Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
EdvandeZilver
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Bericht door EdvandeZilver » zo apr 05 2015 12:58 pm

gvdnberg schreef:Dit alles lezende zou ik toch aan een Df denken: allerlei oud glas kan erop, zonder enige aan te schaffen adapter. Maar ja, Fuji X is de mode.
:thumbup:

gvdnberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo apr 05 2015 4:17 pm

Ed Post schreef:Ja hoor. Gaat heel goed samen.

Nikon is daar een stuk beperkter in.
En laten we hier nou net een forum bezoeken van Nikon Club Nederland....... :?
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » zo apr 05 2015 5:22 pm

Dan is het toch alleen maar mooi dat die voor Nikon bedoelde objectieven ook met andere merken body te gebruiken zijn? De wereld is gelukkig groter dan alleen Nikon...
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo apr 05 2015 5:42 pm

Dat de wereld groter is dan Nikon is mij duidelijk, maar bij de Deux Chevaux Club Nederland zie ik toch ook geen VW kevers rijden.
Hou me ten goede, ik wil niemand van dit forum de deur wijzen, maar een Nikon verzamelaarsclub, die een Nikon forum in stand houdt, waar Nikon gebruikers elkaars informatie uitwisselen over Nikon producten op -onder meer- Nikon uitjes dat snap ik en propageer ik. Dat er gebruikers zijn van andere merken, dat snap ik ook en we zijn er trots op dat deze mensen ons forum gevonden hebben, maar toch vind ik dat die naam Nikon niet voor niets is opgenomen in de naam van onze vereniging. Wij zijn Nikon Club Nederland en niet Fotoclub Nederland. Daarmee verwacht ik een duidelijk accent op Nikon producten.
En ook ik kijk wel naar Canon, Fuji of Olympus, maar ik meld me pas bij een vereniging of forum van die merken als ik daar werkelijk spullen van in gebruik heb, want dan wil ik graag de specifieke merkgebonden informatie van die spullen.
Tot op heden heeft de vereniging zich nooit uitgesproken over de plaats waar zij over, pakweg, 5 jaar wilt staan. Misschien zijn we dan wel Fotoclub Nederland en geen Nikon Club Nederland meer.... Echter NU zijn we dat nog wel en daar zijn we best trots op. En Nikon Nederland is er trots op dat wij als geheel onafhankelijke vereniging hun merk omarmen. Bovendien, kijk eens rond op het internet. Je vindt daar meerdere fotoclubs of gebruikersclubs die niet merk-gebonden zijn. Maar dat zijn geen clubs als de onze, wij zijn de enige Nikon Club Nederland, en niet voor niets!!!
Laatst gewijzigd door gvdnberg op zo apr 05 2015 5:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » zo apr 05 2015 5:46 pm

gvdnberg schreef:
Ed Post schreef:Ja hoor. Gaat heel goed samen.

Nikon is daar een stuk beperkter in.
En laten we hier nou net een forum bezoeken van Nikon Club Nederland....... :?
Ben ik helemaal met je eens, echter met dit soort reacties blijkt toch weer het gemis van een dergelijke camera van Nikon.
De Nikon1 is toch van een ander niveau. Ik heb ook een V1 en uitwisselen met andere objectieven dan AFS Nikon gaat daar toch moeizamer.
Maar goed, de oude Nikkors doen het ook geweldig op een Fuji X en dan is de cirkel weer rond. :thumbup:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo apr 05 2015 5:52 pm

Ik begrijp je heel goed Ed, maar toch, zie hiervoor, wij zijn Nikon Club Nederland. Met alle respect voor alle andere merken.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » zo apr 05 2015 6:01 pm

Er zijn hier duizend topics over niet Nikon objectieven op een Nikon camera, waarom zou een topic over Nikon objectieven op een niet Nikon camera hier ineens geen bestaansrecht hebben?

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo apr 05 2015 6:17 pm

gvdnberg schreef: Wij zijn Nikon Club Nederland en niet Fotoclub Nederland. Daarmee verwacht ik een duidelijk accent op Nikon producten.
Eindelijk.
Volkomen eens.
Straks gaat het hier alleen nog over een ongetwijfeld fantastische vreemdmerk camera met daarop een eveneens fantastisch vreemdmerk objectief, voorzien van jawel, een Nikon filter.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo apr 05 2015 6:23 pm

Over het al dan niet bestaansrecht van van vragen over Nikkors op andere camera's: ik vind dat gvdnberg dat heel goed aangeeft. En met zijn stelling in deze ben ik het meer dan eens.

