Welke interne USB 3.0 cardreader heeft diep CF-slot

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Welke interne USB 3.0 cardreader heeft diep CF-slot

Bericht door Léon Obers » ma jun 17 2013 10:08 am

Kamiel schreef: De Transcend Card Reader RDF 8 USB 3.0 heeft een diepe gleuf voor de CF kaart.
Maar dat is een externe cardreader, geen interne.
Dat is nu precies waar het mij om gaat en de vraag als zodanig heb gesteld, een interne cardreader.
Vriendelijke groet, Léon Obers

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jantom » ma jun 17 2013 12:51 pm

Diep misschien maar niet diep genoeg. Ik zie geen uitwerpmogelijkheid... dus het kaartje moet met de hand worden verwijderd.
Dat is niet de oplossing die Leon zoekt.

Ik zie dat Leon al heeft gereageerd....

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma jun 17 2013 1:48 pm

Zo diep als eerder aangegeven met die ICIDU cardreader in < mijn vorige reactie > had ik voor een interne cardreader voldoende hebben gevonden. Als het maar beslist niet volgens dat eerste plaatje is van die "BitFenix" interne cardreader.

Maar inmiddels heb ik die eerdere "BitFenix" interne cardreader teruggestuurd. Vanmorgen bericht ontvangen van < Azerty.nl > dat die is binnengekomen en met de nu bestelde < DeLock SATA interne cardreader > (met uitwerpmogelijkheid) die ik heb besteld, wordt verrekend. (Overigens geweldig vriendelijke en snelle service daar bij Azerty.nl).

Als die binnen is en ingebouwd, geef ik nog wel een korte reactie terug met de bevindingen.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » wo jun 19 2013 4:24 pm

Ik heb hier een HAMA USB 2.0 Card Reader 35 in 1.

Deze heb ik voor een paar jaar terug gekocht voor de CF kaartjes van mijn toendertijd Nikon D70S.

Sorry, ik heb nooit geen problemen mee gehad met insteken van de CF.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo jun 19 2013 5:14 pm

Die HAMA is direct al in de tweede reactie van de draad vernoemd.
Zoals eerder aangegeven, ik heb reeds diverse externe USB 2.0 cardreaders waar ik ook geen problemen mee heb.
Maar daar gaat het dus NIET om.

Waar gaat het dan wel om? Zie de titel van het onderwerp: Welke interne USB 3.0 cardreader heeft diep CF-slot

Dus als je een alternatieve oplossing hebt (mag ook een snelle SATA aansluiting zijn) buiten de door mij zelf reeds gevonden oplossing wat eraan voldoet, graag. Daar kunnen mensen iets mee.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op wo jun 19 2013 5:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » wo jun 19 2013 5:29 pm

Casanova56 schreef: Sorry, ik heb nooit geen problemen mee gehad met insteken van de CF.
nee dat komt ook omdat je geen usb 3 hebt........ :D

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » wo jun 19 2013 7:21 pm

@Casanova56

Nooit geen = altijd wel...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do jun 20 2013 9:44 pm

Léon Obers schreef:........de nu bestelde < DeLock SATA interne cardreader > (met uitwerpmogelijkheid) die ik heb besteld........

Als die binnen is en ingebouwd, geef ik nog wel een korte reactie terug met de bevindingen.
Inmiddels binnen en uitgeprobeerd.

Helaas als waarschuwing. Deze combinatie werkt dus NIET.

Ondanks de verwachte terugwaartse compatibiliteit van SATA 2 / 3 specificaties naar de oudere SATA 1.0a specificatie van rand-apparatuur, werkt het dus niet. Althans niet in Windows 8. (Over andere OS'sen laat ik me niet uit, niet geprobeerd).

Bij schijfbeheer zie ik wel een extra schijf, maar die is verder niet te initialiseren.
Diverse SATA-poorten geprobeerd. Vanuit een "Intel" chipset aangestuurde SATA-poort, kan de "RST" software (Intel® Rapid Storage Technology), daar verder ook helemaal niets mee. Die geeft een melding als iets "onherkenbaars".

Dus ik heb het nu onderhand wel gehad. Ik koop wel een externe USB 3.0 reader. :evil:

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » do jun 20 2013 10:10 pm

Wat niet is kan nog komen (Léon) maar ik verwacht niet binnen korte termijn een oplossing van Microsoft. Er zal denkelijk helemaal geen oplossing komen.
DeLock maakt aardige producten maar vooral voor de meer populaire besturingssystemen. W8 is nog wat té nieuw...

Ik begrijp je ergernis. Heb ook de nodige ervaring. Ik voel zelf dat ik niet zo snel meer tot aankopen overga. Behalve dan de dagelijkse boodschappen (die echter niet elke dag worden gedaan :D ).

Groeten Jan

dia65

Bericht door dia65 » do jun 20 2013 10:30 pm

als je even kijkt naar de zijkant van een CF kaart .
dan zie je dat een CF kaard maar voor twee derde in een slot past .
verder gaat het er niet in .
en daar voor veel teveel geld aan uitgeven .
belachelijk

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do jun 20 2013 11:52 pm

Als je nu eens eerst had ingelezen in de draad, had je geweten dat het daar niet om gaat. Waar gaat het dan wel om?

