Het is uiteraard niet meer dan mijn personlijke idee Patrick.PatrickP schreef:Het lijkt er wel op dat de nieuwe lens toch echt wel een stuk beter dan de 18-135. Maar wellicht niet genoeg om aan vervanging te denken voor je, maar toch...Marti58 schreef:klinkt aantrekkelijk als start lens, maar ik zie er niets in daar ik die range al ruim gedekt heb. ( Sigma 10-20.. 18-135.. 70-300VR )
Daar ben ik het niet mee eens. Het is een verbeterde versie van de 18-70 volgens mij, met nog eens VR als handig extraatje. Dat doet Nikon niet om de nieuwe kopers meer te plezieren dan de Nikon eigenaren met oudere lenzen. Dat is duidelijk een vervanger van een ouder objectief en wel zo, dat er ook mensen zullen zijn die deze lens als vervanger van andere lenzen gaan gebruiken.Marti58 schreef:mijn gevoel als je nu zou beginnen een mooie start en denk dat dat ook het denken er achter is.
en ja wie weet komt deze lens ook wel in mijn tas terecht eerst maar eens kijken naar wat real life photo's hopelijk in combinatie met de D80.
18-135 eruit en dan deze ervoor terug blijft mijn totale bereik toch nog gedekt.