Objectief voor algemeen gebruik
- Jester
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Objectief voor algemeen gebruik
Hoi,
Bedenk wel dat reacties op vergelijkingssites vaak (niet altijd) per definitie lovend zijn. De meeste mensen zullen niet snel een produkt dat ze - net - hebben aangeschaft afkraken... Ik heb het hier al vaak gezegd: kijk ook eens meerdere reviews op Youtube. Toegegeven, daar staat ook bagger tussen, maar een goede algemene indruk valt er wel uit af te leiden, denk ik.
Succes, Rob
Bedenk wel dat reacties op vergelijkingssites vaak (niet altijd) per definitie lovend zijn. De meeste mensen zullen niet snel een produkt dat ze - net - hebben aangeschaft afkraken... Ik heb het hier al vaak gezegd: kijk ook eens meerdere reviews op Youtube. Toegegeven, daar staat ook bagger tussen, maar een goede algemene indruk valt er wel uit af te leiden, denk ik.
Succes, Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
- Mieke53
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik denk dat je v.w.b. budget moet gaan voor die Tamron 17-50. Tweedehands voor een mooie prijs te krijgen. Maar OK, moet je durven.
Vaak zie je wel aan de staat van zo'n lens hoe de eigenaar ermee omgesprongen is, maar dat zegt natuurlijk niet altijd iets.
En anders gewoon nog even een beetje doorsparen voor deze lens in nieuwstaat.
Maar ook opletten dat als je later voor FF gaat deze lens daarop wel te gebruiken is maar je pixels behoorlijk terugvallen.
Gr.Noortje
Vaak zie je wel aan de staat van zo'n lens hoe de eigenaar ermee omgesprongen is, maar dat zegt natuurlijk niet altijd iets.
Maar ook opletten dat als je later voor FF gaat deze lens daarop wel te gebruiken is maar je pixels behoorlijk terugvallen.
Gr.Noortje
Ik ben zelf op zoek naar een 17-50 en heb dus ook al het een en ander bekeken.
Als je later naar een FF overstapt, zul je vooral zien dat een deel van de rand donker blijft (en niet mooi recht, meestal is het beeld een rechthoek met boven en onder een bolling). Met pixels heeft dat niet zoveel te maken.
In de vergelijkingen die ik tot nog toe heb gezien, komt de scherpte juist als vergelijkbaar uit de bus en in de paar gevallen dat er een betere wordt aangewezen is dat de Sigma. De volgorde wordt dan: Sigma, Tamron zonder VC, Tamron met VC.Pandafactor schreef:Zoals je bijv met een 17-50 van Tamron vs Sigma hebt, dan is de Tamron 17-50 zonder VC scherper als de Tamron met VC/de Sigma 17-50.
Zowel de Tamron als de Sigma 17-50 vallen nieuw binnen het door Pandafactor genoemde budget. De Sigma zie je maar weinig tweedehands, de Tamron wat vaker. De Tamron (zonder VC) koop je tweedehands voor ronde de 225 euro, veel goedkoper gaan ze niet weg. Nieuw koop je 'm al voor 282 euro (http://www.amazon.de/Tamron-digitales-O ... KAKR8XB7XF" onclick="window.open(this.href);return false;) en dat verschil vind ik wel erg klein. Bij een nieuwe heb je immers zeker 5 jaar garantie, bij een gebruikte is de vraag hoe lang de garantie nog loopt (en ik weet eigenlijk niet of die wel overdraagbaar is).noortje53 schreef:Ik denk dat je v.w.b. budget moet gaan voor die Tamron 17-50. Tweedehands voor een mooie prijs te krijgen. Maar OK, moet je durven.
Gr.Noortje
Als je later naar een FF overstapt, zul je vooral zien dat een deel van de rand donker blijft (en niet mooi recht, meestal is het beeld een rechthoek met boven en onder een bolling). Met pixels heeft dat niet zoveel te maken.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- Mieke53
- Forumlid
Op dx instelling van de d800 prima met een DX lens te werken.
Hier geen donkere randen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat is zoiets als met een Ferrari F40 je boodschappen gaan doen. Het kan wel, maar moet je het wel willen?
Ah, ja, er hoort een aanvulling bij mijn opmerking: sommige FX camera's hebben een functie dat ze met een DX lens het beeld aanpassen. Dan wordt er een kleiner deel van de sensor gebruikt en heb je ook een kleinere foto (van minder megapixels en dan klopt het dus wel wat noortje53 zegt) als resultaat.noortje53 schreef:Op dx instelling van de d800 prima met een DX lens te werken.
- Sandervb
- Forumlid
Eerder werd wat gezegd over het "lawaai" van de Tamron 17-50mm maar ik heb daar totaal geen last van.
Het bereik vind ik zéér prettig en er komen écht mooie, scherpe foto's uit.
Het bereik vind ik zéér prettig en er komen écht mooie, scherpe foto's uit.
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Zou toch eens de stoute schoen aantrekken en kijken naar tweedehands kan je veel in geld euro,s verschil maken.Pandafactor schreef:
Oke dankjewel, ik ga eens ff goed zoeken. Ik denk dat ik liever een nieuwe koop, 2e hands lens vind ik persoonlijk een beetje te riskant en weet niet waar ik op moet letten of een lens nog goed werkt.
Bedankt zover
Het is in principe het zelfde als nieuw uit proberen.Er staat genoeg info over op het forum.
Er zijn er meer die moeilijk vinden zo iets te doen maar kan je verzekeren dat er velen hier zijn die dit doen.
Heb tot nu toe 2x een miskoop gehad waar bij het pas aan het licht kwam toen ze bij mij thuis bezorgd werden per post.
Maar is gewoon retour gegaan als het om een redelijk bedrag gaat ga er naar toe en probeer het uit en bekijk de lens van binnen en van buiten.
Dan maakt die 50euro benz ook niet uit .
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =8&t=30087" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 25&t=21829" onclick="window.open(this.href);return false;
objectief onderhoud
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 38&t=14715" onclick="window.open(this.href);return false;
FUNGUS
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=12188" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Tweedehans gaat een Tamron 17-50 F2.8 zonder VC momenteel voor rond de 230 euro. Ik heb hem gister nieuw besteld voor 286 euro. Als je dan toch 50 euro benzine kwijt bent (wat me wel wat veel lijkt), dan zou ik liever nog een tientje meer uitgeven en een nieuwe thuis laten bezorgen...
-
- Forumlid
Afgelopen zaterdag ben ik even de stad ingeweest (Goes) en bij Foto Verschoore gaan kijken voor de Tamron 17-50 2.8.
Even op mn camera gezet en wat mee gespeeld en ondertussen wat zitten praten met de verkoper.
Ook vooral op de autofocus gelet, je hoort hem idd, maar persoonlijk kan ik mij er niet aan storen.
Hij vertelde dat - mocht de lens niet bevallen - ik hem binnen 8 dagen kon terugbrengen, waarop ik zei dat ik hem dan volgende week kom ophalen ivm dat ik een week later een automeeting had waar ik hem goed kon testen.
Vervolgens stelde hij voor dat hij het ook langer als 8 dagen kon maken, dus het een en ander besproken en ik liep vervolgens naar buiten met een nieuwe lens
Ik heb zwart op wit gekregen dat ik de lens tot 21 Juni mag testen, mocht hij binnen deze tijd niet bevallen kan ik hem gewoon terug brengen (uiteraard zonder schade ofzo).
25 Mei ga ik namelijk naar een groot auto evenement, 8 Juni (2e pinksterdag) naar een Old Timer evenement, en 12 t/m 15 Juni zit ik in London dus op deze dagen en wat vrije tijd tussendoor kan ik hem eens goed testen
Goed geregeld dacht ik zo
Ik houd jullie hier op de hoogte, ik wil jullie in ieder geval tot zover bedanken voor alle informatie!
Even op mn camera gezet en wat mee gespeeld en ondertussen wat zitten praten met de verkoper.
Ook vooral op de autofocus gelet, je hoort hem idd, maar persoonlijk kan ik mij er niet aan storen.
Hij vertelde dat - mocht de lens niet bevallen - ik hem binnen 8 dagen kon terugbrengen, waarop ik zei dat ik hem dan volgende week kom ophalen ivm dat ik een week later een automeeting had waar ik hem goed kon testen.
Vervolgens stelde hij voor dat hij het ook langer als 8 dagen kon maken, dus het een en ander besproken en ik liep vervolgens naar buiten met een nieuwe lens