De diepte van de huidige interne card-reader CF-sloten is niet een twee/derde, zelfs nog niet eens een kwart, (ik denk zelfs niet eens een 1/5 deel) aan diepte van een CFkaart afmeting. Teveel risico om een kaartje scheef in het slot te steken, met kromme pinnetjes (of afbreken) als gevolg.
(Zie nota bene de speciaal geposte voorbeeldfoto's < op de vorige web-pagina > om het zaakje duidelijk te maken).

Bij die bewuste SATA cardreader die ik heb besteld gaat het CF-kaartje bovendien nog wel een stuk verder. Die steekt slechts ongeveer 3,5-4 mm uit (de rest van de 36mm diepe kaart zit er dus in). Mooie metalen verende geleiders "om het kaartje" in het begin, daarna langsgeleiding om het kaartje verder te schuiven. Om het kaartje eruit te wippen (omdat het zover erin steekt) een knopje waarbij aan de achterkant van het kaartje een beugeltje de kaart weer naar voren wipt. Helaas is die SATA-uitvoering niet compatibel met Windows8.

Als jij een alternatief weet voor een interne USB 3.0 card-reader met voldoende diep slot, -dat mag van mij dus ook 2/3 diepte zijn, maar beslist niet minder-, graag.!!!
Laat dan wat van je horen met DIE informatie. Daar doe je diverse mensen veel plezier mee.

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » vr jun 21 2013 8:07 am

Ik heb hetzelfde probleem met een externe Sandisk 3.0 USB all in one cardreader. Binnen enkele dagen al kromme pennetjes. Terwijl de oude versie 2.0 USB wel de goede diepte had om zonder probleem een kaart in te voeren. Veel klachten over de Sandisk 3.0 USB reader. Zelfs op YouTube een filmpje met de conclusie dat de Sabdisk USB 3.0 all in one Cardreader onbruikbaar is voor de CF card.
Typisch dat de beide Cardreaders van Sandisk er identiek uitzien aan de buitenkant, maar de oude een diep slot heeft en de nieuwe een ondiep.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr jun 21 2013 10:59 am

Welk type?
Kunnen we de draad misschien verder aanvullen met een lijstje van readers welke "FOUT"zijn,
en welke nog wel een "normaal" (diep) slot hebben (minimaal 2/3 diepte).

Van de interne USB 3.0 cardreaders ben ik dus nog GEEN readers tegen gekomen die voldoen.
(Degene waarvan het CF-slot nog wel voldoet, werkt de SATA specificatie niet op huidige Win OS systemen).
Dat gaan we niet los vermelden. ALLES is fout tot nu toe.

Bij gebrek aan interne, dan maar een lijstje van externe USB 3.0 readers opmaken.
Let wel mensen, in dat geval NIET REAGEREN met oude USB 2.0 cardreaders (die zijn er genoeg),
het gaat om snellere USB 3.0 readers (of vergelijkbaar).

Misschien dat voor een zo volledig mogelijk overzicht, mensen specifiek het uitstekende deel willen opmeten en vermelden.
Verder of het merk-stickertje boven of onder zit (kaartje "normaal" of op zijn kop).

EDIT -aangepaste lijst:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Externe USB 3.0 readers die NIET of nauwelijks voldoen.

- Sitecom USB 3.0 Card Reader 63-in-1 -------> steekt er 13mm in (circa 1/3 deel) / 21mm uit
merksticker van de CF zit aan bovenkant, SD aan onderkant

- Sandisk ImageMate All-in-One USB 3.0 -------> steekt er 9mm in / 27mm uit
merksticker van de CF zit aan bovenkant, gebruiksdetails < zie forumbericht 1 > --versus-- < bericht 2 >

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Externe USB 3.0 readers die WEL voldoen (genoemd in deze draad), met minimaal 2/3 diep slot.
(Maar waarbij nog niet specifiek het vrij uitstekende deel is opgemeten).

- Hoodman USB 3.0 UDMA
- Transcend Card Reader RDF 8 USB 3.0

Laatst gewijzigd door Léon Obers op za jun 22 2013 11:27 am, 4 keer totaal gewijzigd.

Kees H
Clublid
Clublid

Bericht door Kees H » vr jun 21 2013 6:53 pm

Leon,

Heb de Sitecom 63-in-1. USB 3.0 daar gaat ie echter maar 13mm in.(=1/3e)
leest bij mij de CF erg traag, SDHC wel redelijk snel.

Heb de Transcend besteld, even wachten tot ie binnen is

gr Kees
Met vriendelijke groet,
Kees

Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI

https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » vr jun 21 2013 7:51 pm

@Léon:

Mijn bijdrage:

ik heb een USB3.0 externe kaartlezer van SanDisk (all-in-one). Een wit apparaatje dat op een labiel voetje (bijgeleverd) kan worden geplaatst. Dat voetje is geheel niet geschikt (wie bedenkt nu zoiets..).
De CF-kaart steekt 2,7 cm uit en valt volgens de door jou gehanteerde normen onder cardreaders die NIET of nauwelijks voldoen...
Het stickertje is van boven af zichtbaar (dus "normaal").

Als je mijn mening wilt weten: de CF-kaart gaat met een grote mate van zekerheid in het apparaat. Dat geldt in mindere mate voor een SD-kaart.
Voor mij is deze kaartlezer gewoon goed (zeker voor het CF-gedeelte).

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”