF-S en de AF-Area-mode S de gewone AF-instellinge zoals in alle Nikon-camera's. Wat ik nu uit deze draadjes haal is dat de teleurstellende resultaten eigenlijk te wijten zijn aan het gebruik van de AF-Area-mode.
Als dit zo is, is het vermeende probleem al een stuk duidelijker gemaakt.
George
Net wat je zegt George, het is een vermeend probleem. Het bestaat dus niet echt. Iedereen die zegt er last van te hebben komt van een "lagere" klasse. Ik heb bezitters van een 300s of dergelijke er eigenlijk niet over gehoord omdat ze gewend zijn aan de werking van een complexer AF systeem.
Weten wat je doet blijft het motto.
Deze vermeende problemen zie je als een camera met een paar professionele eigenschappen in de prijsklasse komt waardoor iedereen hem wil hebben. Ook voor de vakantieplaatjes.
Dat is nog al een gedurfde uitspraak. Misschien moet je je toch wat beter inlezen in de stellingen.
Nu beschuldig jij de monteurs van NSP namelijk van onkunde. Ik neem tenminste niet aan dat zij een camera gaan repareren waar niets aan mankeert. :shock:
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » wo okt 05 2011 5:52 pm

Giso schreef:[Ik neem tenminste niet aan dat zij een camera gaan repareren waar niets aan mankeert. :shock:
Dat is de vraag. Als je je auto voor een beurt naar de garage brengt, maken ze misschien ook eerst een proefrit maar het voert te ver om alles te gaan testen.
Dus als je je camera opstuurt met de boodschap dat de AF niet goed werkt, kan ik me zo voorstellen dat ze meteen beginnen met afstellen. Kan zijn, ik weet het niet.
Groet, Henk.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Giso
Forumlid
Forumlid

Bericht door Giso » wo okt 05 2011 5:55 pm

Ze beginnen altijd met testen. Tevens dien je ook een cd met testfoto's bij te voegen.
Aan de hand van de bijgevoegde foto's en hun eigen testen gaan zij de camera repareren.
Je gaat toch ook geen auto repareren en dan kijken wat er stuk is :mrgreen:
Groet Giso

Giso
Forumlid
Forumlid

Bericht door Giso » wo okt 05 2011 6:01 pm

Wat er ook aan mijn camera is gadaan in die twee weken, het heeft iig wel geholpen.
En voor wat diegenen denken die gezegent zijn met wel een goede camera, moeten zij zelf weten.
Groet Giso

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » wo okt 05 2011 6:06 pm

Giso schreef: Je gaat toch ook geen auto repareren en dan kijken wat er stuk is :mrgreen:
Sommige garages beginnen in het wilde weg dingen te vervangen tot het probleem is opgelost (of niet). Helaas ervaring.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo okt 05 2011 6:06 pm

Het kan natuurlijk heel goed dat er met bepaalde exemplaren iets mis is/was. Sterker nog: dat is wel zo'n beetje zeker... Maar dat betekent niet direct dat iedereen die problemen heeft met z'n D7000 een niet goed functionerend product in handen heeft!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Giso
Forumlid
Forumlid

Bericht door Giso » wo okt 05 2011 6:12 pm

@ Patrick.
Hier kan ik helemaal in meegaan.
Ik wil ook niet zeggen dat nu al mijn foto's helemaal 100% zijn, Maar als er nu een mislukte foto tussen zit
kan ik zelf de oorzaak vinden. En die ligt nu iid altijd bij mijzelf.
Groet Giso

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo okt 05 2011 6:15 pm

Ik heb ook wel eens missers met mijn D300s. Dat heb je natuurlijk gewoon met iets dat automatisch werkt. Maar de AF doet het beter dan ik het kan, zeker bij niet-statische onderwerpen. En het is veel, veel beter dan ik had met mijn D200. Wat volgens mij vooral ligt aan het veel betere AF-systeem dat de D300s heeft t.o.v. de D200. Dat ik ondertussen ook betere objectieven hebt helpt natuurlijk ook nog eens enorm mee. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”