Nichtjes + Neefje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
rik6230

Bericht door rik6230 » za sep 22 2007 11:34 am

Als je zo door blijft gaan Skippy worden we steeds kritischer :) Ik vind deze eigenlijk de beste van de drie. De belichting is erg mooi gedaan.
Toch zou ik nog eens kijken naar de witbalans. De foto lijkt een beetje geel. Ik meen dat op te kunnen maken uit o.m. de tanden van de drie. Die zijn bepaald niet wit
(Volgens mij staat hij ook wel heel erg scheef.)

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za sep 22 2007 11:44 am

Misschien is een grijskaart een goede optie voor opnamen in deze situatie/lichtopstelling? Eén referentiefoto maken en de hele serie heeft dezelfde juiste witbalans. Mooie foto's Skip!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » za sep 22 2007 11:55 am

Mooie foto's skippy.
Zullen je nichtjes en neefje ook wel blij mee zijn. Echt een serie die ze mooi kunnen bewaren voor later.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za sep 22 2007 1:33 pm

rik6230 schreef:Toch zou ik nog eens kijken naar de witbalans. De foto lijkt een beetje geel. Ik meen dat op te kunnen maken uit o.m. de tanden van de drie. Die zijn bepaald niet wit. Volgens mij staat hij ook wel heel erg scheef.
Je hebt gelijk! Ik heb de witbalans bij de 2 groepsfoto's aangepast en gelijkgetrokken. Tevens de laatste rechtgezet en bij beide minder ruisonderdrukking zodat het er wat natuurlijker en minder strakgetrokken uitziet, het zijn tenslotte nog jonge mensen :)

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » za sep 22 2007 1:53 pm

Ik val er pas laat in, dus ik zie allen de verbeterde versies. Als je portretfoto's interessant vind, dan kun je misschien de aanschaf van een stel studioflitsers overwegen. Minder duur dan een tweede SB600 en je hebt direct een mooie lichtset, met softboxen, paraplu en al.
de SB600 kun je dan als derde flits gebruiken.
Ik heb er althans geen moment spijt van gehad.
Je moet alleen wel weer ruimte hebben oz op te bergen.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za sep 22 2007 2:09 pm

En welke studio flitsers met softboxen, paraplu en al heb jij Jaap ? Er is zoveel te koop, je zit door de bomen het bos niet meer.
Thanks,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » za sep 22 2007 2:15 pm

ALE schreef:En welke studio flitsers met softboxen, paraplu en al heb jij Jaap ? Er is zoveel te koop, je zit door de bomen het bos niet meer.
Thanks,

ALE
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik zie zoveel mooie resultaten met goed licht, lijkt me leuk om zelf eens mee aan het werkt te gaan.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » za sep 22 2007 2:15 pm

Riemke schreef:Misschien is een grijskaart een goede optie voor opnamen in deze situatie/lichtopstelling? Eén referentiefoto maken en de hele serie heeft dezelfde juiste witbalans. Mooie foto's Skip!
Goed idee daar zie ik nu absoluut het nut van in!

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » za sep 22 2007 2:16 pm

Jaap Driest schreef:Ik val er pas laat in, dus ik zie allen de verbeterde versies. Als je portretfoto's interessant vind, dan kun je misschien de aanschaf van een stel studioflitsers overwegen. Minder duur dan een tweede SB600 en je hebt direct een mooie lichtset, met softboxen, paraplu en al.
de SB600 kun je dan als derde flits gebruiken.
Ik heb er althans geen moment spijt van gehad.
Je moet alleen wel weer ruimte hebben oz op te bergen.
Weer een goed idee, had ik naar gekeken, dan heb je het helemaal mooi. Heb je suggesties voor een leuke startset?

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » za sep 22 2007 2:18 pm

daantje schreef:Ik zie zoveel mooie resultaten met goed licht, lijkt me leuk om zelf eens mee aan het werkt te gaan.
Is heel leuk Daantje en licht is echt het startpunt in de fotografie :)

rik6230

Bericht door rik6230 » za sep 22 2007 3:46 pm

[quote="Skippy
Je hebt gelijk! Ik heb de witbalans bij de 2 groepsfoto's aangepast en gelijkgetrokken. Tevens de laatste rechtgezet en bij beide minder ruisonderdrukking zodat het er wat natuurlijker en minder strakgetrokken uitziet, het zijn tenslotte nog jonge mensen :)[/quote]

Hiermee is het een hele mooie portret foto. :!:

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » za sep 22 2007 9:57 pm

Ik heb bij FotoSG in harlingen een set gekocht Falcon Eyes GD200AD.
Voordeel is dat je er twee enorme softboxen bij krijgt (60 bij 80 cm) die anders los een hoop geld kosten. het is de lichtste set uit een iets betere serie dan de budget-reeks. Betere instellampen, metalen behuizing, nauwkeriger instelbaar (tot 1/64) en de mogelijkheid om ze op een accu aan te sluiten. Die heb ik nog niet want het geld was op.
Paraplu bij de Blokker gekocht :-)
Voorbeelden te zien op Foto's Jaap Driest op Flickr
Mijn dochter en een vriendinnetje.

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo sep 23 2007 9:13 pm

1 ding en dat vond ik (cq. kreeg de indruk) vanaf het begin af aan, ze zijn wat donker. (zelfs de herbewerkte)
De piek in de histogrammen ligt wat naar links, als ik in photoshop 'autocontrast' doe dan is er nog een zichtbare verandering. De bult verschuift wat naar rechts.
Volgens mij kunnen ze nog ong. 1/3 a 1/2 stop helderder worden?

Verder is het gewoon af laten drukken, inlijsten en boven de bank. Oom en tante ook weer blij ;-)
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo sep 23 2007 9:22 pm

SwederD70 schreef:1 ding en dat vond ik (cq. kreeg de indruk) vanaf het begin af aan, ze zijn wat donker. (zelfs de herbewerkte)
De piek in de histogrammen ligt wat naar links, als ik in photoshop 'autocontrast' doe dan is er nog een zichtbare verandering. De bult verschuift wat naar rechts.
Volgens mij kunnen ze nog ong. 1/3 a 1/2 stop helderder worden?

Verder is het gewoon af laten drukken, inlijsten en boven de bank. Oom en tante ook weer blij ;-)
Tja, ik heb in de nabewerking uitgebreid lopen expirementeren met de belichting en uiteindelijk hiervoor gekozen, de achtergrond werd toch te bleek en het wit gaf problemen vond ik.

Inmiddels heb ik ze laten printen op A4 en ze zien er super uit!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”