d300s of d5200.

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
RicardoRonkes
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: d300s of d5200.

Bericht door RicardoRonkes » di feb 10 2015 8:33 pm

Ja... Die tijd komt nog. Eerst maar eens uitvogelen waar al die knopjes en instellingen voor zijn. Eerst maar eens een basis instelling zien te vinden

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door DannySan » di feb 10 2015 8:40 pm

Gefeliciteerd met je aankoop, zul je denk ik geen spijt van hebben!
Het ontdekken van de mogelijkheden van je camera zijn het leukst, al is er natuurlijk nooit een 'basis instelling'.
Die verschilt bij wat je gaat doen, maar dat gevoel komt vanzelf.

Veel plezier!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

RicardoRonkes
Forumlid
Forumlid

Bericht door RicardoRonkes » wo feb 11 2015 5:48 am

We gaan er achter komen

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door JanR » wo feb 11 2015 12:51 pm

ATOR schreef:Ik heb hem sinds de introductie en de D7000 is een prima camera met een goede autofocus. Het was een van de eerste camera's met een hogere resolutie waardoor je hard werd afgerekend op het niet goed stil houden van je camera, en back- en frontfocus afwijkingen van de lens+camera combinatie. Voor mensen die gewend waren aan oudere camera's was het erg schrikken dat hun oude techniek niet meer voldeed, die vonden het onzin dat je nu je autofocus moest finetunen en die gaven daar dan ook graag de camera de schuld en lieten dit luidkeels op fora horen. Ik neem aan dat Breimer hier zijn van horen zeggen opinie op gebaseerd heeft.

Er is niets mis met de autofocus en er is geen verschil in AF tussen oude en nieuwe modellen D7000. Het is wel aan te raden om je lenzen even te checken op front- en backfocus en dit te compenseren met de AF-Finetune. Als je uit de hand schiet zonder VR hou dan ongeveer een sluitertijd van 1.5x de brandpuntsafstand aan.

Verder veel plezier met je nieuwe camera!!

Hier sluit ik mij volledig bij aan, heb er ook nooit problemen mee gehad, en in elke camera serie kom je wel exemplaren tegen waar iets mis mee is. Laten nakijken en dan wordt dat door Nikon prima opgelost..
En ja daar zullen ook wel weer uitzonderingen op zijn.
Maar de D7000 is nog steeds een dijk van een camera.

breimer
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door breimer » wo feb 11 2015 10:50 pm

heren Jan r en Ator respecteer de mening van een ander, ook al heb je zelf een ander :!:
en probeer niet die je niet bevalt te kleineren.
ik heb gemeld dat er veel mensen waren die problemen hadden met de D7000, maar ook dat er veel tevreden waren met de D7000.
had het draadje: D7000 slecht product kunnen aanhalen :idea: waar ook zeer ervaren fotograven uiterst teleurgesteld zijn over de D7000. .
wil geen stemming maken maar een beetje wederzijds respect zou wel prettig zijn.
Ga er van uit dat de huidige D7000 de zelfde aanpassing heeft dan bij de AF van de D600-D610 , en die functioneert goed.
maar persoonlijk zou ik geen risico nemen, dan wel iets meer betalen voor iets wat breed als duidelijk beter ervaren wordt.
dat is wat ik heb proberen duidelijk te maken. een ieder kiest zelf wat hem het best past en waarin hij vertrouwen heeft..
Bert Harry

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » do feb 12 2015 12:08 am

Respecteren?
Kleineren?

Ik geef alleen weer wat mijn ervaringen zijn met de D7000, na ongeveer 32.000 clicks denk ik dat ik voor mijzelf genoeg praktijkervaring kan inbrengen om over deze camera te oordelen.

Vervolgens geef je steevast het advies om de D7000 niet te kopen omdat jij dat ook niet zou doen. Om meestal te eindigen maar ja als je het dan toch wil.
Dan zie ik heel veel "ik denk, ik vermoed, ik ga er van uit etc" in jouw zinnen, dat klopt ook want je bezit geen D7000, maar zet wel een hele stevige mening daarover weg.
Over camera's c.q. lenzen die jij bezit ga ik niet in discussie over jouw mening en/of ervaring, ik heb die spullen niet dus kan ik niet over oordelen, en wat een ander zegt prima dat neem ik ter kennisgeving aan, en kijk of ik er mijn voordeel
mee kan doen.

