Weer tamron 17-50

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Weer tamron 17-50

Bericht door ReneG » vr apr 27 2012 12:36 am

Marten schreef:
ReneG schreef: Ik wil dat toch wel nuanceren, want ik heb ze beide tegelijk gehad en ik kan de tamron qua scherpte niet superieur noemen........... ik had de tamron al een half jaar toen ik de 17-55 kocht en heb beide enkele maanden langs elkaar gebruikt.
Eindelijk een genuanceerd oordeel, niet op basis van grafieken maar op basis van praktijk ervaring van iemand die beide objectieven naast elkaar heeft gebruikt.
Ik ben vast niet de enige geweest hoor. Maar het neemt niet weg dat de tamron 17-50 (zonder VC, de versie met VC heb ik niet gebruikt) een prima objectief is wat ik hoger acht dan de ook goed presterende 18-70 of 16-85. (Die 18-70 heb ik nog steeds als reserve standaardzoom, de 16-85 heb ik ook twee keer mogen gebruiken).
Spul waarmee je foto's maakt...

Rsport20
Forumlid
Forumlid

Re: Weer tamron 17-50

Bericht door Rsport20 » zo mei 27 2012 11:07 am

Hallo,

Ik hoor hier bijna altijd op het forum dat je de Tamron 17-50 zonder VC moet nemen omdat deze scherper zou zijn.
Nu lees ik her en der dat de VC versie ook erg goed is. Ik heb zelf liever een paar stops extra en meer geslaagde foto's door minder bewegingsonscherpte etc, dan dat ik pas echt verschil zie al ik de vc vs non-vc naast elkaar zou leggen. Zijn er hier ook mensen met ervaring met de Tamron 17-50 VC versie ?

Groetjes...

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”