Mening gevraagd: mijn AF/S17-55/2.8DX voor AF/S17-35/2.8
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Tja, ik had er ook moeite mee toen ik het las. Ik denk - Hans een beetje inschattend - dat het met een knipoog bedoeld is. Volgende keer toch maar eenNikon Gino schreef:Sorry dat ik het zeg hoor maar om de AF-S 17-55mm f2.8 nu een goedkoop DX lensje te noemen vind ik enigzins verwaand als ik het zeggen mag![]()
![]()

- a90
- Forumlid
mikemix schreef:Eerst mijn kinderen naar school brengen.

Maar ik ben wel benieuwd nar je bevindingen van de 17-35, zit toch thuis

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Het heerst, ik hoor niet anders.
Is hier nog bespaard gebleven, hier gaan 3 naar school.
Valt niet mee, na wat Sinterklaas heeft achtergelaten.
Sterkte iig.
Ik post wel wat als ie binnen is.
@a90: weet jij of het klopt dat de 17-35 uit het assortiment gaat?
Is hier nog bespaard gebleven, hier gaan 3 naar school.
Valt niet mee, na wat Sinterklaas heeft achtergelaten.
Sterkte iig.
Ik post wel wat als ie binnen is.
@a90: weet jij of het klopt dat de 17-35 uit het assortiment gaat?
Laatst gewijzigd door mikemix op do dec 06 2007 8:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Zou best wel eens zo kunnen zijn Skippy, in dat geval Hans, no problem.Skippy schreef:Tja, ik had er ook moeite mee toen ik het las. Ik denk - Hans een beetje inschattend - dat het met een knipoog bedoeld is. Volgende keer toch maar eenNikon Gino schreef:Sorry dat ik het zeg hoor maar om de AF-S 17-55mm f2.8 nu een goedkoop DX lensje te noemen vind ik enigzins verwaand als ik het zeggen mag![]()
![]()
er bij als dat zo is.
Groeten Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
-
- Forumlid
Mening gevraagd?
Ik begrijp goed dat als je de D3 gaat aanschaffen en je houdt je D200 niet, dat je dan van die 17-55 af wilt.
Maar zelf zou ik hem nooit inruilen voor een 17-35. Tenslotte is dat al weer een ouder objectief en is de laatste technologie (VR motor verbeterd, Nano Crystal coating etc) er niet in verwerkt.
Het zoombereik is natuurlijk beperkt, koop dan een prime.
Zelf zou ik gaan voor de 24-70 /2.8
Ik begrijp goed dat als je de D3 gaat aanschaffen en je houdt je D200 niet, dat je dan van die 17-55 af wilt.
Maar zelf zou ik hem nooit inruilen voor een 17-35. Tenslotte is dat al weer een ouder objectief en is de laatste technologie (VR motor verbeterd, Nano Crystal coating etc) er niet in verwerkt.
Het zoombereik is natuurlijk beperkt, koop dan een prime.
Zelf zou ik gaan voor de 24-70 /2.8
Mening wordt gewaardeerd.
Op de 17-55 zit ook geen VR en Nano Crystal coating en die 24-70 wil ik in de toekomst erbij.
Primair gaat het erom dat ik het 17mm bereik (minimaal) voor mijn D200 wil behouden en ook 17mm later voor FF wil behouden.
Het is idd een objectief die stamt uit 1999 maar de de testjes liegen er niet om, als ik dat zo lees.
Op de 17-55 zit ook geen VR en Nano Crystal coating en die 24-70 wil ik in de toekomst erbij.
Primair gaat het erom dat ik het 17mm bereik (minimaal) voor mijn D200 wil behouden en ook 17mm later voor FF wil behouden.
Het is idd een objectief die stamt uit 1999 maar de de testjes liegen er niet om, als ik dat zo lees.
Laatst gewijzigd door mikemix op do dec 06 2007 1:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- a90
- Forumlid
Ik kan het niet bevestigen Mike, ik weet het eerlijk niet. Er is uiteraard wel een flinke overlap tussen deze obejctieven en de nieuwe maar of ze ook daadwerkelijk uit het assortiment gaan ....mikemix schreef:@a90: weet jij of het klopt dat de 17-35 uit het assortiment gaat?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
-
- Forumlid
Bij Konijn staat de 17-35 in ieder geval niet meer op de site.a90 schreef:Ik kan het niet bevestigen Mike, ik weet het eerlijk niet. Er is uiteraard wel een flinke overlap tussen deze obejctieven en de nieuwe maar of ze ook daadwerkelijk uit het assortiment gaan ....mikemix schreef:@a90: weet jij of het klopt dat de 17-35 uit het assortiment gaat?