En als je als klap op de vuurpijl vindt dat sommige forumleden neerbuigend doen, :?:

Hier jouw zin!!!!!!
De D3300 is prima ! Heb hem naast mijn D90. forum leden zullen wat neerbuigend doen omdat het een instapper zou zijn, maar neem maar van mij aan dat het een prima body is. met geen kantelbaar lcd scherm, en wat minder mogelijkheden dan b.v. de D7100 die hier vaak blind geadviseerd wordt.( velen denken duurder met meer mogelijkheden is altijd beter, wat maar zeer de vraag is! beter glas is veel belangrijker!

Kortom als jij een stevige mening neerzet, dan kun je die terugverwachten, en daar is niks mis mee zolang het niet schofferend en/of beledigend is.
Maar gebruik even wat andere termen om je ongenoegen te uiten.

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » do feb 12 2015 12:24 am

Sorry Breimer maar jij loopt hier een camera te dissen op basis van internetverhalen en feiten die niet kloppen. Als iemand die meer dan 20.000 scherpe foto's gemaakt heeft met een van de eerste D7000 camera's die hier te koop was ontkracht ik dat graag.

Er is in het begin een grote hetze geweest dat de D7000 een slechte camera was maar als je de moeite neemt om echt naar de feiten te kijken zie je dat dat vooral user error is van fotografen die niet overweg konden met het grote aantal pixels.

Een quote van mezelf uit het "D7000 slecht product" draadje van 08 dec 2010:
ATOR schreef:Vandaag heb ik mijn kakelverse D7000 getest op alle probleemverhalen die de ronde doen maar heb daar helemaal niets van terug kunnen vinden. Geen hotpixels bij video, geen front- of backfocus problemen (getest met focus testchart), scherpte is perfect.

Met zoveel pixels wordt je wel afgerekend op gebruikersfouten. Bewegen, niet je juiste AF methode kiezen of het AF punt niet op de goede plaats zetten vertaalt zich meteen in onscherpe foto's. Ook zie je goed de tekortkomingen van lenzen.

De camera zelf vind ik geweldig!

breimer
Forumlid
Forumlid

Bericht door breimer » do feb 12 2015 12:35 am

Jan wat jij als stevige mening neerzet noem ik genuanceerd
twee of een bediening wieltjes b.v. handig? licht aan de gebruiker dat meld ik dan ook. de ts kiest zelf.
HIj/ZIJ .moet zich de vraag stellen wat voor soort fotograaf hij /zij is.
hoeveel zijn er die er zondermeer van uitgaan dat twee wieltjes altijd beter is?
als ik naar dxomark verwijs meld ik nadrukkelijk dat dat niet de mogelijkheden en uitrusting betreft.
Ik probeer de Ts te helpen welke vragen hij zich zou kunnen stellen.

Kijk de diverse draadjes er maar eens op na, en kijk dan ook eens met welk gemak de nieuwste van de meeste mp voorziene body's geadviseerd worden door sommige forumleden.

sommige forumleden is niet iedereen!
maar het zou prettig zijn als de vraag van een ts wat meer als vertrekpunt genomen zou worden in zijn algemeenheid.

Bert Harry

breimer
Forumlid
Forumlid

Bericht door breimer » do feb 12 2015 12:39 am

ator dat is jou mening er zijn ook andere!
je daagt me bijna uit dat draadje weer actueel te maken, en daar staan zowel positieve en negatieve reacties op.

Bert Harry

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » do feb 12 2015 1:22 am

Op het internet vind je een heleboel meningen, helaas is het mijn ervaring dat een groot aantal daarvan niet gebaseerd zijn op feiten, correcte aannames en juiste conclusies. Het is altijd linke soep om zonder zelf de werkelijkheid te onderzoeken andermans mening voor waarheid aan te nemen.

Dit is bijvoorbeeld geen mening maar een feit wat gewoon niet klopt:
"Ga er van uit dat de huidige D7000 de zelfde aanpassing heeft dan bij de AF van de D600-D610 , en die functioneert goed."

RicardoRonkes
Forumlid
Forumlid

Bericht door RicardoRonkes » do feb 12 2015 6:23 am

Heren,

Maak aub geen ruzie over dit onderwerp. Ik vind het super dat iedereen me heeft proberen te helpen via deze weg. Laten we het aub gezellig houden. Ben tot nu toe blij met de d7000 en de foutjes die ik tot nu toe heb ontdenkt schrijf ik mijn onervarenheid toe.

Uiteindelijk hebben we toch allemaal hetzelfde doel bij deze club. Ervaringen delen, dmv elkaar mening/kritiek beter worden en uiteindelijk proberen allemaal met veel PLEZIER de beste foto te maken en daar van de GENIETEN.

Nogmaals dat voor al jullie tijd, energie en meningen.

Groet Ricardo

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”