Ik heb zwart op wit gekregen dat ik de lens tot 21 Juni mag testen, mocht hij binnen deze tijd niet bevallen kan ik hem gewoon terug brengen (uiteraard zonder schade ofzo).
25 Mei ga ik namelijk naar een groot auto evenement, 8 Juni (2e pinksterdag) naar een Old Timer evenement, en 12 t/m 15 Juni zit ik in London dus op deze dagen en wat vrije tijd tussendoor kan ik hem eens goed testen

Goed geregeld dacht ik zo

Ik houd jullie hier op de hoogte, ik wil jullie in ieder geval tot zover bedanken voor alle informatie!

- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Qua bereik op fullframe wel, maar voor DX is het al niet echt veel groothoek meer...CaptainHook schreef:Volgens mij biedt er nou iemand een objectief aan, dat goed geschikt is voor algemeen gebruik: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=55592" onclick="window.open(this.href);return false;
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
..voor DX zou je dan de AF-S DX 16~85mm moeten nemen.Quote Cyrus..
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Bekend 
Was meer bedoeld als aanvulling op de post van CH, voor wie geïnteresseerd is in dit objectief en een DX-camera heeft.
Zelf fotografeer ik fullframe en gebruik alleen lichtsterk glas (F/2.8 of sneller) - dergelijke objectieven met verlopend diafragma staan dus sowieso niet op mijn lijstje. In dit bereik heb ik overigens al een 24-70 F/2.8.

Was meer bedoeld als aanvulling op de post van CH, voor wie geïnteresseerd is in dit objectief en een DX-camera heeft.
Zelf fotografeer ik fullframe en gebruik alleen lichtsterk glas (F/2.8 of sneller) - dergelijke objectieven met verlopend diafragma staan dus sowieso niet op mijn lijstje. In dit bereik heb ik overigens al een 24-70 F/2.8.