Bruidsreportage--wie oh wie

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » di mei 29 2007 11:21 pm

kamper_bruidegom schreef:Heren en dames van het Nikon Club Nederland Forum.

en willen allemaal albums etc. etc. verkopen.
Dat is allemaal heel goed te begrijpen, het is immers hun broodwinning.
In de begin periode van het maken van reportages gaf ik ook de foto's zo maar af en plakten het bruidspaar de foto's zelf in een album. Dit heb ik gedaan totdat ik een ingeplakte album van een klant heb gezien.... Dit zag er werkelijk waar niet uit. En als je dan vraagt aan de klant, wie heeft die foto's gemaakt, dan krijg je mijn naam te horen.... De manier waarop de album is ingeplakt is mede het visitekaartje van de fotograaf. Een professionele album (Verka) kost incl. interieur zo een 150 EURO... Dit is dan exclusief de foto's die erin zitten die bij een fotovaklab zijn afgedrukt...
Het heeft dus opzich niet zo gek veel te maken met de broodwinning, maar een fotograaf wil gewoon een zo goed mogelijk "visite kaartje" afgeven en zijn dus de foto's EN het album!
Dit is dus de reden waarom we geen reportages maken zonder een album erbij te leveren.

Groetjes,

Foto-ed

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

zuinig

Bericht door George Fennes » di mei 29 2007 11:59 pm

Foto-Ed schreef:

Code: Selecteer alles

In de begin periode van het maken van reportages gaf ik ook de foto's zo maar af en plakten het bruidspaar de foto's zelf in een album. Dit heb ik gedaan totdat ik een ingeplakte album van een klant heb gezien.... Dit zag er werkelijk waar niet uit. En als je dan vraagt aan de klant, wie heeft die foto's gemaakt, dan krijg je mijn naam te horen.... De manier waarop de album is ingeplakt is mede het visitekaartje van de fotograaf. Een professionele album (Verka) kost incl. interieur zo een 150 EURO... Dit is dan exclusief de foto's die erin zitten die bij een fotovaklab zijn afgedrukt... 
Het heeft dus opzich niet zo gek veel te maken met de broodwinning, maar een fotograaf wil gewoon een zo goed mogelijk "visite kaartje" afgeven en zijn dus de foto's EN het album! 
Dit is dus de reden waarom we geen reportages maken zonder een album erbij te leveren.

Klopt, heb ik ook eens meegemaakt.

Ik had de rolletjes laten ontwikkelen en een paar vakprintjes en contactafdrukken laten maken.

Heeft het bruidspaar alles 10x15 laten afdrukken bij het kruidvat en 'keurig netjes' in een simpel Hema albummetje geplakt.

Om te janken gewoon.

Als ik ze de vakprints liet zien en deze vergeleek met hun printjes, vonden ze te duur.

Sommige mensen hebben er geen geld voor of voor over en dat is jammer.

Dus als ik een reportage doe, dan plak ik ze zelf ook in.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » wo mei 30 2007 12:04 am

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die mensen daar tevreden mee zijn. Natuurlijk is een mooie album met verschillende formaten enz. mooier maar je moet het wel kunnen betalen. Uiteindelijk gaat het om de foto en wat daar opstaat en later de herrinnering daaraan. Het album is voor sommige dus bijzaak.... (denk ik) :lol:

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

GdP

Bericht door GdP » wo mei 30 2007 12:10 am

Een fotoreportage maken is niet zo moeilijk, maar ook nog laten zien dat het een fotoreportage is, dat is pas vakwerk. En daarin herken je de vakman. En die zal nooit zijn foto's door een ander laten inplakken.

Gerrit

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo mei 30 2007 3:36 am

idd Gerrit , zelfs hobbyisten doen dat niet, ik zou het netjes op een dvd zetten (de jpeg's) en de digitale negatieven zelf houden. maar goed we horen het wel hoe het gaat of niet

BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 30 2007 8:25 am

Ik ga gewoon niet trouwen ik vind het zowiezo onzin :)
Dat ik 2 kinderen heb zegt meer als een ringetje en een papiertje.

Wat kost een beetje bruiloft tegenwoordig wel niet ?
Ik heb echt 10 andere doelen met dat geld.

dit even terzijde :)

groetjes

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo mei 30 2007 8:29 am

Als ik al ooit trouw dan is dat puur symbolisch en kan dat gewoon onofficieel op 'n Balinees strand bijv. Ik geef m'n geld liever uit aan reizen. Vrienden van mij waren 16.000 euro kwijt voor hun trouwfeestje.

BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 30 2007 8:29 am

Bovendien hebben mijn kinderen gewoon de achternaam van mijn vriendin (Jansens zijn er al genoeg en Retuadan daar is maar 1 familie van in nederland) Stomme traditie eigenlijk de vrouw loopt 9 maanden met het kind rond en ze krijgen de achternaam van pappa nou dat is een makkie zeg.

Wie is die man die zondags het vlees aansnijd ??

dat is zo'n beetje de gedachte die ik heb bij die traditie

groetjes

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo mei 30 2007 9:04 am

Marco, jij zou ook "meneer Retuadan" kunnen worden! Daar kun je tegenwoordig voor kiezen. Daarbij heeft trouwen bepaalde voordelen boven samenwonen, vooral in de erf-sfeer. Maar iedereen zijn eigen keus. Zou het alleen wel goed uitzoeken. Als jou wat gebeurt, hoe is alles voor je vriendin geregeld. Een keertje je licht opsteken bij een notaris kan veel informatie opleveren.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 30 2007 9:13 am

Ik heb verder niets tegen trouwen maar als ik het doe moet het ook goed gebeuren en dan nog blijft het weer doodzonde van het geld.

In principe geef je gewoon een feest.

Retuadan past verder ook niet bij een blanke :)

Groetjes

kamper_bruidegom

Bericht door kamper_bruidegom » wo mei 30 2007 12:03 pm

foto-ed schreef:Het heeft dus opzich niet zo gek veel te maken met de broodwinning, maar een fotograaf wil gewoon een zo goed mogelijk "visite kaartje" afgeven en zijn dus de foto's EN het album!
Kan ik snappen, ben 1 brok begrip, maar dat zoeken wij dus niet.
paparazzi schreef:Als ik al ooit trouw dan is dat puur symbolisch en kan dat gewoon onofficieel op 'n Balinees strand bijv. Ik geef m'n geld liever uit aan reizen. Vrienden van mij waren 16.000 euro kwijt voor hun trouwfeestje.
Wij kwamen uit op 15.000 euro en daar gaan we dus andere leuke dingen voor doen. Dat bedrag is 625 per uur. Beetje gekkenwerk.
Kijk, dat een ander het doet is hun goed recht, wij doen het anders.

Concreet nu over de oproep, in principe is alles in kannen en kruiken met Monique, afspraak is gemaakt, meer info volgt....

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo mei 30 2007 12:37 pm

GdP schreef:Een fotoreportage maken is niet zo moeilijk, maar ook nog laten zien dat het een fotoreportage is, dat is pas vakwerk. En daarin herken je de vakman. En die zal nooit zijn foto's door een ander laten inplakken.
Ben ik 't niet mee eens. De meeste door trouwfotografen geleverde huwelijksboeken zou ik zelf beter gekunt hebben. Dus een paar honderd euro voor iets wat iemand naar zijn eigen smaak maakt, heb ik daar zeker niet voor over. Als ik ooit 'n huwelijk moet fotograferen zou ik liefst ook hebben dat de klant de digitale hoge resolutiebestanden op cd wil, maar als ie betaalt (en goed; want ook al kan ik het wel, het is niet mijn hobby) dan zou ik 't met boek leveren.

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo mei 30 2007 12:38 pm

kamper_bruidegom schreef: Wij kwamen uit op 15.000 euro en daar gaan we dus andere leuke dingen voor doen. Dat bedrag is 625 per uur. Beetje gekkenwerk.
Kijk, dat een ander het doet is hun goed recht, wij doen het anders.
Groot gelijk! Er zijn zoveel leukere dingen die je met zoveel geld kunt doen. Waanzinnig dat er mensen zijn die dat bedrag er zo in 1 dag doorheen willen jagen.

foto-ed
Forumlid
Forumlid

Bericht door foto-ed » wo mei 30 2007 1:10 pm

paparazzi schreef:Groot gelijk! Er zijn zoveel leukere dingen die je met zoveel geld kunt doen. Waanzinnig dat er mensen zijn die dat bedrag er zo in 1 dag doorheen willen jagen.
Tja.... en zo denken mensen ook als ze je zien lopen met zo'n grote camera.... dat kan toch wel wat kleiner? :lol:
Maar goed, je hebt altijd mensen die zich er prettig bij voelen om het op een traditionele manier te doen. Dat moet één ieder zelf weten....

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo mei 30 2007 2:12 pm

Maar 't grote verschil is dat je met 'n camera jaren doet, en dat die trouwdag na 'n dag voorbij is.

En 1000 euro voor 'n jurk die je slechts 12 uur gebruikt??? No way!! :D
Oh dat was dus wel humor, mijn vriendin (van die bruiloft van 16.000) had een jurkje aan van amper 50 euro, gekocht toen ze op vakantie in Brazilie was. :D

Gesloten

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”