Bericht
door gvdnberg » zo apr 05 2015 5:42 pm
Dat de wereld groter is dan Nikon is mij duidelijk, maar bij de Deux Chevaux Club Nederland zie ik toch ook geen VW kevers rijden.
Hou me ten goede, ik wil niemand van dit forum de deur wijzen, maar een Nikon verzamelaarsclub, die een Nikon forum in stand houdt, waar Nikon gebruikers elkaars informatie uitwisselen over Nikon producten op -onder meer- Nikon uitjes dat snap ik en propageer ik. Dat er gebruikers zijn van andere merken, dat snap ik ook en we zijn er trots op dat deze mensen ons forum gevonden hebben, maar toch vind ik dat die naam Nikon niet voor niets is opgenomen in de naam van onze vereniging. Wij zijn Nikon Club Nederland en niet Fotoclub Nederland. Daarmee verwacht ik een duidelijk accent op Nikon producten.
En ook ik kijk wel naar Canon, Fuji of Olympus, maar ik meld me pas bij een vereniging of forum van die merken als ik daar werkelijk spullen van in gebruik heb, want dan wil ik graag de specifieke merkgebonden informatie van die spullen.
Tot op heden heeft de vereniging zich nooit uitgesproken over de plaats waar zij over, pakweg, 5 jaar wilt staan. Misschien zijn we dan wel Fotoclub Nederland en geen Nikon Club Nederland meer.... Echter NU zijn we dat nog wel en daar zijn we best trots op. En Nikon Nederland is er trots op dat wij als geheel onafhankelijke vereniging hun merk omarmen. Bovendien, kijk eens rond op het internet. Je vindt daar meerdere fotoclubs of gebruikersclubs die niet merk-gebonden zijn. Maar dat zijn geen clubs als de onze, wij zijn de enige Nikon Club Nederland, en niet voor niets!!!
Laatst gewijzigd door
gvdnberg op zo apr 05 2015 5:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr