Youtube Tamron vs Nikon
Verschil in snelheid valt mij ook reuze mee. (aan het einde van de film)
Wat mij tegenvalt is de scherpte van de Tamron in de hoeken, tov de Nikkor. (Zelfs op 480 resolutie duidelijk te zien)
Vervanging standaardzoom... Sigma? Of toch...
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Vervanging standaardzoom... Sigma? Of toch...
Tja.. op 17mm bij F/2.8 is hij niet o ... otozone.de, trouwens. Zie met name diens prestaties qua vignetting en CA. Qua resolutie is het beeld vergelijkbaar met de Tamron: hoeken niet best bij 17mm @ F/2.8, centrum op orde. Terugstoppen naar F/4 brengt al flinke verbetering. Ga je de prestaties van beide met elkaar vergelijken (obv vignetting, resolutie en CA) dan liggen de objectieven toch wel heel dicht bij elkaar.
Als je dan ook nog eens het prijsverschil in aanmerking neemt - de Nikkor is 3 tot 4x zo duur - dan kun je de Tamron eigenlijk niet negeren.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Vervanging standaardzoom... Sigma? Of toch...
Bij mij op de D7000 hield de Tamron bij continue focus op een modelraceauto het niet bij. Ik was met de Tamron 17-50 op de D7000 heel tevreden maar op de 7100 kreeg ik steeds vaker het gevoel dat het beter kon en heb de 18-35 van Sigma daarom gekocht. Weet nu daarom ook dat het idd beter kon 
Lowlight focus met de Tamron vond ik niet zo geweldig op de D7000. Bij de D7100 was dat weer wat beter maar dat komt denk ik door de beter AF module in die camera.

Lowlight focus met de Tamron vond ik niet zo geweldig op de D7000. Bij de D7100 was dat weer wat beter maar dat komt denk ik door de beter AF module in die camera.