AF Nikkor 50mm f/1.8D
AF Nikkor 50mm f/1.8D
Binnenkort krijg ik de nikon D50 en ik wil meteen een goeie alround lens erbij nemen.
Ik heb onder tussen bijna alles op het forum gelezen omtrent de volgende lens:
AF Nikkor 50mm f/1.8D
Eén ding is zeker, velen vinden deze lens fantastisch dus ik ben geneigd om deze aan te schaffen.
Ik wil alleen nog weten of deze lens ook goed is voor buiten gebruik (natuur etc.)? Heeft iemand daar ook voorbeelden van?
(Ervaring met de 50mm f/1.8 zijn natuurlijk welkom!)
Adviseren jullie hierbij ook nog een filter?
Dank je, G-Maxx
Ik heb onder tussen bijna alles op het forum gelezen omtrent de volgende lens:
AF Nikkor 50mm f/1.8D
Eén ding is zeker, velen vinden deze lens fantastisch dus ik ben geneigd om deze aan te schaffen.
Ik wil alleen nog weten of deze lens ook goed is voor buiten gebruik (natuur etc.)? Heeft iemand daar ook voorbeelden van?
(Ervaring met de 50mm f/1.8 zijn natuurlijk welkom!)
Adviseren jullie hierbij ook nog een filter?
Dank je, G-Maxx
Deze lens heb ik toevallig vandaag per post binnen gekregen. Heb er net binnen in de woonkamer wat foto's mee geschoten op mijn D50. Wat opvalt zijn de scherpte, lichtgevoeligheid en de mooie wazige achtergronden die je er mee kunt maken. Toplensje, zeker kopen voor dat geld. Ik ga er dit weekend eens mee naar buiten toe, lijkt me een goede lens om panorama's mee te schieten en verticale foto's. Een paar stappen voor of achteruit heb ik er graag voor over om het gemis aan in en uitzoomen te compenseren. Deze is zeer zeker vele malen beter dan de kitlens. Bovendien zegt men dat je beter leert fotograferen door middel van zo'n vast 50mm lensje.
Ik had ff moeite om erachter te komen hoe dat ding nu werkte, zie mijn eigen topic hierover
Ik had ff moeite om erachter te komen hoe dat ding nu werkte, zie mijn eigen topic hierover

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wat is er met die platen gebeurd zeg? Het lijkt wel of er een ontzettende hoeveelheid jpg artifacts overheen zit. Nee dat zijn nou niet echt representatieve platen voor de 50 mm.
deze is ook met de 50 mm gemaakt op f8:
http://members.rott.chello.nl/eoorthuis ... -groot.jpg
deze is ook met de 50 mm gemaakt op f8:
http://members.rott.chello.nl/eoorthuis ... -groot.jpg
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
@rytec: lenzen met vaste brandpuntsafstanden (prime) zijn vele malen scherper dan zoomlenzen. Er is geen zoomlens met een diafragma 1:1,8 en als deze er wel is dan is deze van onbetaalbare prijs.
Deze lens is zo populair, omdat deze lens een hele goede prijs/ kwaliteit verhouding heeft. Kijk maar eens rond en ga zoeken naar lenzen met een vaste brandpuntsafstand en een diafragma van f/2,8 of groter dan is deze lens goedkoop.
Hier nog 2 voorbeelden van de 50 mm. f/1,8
1.: 1/4000 f/2,8

2.: 1/180 f/1,8

Deze lens is zo populair, omdat deze lens een hele goede prijs/ kwaliteit verhouding heeft. Kijk maar eens rond en ga zoeken naar lenzen met een vaste brandpuntsafstand en een diafragma van f/2,8 of groter dan is deze lens goedkoop.
Hier nog 2 voorbeelden van de 50 mm. f/1,8
1.: 1/4000 f/2,8

2.: 1/180 f/1,8

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Foka: www.foka.nl maar er staat vrij weinig op die site ik ben gewoon in de winkel geweest en daar hebben ze heel veel.
Of anders:
www.fotokonijnenberg.nl
www.kamera-express.nl
www.digitalstreet.nl
Ik weet niet wat zij hanteren qua verzendkosten in België.
Hier een prijsvergelijkingssite:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/544
www.kelkoo.nl
www.kieskeurig.nl
Suc6
Of anders:
www.fotokonijnenberg.nl
www.kamera-express.nl
www.digitalstreet.nl
Ik weet niet wat zij hanteren qua verzendkosten in België.
Hier een prijsvergelijkingssite:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/544
www.kelkoo.nl
www.kieskeurig.nl
Suc6

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer: