bcvthul schreef:Als ik draadje nog eens doorneem vraag ik mij af wat Bigtwin nu geholpen is of niet....
Goede vraag... Ik weet het nog niet echt...
bcvthul schreef:Als ik draadje nog eens doorneem vraag ik mij af wat Bigtwin nu geholpen is of niet....
De eisen die je hier stelt zijn op zijn zachtst gezegd 'hoog'. Dan moet je toch ook een bepaald doel hebben om te fotograferen neem ik aan. Als je dat nu eens zou kunnen verwoorden, dan wordt het makkelijker om een goed advies te geven.bigtwin schreef:
Qua objectieven wil ik graag goede zoom objectieven aanschaffen, F1.x en/of F2.x, niet hoger, maar dat is duur. ....
Liefst zou ik een zo groot mogelijke standaard zoom hebben, zoals de 18-140, maar dat is weer F3.5.
Begrijp me niet verkeerd, maar in vergelijking met de cameraset waar je vanaf komt is zowel een D3xxx/5xxx/7xxx een verbetering die je jezelf niet kan voorstellen. De technische perfectie die je aanhaalt die de D610 wel zou hebben en de D7100 schijnbaar niet ( om welke reden dan ook? ) is imo een beetje onzin voor iemand die zo te lezen net de eerste stappen zet in het digitale tijdperk en dus eigenlijk geen referentiekader heeft.bigtwin schreef:
Technische perfectie, erg belangrijk, vandaar mijn bereidheid in de buidel te tasten. Als dat niet heel belangrijk was, was de 7100 waarschijnlijk goed genoeg geweest.
Ik bedoel zeker niet dat de 7100 niet goed is, maar probeer te achterhalen of de 610 zijn meerprijs waard is voor mij, of een logischere keus zou zijn voor mijn wensen. De 7100 staat dan ok net zo goed op mijn shortlist, als de 610. Die shortlist is juist de reden van mijn vraag.Remco v/d Sanden schreef:bigtwin schreef:
De technische perfectie die je aanhaalt die de D610 wel zou hebben en de D7100 schijnbaar niet ( om welke reden dan ook? ) is imo een beetje onzin voor iemand die zo te lezen net de eerste stappen zet in het digitale tijdperk en dus eigenlijk geen referentiekader heeft.
Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.