24 Hrs Le Mans 2012

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: 24 Hrs Le Mans 2012

Bericht door Replay » vr jun 22 2012 10:13 pm

Gino schreef:Hele mooie foto's van één van de prachtigste evenementen op autosportgebied die er is.
Kom er zelf al 12 jaar op rij, helaas wel achter de hekken als toeschouwer en ik kan niet van die mooi platen maken domweg omdat er overal hekwerk staat.
Ik plaats derhalve dan ook maar geen foto's hier maar geniet van die van jou.

Groet, Gino

Hoi Gino, Het is een erg gaaf evenement. Alhoewel ik het dit jaar de minste van alle keren vond. Langs de baan kan je op sommige plaatsen ook leuke/mooie foto's maken. Een forumlid (arjan916) is er ook elk jaar en hij maakt hele gave foto's. Op de zondag stond hij achter mij,in het publiek, en hij heeft op die plaats nagenoeg dezelfde foto's kunnen maken. Hij weet onderhand bijna elk gaatje in het hek te vinden. Daarbij gaat hij ook altijd naar de rijdersparade en komt ook met mooie foto's terug. Alleen de pitstraat is helaas niet mogelijk. In tegenstelling tot mij,heeft hij ook de zonsopgang gefotografeerd. Hij heeft bijna geen oog dicht gedaan in de nacht en zat al vroeg langs de baan. Je zou voor volgend jaar misschien iets met hem kunnen afspreken. Ik verwacht zijn foto's ook binnenkort hier op het forum.

Groeten Roel.

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » vr jun 22 2012 10:58 pm

Hele mooie platen Roel, het blijft een hele onderneming als ik je verhaal lees, wel errug gaaf :lol:
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za jun 23 2012 7:11 am

Dank je wel Roel, dat is leuk om te horen.
Ik maak meestal de foto's tijdens de kwalificaties omdat je dan vrij op alle tribunes mag en de tribune in de bocht bij de kermis/ingang pitstraat en de tribune bij de Dunlop bridge bieden dan vrij uitzicht op de baan.
Daar maak ik dus ook altijd de foto's en voor de race zelf hebben we altijd tribunekaarten bovenop de pits zodat je daar door over de railing te hangen ook aardige foto's kan maken van het pitstraat gebeuren uit vogelperspectief dan weliswaar.

Dit jaar heb ik een erg slecht jaar gehad want ik heb alleen de woensdagmiddag en avond kwalificaties gezien en beleefd.
En ben donderdagochtend met vreselijke rugpijn wakker geworden waardoor we donderdagavond weer thuis waren.
Gelukkig hebben we onze tickets daar nog redelijk kunnen verkopen, wel met verlies natuurlijk maar beter als niets natuurlijk.
Heb alleen mijn parkingkaart rouge nog want dat is waar wij altijd staan met ons busje en staan heerlijk rustig.

Ik heb de race dit jaar dus thuis op RTL7 helemaal gezien, afgezien van 3.00uur tot 6.00uur in de ochtend toen ik even 3 uurtjes weg gedommeld ben.
Ik moet mijn foto's nog steeds door de lightroom keuken halen want heb vanwege die rugklachten nog niets eraan kunnen doen maar zal ter zijner tijd wel wat foto's op flickr zetten.

Blijf je draadje volgen.

Groetjesss
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » za jun 23 2012 9:15 am

Oei, dat is erg vervelend. Ik had ook rugklachten maar dat komt door het gezeul met de camera's en lenzen. Gelukkig is dat maar tijdelijk. Jammer dat je hierdoor de race niet hebt meegemaakt. Sterkte met je rugklachten. Ik zie je foto's wel een keer verschijnen. Dat zal na het weekend worden omdat ik nu t/m zondagavond op Spa Francorchamps ben voor weer een weekend Supercar Challenge.

Groeten Roel.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za jun 23 2012 11:05 am

Veel plezier daar Roel, weet zeker dat je weer met juweeltjes terug gaat komen.

Groeten, Gino

arjan916
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door arjan916 » za jun 23 2012 6:39 pm

@Gino, het fotograferen vanachter de hekken is op heel veel circuits een uitdaging, eigenlijk gewoon lastig.
Door de ieder jaar weer strengere veiligheidseisen wordt het ook ieder jaar weer lastiger.
Of worden in de raceweek de mooie plekken ingepikt door hospitality units (nog niet aanwezig tijdens de testdag, dus was voor mij ook een reden om er toen al te zijn).
Maar als je conditioneel / lichamelijke (weer) in orde bent is er best nog het één en ander mogelijk.
Zoals Roel aangaf zijn we elkaar regelmatig tegengekomen en hebben we behalve veel lol gehad ook veel plaatjes geschoten.
Maar zo mooi als hij ze schiet kan ik nooit aan tippen hoor.
Ik ben met sorteren begonnen en zodra er een beetje lijn inzit zie je wel een topic met plaatjes van me verschijnen.
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za jun 23 2012 7:07 pm

Mooi Arjan, alle tips zijn welkom.
Tja, en als je inderdaad accreditatie hebt kan je natuurlijk altijd mooier werk afleveren maar daar moet je geen raket geleerde voor zijn.
Je komt alleen zo verdomd moeilijk aan zo'n hesje, heb al eens meer geprobeerd aan ééntje te komen maar ik ken de juiste weg gewoon niet en zal wel een droom blijven.

Zoals ik al schreef kom ik er al 12 jaar achter elkaar en dan denk je alle plekjes wel te weten maar er valt altijd wel wat te leren natuurlijk.
Zowieso leuk om met een paar gelijkgestemden op pad te zijn.
Denk dat we tegen volgend jaar maar eens contact moeten houden.

Ik ben ook nog druk met mijn foto's maar kan niet al te lang zitten bewerken achter elkaar, moet op tijd mijn stoel weer uit dus duurt nog wel even voor ik wat kant en klare foto's bij elkaar heb.

Groet, Gino

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo jun 24 2012 10:20 pm

Dank voor de reacties. Nu ik de foto's een paar keer terug heb gezien mag ik eigenlijk helemaal niet ontevreden zijn.

Dit weekend op Spa geweest voor de Supercar Challenge. Zaterdag was het mooi weer met een stralend zonnetje. Zondag daarentegen viel letterlijk in het water. Enorme regenbuien deden mijn camera's en lenzen niet goed. Hoewel ik nu wel een keer regenhoezen heb gebruikt, is er toch een camera die de geest heeft gegeven. Eén lens wist ook niet meer wat hij moest doen nadat ik zag dat er water in zat. JOOO, leve de regenhoezen.......????
Dit kan ik helemaal niet gebruiken kort voor mijn vertrek naar Tsjechië. Gelukkig heb ik nog twee reservebody's maar ik hoop dat alles weer functioneert nadat het een paar dagen heeft liggen drogen. Helaas.

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » zo jun 24 2012 11:09 pm

Ziet er weer goed uit Roel.
Hoop dat alles het weer goed doet straks.

Regen.....tja is wel een oplossing voor.

Afbeelding

Maar of het echt handzaam is..... ook past je 300mm er niet zo lekker in volgens mij :mrgreen:

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo jun 24 2012 11:33 pm

hahaha, altijd fijn als mensen meedenken. Zal idd een probleem worden met de 300mm. Ik heb nog 2 reservebody's dus dat zal geen probleem zijn. Ik hoop alleen dat de 70-200 het weer zal doen.
Dank voor de tip :wink:

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma jun 25 2012 4:01 pm

Das wel een serieuze tegenslag voor je.
Hoop dat het met drogen opgelost is.
Het kan aardig door regenen in de Ardennen.

Groet, Gino

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”