Ik vind sowieso dat er tegenwoordig heel veel vragen gesteld worden over niet-Nikon producten,
vragen die elders op internet uitstekend en vaak beter beantwoord kunnen worden.
Als de vraagsteller er zelf al niet, aan de hand van zijn spullen, zonder veel moeite zelf achter kan komen.

Het komt mij voor dat de gemiddelde forumbevrager steeds luier wordt...

Wordt trouwens weer lekker overbodig geciteerd, vind ik.

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo apr 05 2015 6:44 pm

@Ator, ik verbied niets. Het is alleen vandaag toevallig in dit draadje gebeurd dat ik een opmerking heb gemaakt over het bestaansrecht van onze vereniging. Een vereniging die in oorsprong een gebruikersvereniging is van Nikon producten.
Mijn enige doel is om eens na te denken over wat we met z'n allen met deze vereniging en dit forum willen. Blijft het Nikon Club Nederland, dan mogelijk met consequenties. Wordt het Fotoclub Nederland, dan ook, maar waarschijnlijk met andere consequenties. De vraag is waar we als vereniging heen willen. Dus waar we over pakweg 5 jaar willen staan.
Meer niet, maar minder ook niet. Beleid moet in de komende periode ontstaan en worden getoetst aan de Algemene Vergadering, dus op z'n vroegst op de volgende jaarvergadering. En ondertussen blijft alles zoals het is.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,

marcel.b
Forumlid
Forumlid

Bericht door marcel.b » zo apr 05 2015 7:01 pm

Volgens mij zijn er zelfs NCN leden die Nikon af zijn....of daarmee bezig zijn.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo apr 05 2015 7:21 pm

Er zullen ongetwijfeld Nikon-gebruikers zijn die hun heil elders zoeken ... dus kunnen die ongetwijfeld en uitstekend terecht op de prachtige en informatieve fora van die merken die ze omarmd hebben... toch...? Of...?
Fuji-forum? Canon-forum? Sigma-forum?
Lachen...

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo apr 05 2015 7:26 pm

Die zijn er zeker, en juist daarom moeten wij ons afvragen waar we heen willen in de toekomst. Beleid maken voor de komende jaren is het devies. En dat voorgestelde beleid moeten we dan toetsen aan wat de ALV ervan vindt. Ik hoop dat er veel leden van onze vereniging eens nadenken over wat ze met onze vereniging zouden willen bereiken. Met de antwoorden op die vraag en daarvan de Grootste Gemene Deler, moeten wij als bestuur de koers voor de komende jaren bepalen. Immers, het bestuur voert uit wat de leden, via de ALV, ons opleggen.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » zo apr 05 2015 8:08 pm

Marten schreef:
gvdnberg schreef: Wij zijn Nikon Club Nederland en niet Fotoclub Nederland. Daarmee verwacht ik een duidelijk accent op Nikon producten.
Eindelijk.
Volkomen eens.
Straks gaat het hier alleen nog over een ongetwijfeld fantastische vreemdmerk camera met daarop een eveneens fantastisch vreemdmerk objectief, voorzien van jawel, een Nikon filter.
Als dat je angst is, heb je bar weinig vertrouwen in Nikon. Want blijkbaar valt er dan over de Nikon camera's en Nikon objectieven niet veel meer te zeggen...

Ik ben moderator en actief lid op meerdere Skoda-fora. Seat, VW, Audi: Ze zijn allemaal actief en welkom op onze fora. Waarom? Omdat er veel meer is wat vindt dan wat scheidt. Ik vind het sec focussen op één merk zo "sixties", dat is in deze tijd waarin merkvastheid steeds minder voorkomt toch niet meer nodig...

Uiteraard is dit een Nikon -forum en ligt de focus op Nikon. Maar dit soort opmerkingen over gebruik van Nikon-objectieven (!!) op een ander merk body, vind ik nogal hypocriet, daar waar er eindeloos veel topics over merkvreemde objectieven op een Nikon-body bestaan.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”