AF Nikkor 50mm f/1.8D
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb nu net m'n pakje ontvangen van Camernu.nl met daarin m'n lens.
Ik weet weer wat te doen de komende dagen.
Gewoon even ter zijde, welke andere Nikkon lens koop je dan het beste erbij als je deze erop hebt zitten?
Niet dat ik zo ontevreden ben met m'n Tamron maar om de Nikkon compleet te maken.
Ik weet weer wat te doen de komende dagen.
Gewoon even ter zijde, welke andere Nikkon lens koop je dan het beste erbij als je deze erop hebt zitten?
Niet dat ik zo ontevreden ben met m'n Tamron maar om de Nikkon compleet te maken.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
OK, maar qua kwalitiet is Nikon beter en heeft daarin ook verschillende lenzen zeker? Welke zouden jullie mij dan aanbevelen om dan als echte betere (mag ook duurder zijn) alternatief aan te schaffen ipv de Tamron die ik nu heb?Opgezetfan schreef:Tsja met die 18-200 van Tamron heb je wel een compleet verhaal.
Ik zou gaan voor een fish-eye of extreem groothoek zoals de 10,5 mm. van nikon. Ik heb zelf nog een 14 mm. f/2,8 van Tamron en das een heerlijk lensje.
Of moet ik een ander topic nemen hiervoor
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zou zelf voor de AF 80-200 f/2.8D gaan, zie hier:
€ 889,-
AF 80-200 f/2.8D

Of voor de AFS VR 70-200 f/2.8G, zie hier:
€ 1579,-
AFS VR 70-200 f/2.8G

€ 889,-
AF 80-200 f/2.8D

Of voor de AFS VR 70-200 f/2.8G, zie hier:
€ 1579,-
AFS VR 70-200 f/2.8G

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Het lijkt mij dan handiger om een paar kleinere lenzen aan te schaffen of zie ik dit verkeerd, want met zo'n joekel op je D50 rondlopen zie ik niet zo direct zitten.Opgezetfan schreef:Jep deze zijn idd zo lang omdat deze lenzen over het hele bereik een diafragma hebben van f/2,8
Welke lens zou er nog goed in mijn rijtje passen?
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Een 10,5 fisheye Nikkor misschien? of een 15-35 mm of iets dergelijks, ik zou zeggen kijk zelf ook eens rond, bepaal wat je fotografeert en koop dan een lens die daarvoor geschikt is.
Google is je grote vriend

Je hebt gelijk, ik moet dat voor mezelf gaan uitmaken wat ik wil fotograferen, ik zal nu eerst eens beginnen met de 2 die ik nu heb want je hebt ook niets aan allerlei lenzen als je nog niet goed kunt "schieten"...Opgezetfan schreef:Een 10,5 fisheye Nikkor misschien? of een 15-35 mm of iets dergelijks, ik zou zeggen kijk zelf ook eens rond, bepaal wat je fotografeert en koop dan een lens die daarvoor geschikt is.