Webpagina is klaar

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do dec 06 2007 9:49 pm

ottenf schreef:Ik heb het programma geprobeert, werkt simpel en ziet er naar mijn mening goed uit. Kijk maar ik heb een proefje gedaan en mijn webpagina veranderd.
Veranderd? De foto's zijn neem ik aan hetzelfde, maar volgens mij is de site volkomen veranderd... Alles is anders. Toch? :roll: :roll: :roll:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ottenf

Bericht door ottenf » vr dec 07 2007 7:06 pm

Ja, de foto's zijn grotendeels hetzelfde. heb enkele anderen er nog bij gedaan. Hoe ziet de site uit? :?:

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr dec 07 2007 9:05 pm

Vele malen beter!
Goed gedaan.
Toch een paar kritische opmerkinkjes:
Het icoontje "new" maakt het voor mij persoonlijk een beetje rommelig. Ik hou niet zo van veel tierelantijnen op een startpagina. Maar ieder zijn meug natuurlijk.

De verwijzing om vanuit een album terug te keren naar de indexpagina vind ik nogal klein en zag hem eerst over het hoofd. Hierdoor drukte ik steeds op "vorige" in mijn browser (IE) om weer helemaal terug te gaan.
Ik heb ervoor gekozen dat de albums op mijn website op een nieuwe pagina geopend worden.

Verder vind ik de banners onderin beeld nogal storend, maar dat zal wel in Jalbum ingebakken zitten.

Als je nog de kleur van de exifgegevens aan kan passen, vind ik hem nog beter. Het donkere blauw vind ik moeilijk te lezen.

Nou meer heb ik niet te zeuren, nogmaals vele malen beter.

groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » vr dec 07 2007 9:27 pm

ottenf schreef:Ja, de foto's zijn grotendeels hetzelfde. heb enkele anderen er nog bij gedaan. Hoe ziet de site uit? :?:
veel beter dan de eerste, ik vind persoonlijk dat een site aan 5 dingen moet voldoen:
- eenvoud in navigeren
- zo weinig mogelijk afleiding
- als de foto eenmaal op het scherm staat moet je de rest eigenlijk niet meer zien.
- de foto moet zo groot mogelijk in beeld komen.
- less is better

Met dit als mijn mindset vind ik je site:
- veel te druk
- foto's kunnen groter in beeld
- als de foto in beel dis mag de rest van de schermversiering weg ;)

ajuus
emiel

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za dec 08 2007 12:40 am

ottenf schreef:Ja, de foto's zijn grotendeels hetzelfde. heb enkele anderen er nog bij gedaan. Hoe ziet de site uit? :?:
Op zich best aardig hoor. De meeste prive homepages zien er minder uit.

Niet helemaal het onderwerp, maar ik heb even door je foto's gebladerd. Wat me opvalt is dat je al heel veel verbeteren kan door net wat beter te kijken waar je gaat staan en waar je heen mikt. Deze foto bijvoorbeeld:

Afbeelding

Die arm linksonder is al niet handig, maar als je iets meer naar voren gaat heb je de bogen mooier vrij. Tevens zit er nog een balk in de weg die niets toevoegt. En hij is nog scheef ook. En je mist een stuk aan de linkerkant wat er volgens mij wel bijhoort. Allemaal puntjes waar je met iets meer tijd nemen en oefenen snel grote stappen kan maken!

Nog maar eentje:

Afbeelding

Wat probeer je met deze foto. De zee loopt leeg. Als je die recht zet, ben je gelijk dat vreemde stukje aan de linkerkant kwijt. Maar dan de voorgrond. Vind jij die spannend? Leuk voor de familie om je uitzicht vanuit het raam van je kamer te laten zien, maar als foto is het wat matig...

Tot zover maar even. Ik moet foto's afhebben voor maandag (ik, volg een cursus popfotografie).
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ottenf

Bericht door ottenf » za dec 08 2007 6:47 am

Hallo Patrick en Emiel,

Thnx voor de feedback, daar kan ik wat mee. :D Weet je voorheen maakte ik "even" een foto. Achteraf zie dan wat dit gedrag voor slechte resultaten oplevert. :oops: Nu neem ik meer tijd en kijk ook meer naar de omgeving.

Hoe heb je deze foto's in dit forum gekregen?

Groet,
Frank

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za dec 08 2007 11:46 am

ottenf schreef:Hoe heb je deze foto's in dit forum gekregen?
Dat was even lastiger dan normaal. Je kan niet even met rechts op je foto klikken en dan iets van "kopieer locatie" doen. Maar via rechts klikken en "Eigenschappen" kan je de precieze locatie dus wel te weten komen. Die kopieer je, en plak je tussen een [img]en%20een[/img]. That's all folks! :P

Snah
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Snah » za dec 08 2007 12:28 pm

Die kopieer je, en plak je tussen een [img]en%20een[/img].
Patrick, handige tip!! Bedankt
Hans

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”