Gammele zonnekap op peperduur objectief

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Gammele zonnekap op peperduur objectief

Bericht door reneo57 » ma sep 09 2013 4:42 pm

Marten schreef:Ik ook niet.
Die 24-70 zonnekap is prima, evenals trouwens alle Nikon kunststof zonnekappen met bajonet.
Je moet sowieso de zonnekap van de 24-70 niet omdraaien of weglaten omdat dan de bescherming van de kwetsbare tube weg is.

Als ik mijn camera opberg in de tas zet ik hem andersom op het objectief, en dat jullie ervaringen goed zijn oké prima, dan heb je mazzel, bij mij andersom is het een gammele constructie, ik zal wel weer een maandag ochtend product hebben. :shock:

Michele
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Michele » wo sep 11 2013 5:22 pm

Wat is er eigenlijk gammel aan de carbon zonnekap van de 300mm f/2.8?? Ik heb dat ding een aantal keren als huurlens gehad en als je de vergrendelschroef losdraait gaat ie probleemloos op de lens, waarna je 'm muurvast kan schroeven en er zowat op kunt gaan zitten. Idem met een 500mm f/4. En: huurlenzen hebben doorgaans een stevig leven dus als de zonnekapconstructie beroerd is, zou je verwachten dat dat bij een huurlens in no-time duidelijk wordt..
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com

oud0001

Bericht door oud0001 » wo sep 11 2013 11:05 pm

Ik vind dat mijn Micronikkor 105 f4 Ai een mooie ingebouwde alu kap heeft.
Mijn 85mm 1,8D een mooie opschroef alu kap. Zo zouden ze allemaal moeten zijn. :wink:

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » do sep 12 2013 10:39 pm

Michele schreef:Wat is er eigenlijk gammel aan de carbon zonnekap van de 300mm f/2.8?? Ik heb dat ding een aantal keren als huurlens gehad en als je de vergrendelschroef losdraait gaat ie probleemloos op de lens, waarna je 'm muurvast kan schroeven en er zowat op kunt gaan zitten. Idem met een 500mm f/4. En: huurlenzen hebben doorgaans een stevig leven dus als de zonnekapconstructie beroerd is, zou je verwachten dat dat bij een huurlens in no-time duidelijk wordt..
Zo zou het moeten zijn, ja, maar zo was het bij mij dus niet en ik heb vanaf de eerste dag lopen emmeren met dat schroefje. Nu is dat rechtgezet, maar dat moest ik dus duur betalen ipv dat dat onder garantie viel, zoals het hoort. Nu is het afwachten of het goed blijft, want onder dat schroefje zit dus een heel kwetsbaar plastic, kodtbaar dingetje, dat ik nog steeds niet vertrouw.

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”