70 200 VR Contrast

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » vr jan 25 2008 2:17 pm

Hoi Arend leuk ook eens wat van je te horen, ja inderdaad een raar verhaal en zeker als het dan ook nog een lange regel betreft.
Goed ik zal wel verwend zijn met de 80 200 AFS en nu valt deze wat tegen dat zal het mogelijk zijn.
Ik ga hem algauw eens uitproberen met de 1.7 teleconverter kijken of dat wat gaat worden en mischien wat vaker centrum of zelf spotmeting gebruiken.

Groet Marianne.

mikemix

Bericht door mikemix » vr jan 25 2008 2:22 pm

Marianne van Versendaal schreef: Goed ik zal wel verwend zijn met de 80 200 AFS en nu valt deze wat tegen dat zal het mogelijk zijn.
Groet Marianne.
:shock:

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » vr jan 25 2008 2:32 pm

mikemix schreef:
Marianne van Versendaal schreef: Goed ik zal wel verwend zijn met de 80 200 AFS en nu valt deze wat tegen dat zal het mogelijk zijn.
Groet Marianne.
:shock:
Iemand moet toch de eerste zijn die een 70-200 2.8 vindt tegenvallen. :wink:

En de schrijfwijze, gelukkig nog geen sms taal, dat is helemaal niet te lezen.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr jan 25 2008 3:03 pm

Alfredo:
"wat een schrijfstijl zeg... erg vermoeiend... "

Dat heet nou "Tante Betje-stijl"...

Antwoord:
"O ik had gedacht dat dit gemakkelijker te lezen was. "

Humor, mensen....

Met hartelijke groet, E.M. de Klerk

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » vr jan 25 2008 3:07 pm

1 foto zegt meer dan 1 zin ...
Laat eens iets zien?
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » vr jan 25 2008 4:03 pm

Een mischien wat domme vraag nu maar via welke mogelijkheid plaats ik een paar foto's

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » vr jan 25 2008 4:10 pm

Marianne van Versendaal schreef:Een mischien wat domme vraag nu maar via welke mogelijkheid plaats ik een paar foto's
Heb je hier wat aan? http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=

Overigens heb ik geen last van laag contrast en/of overbelichting met mijn 70-200VR op de D2x of de D300, maar ik werk wel (bijna) altijd zonder "protectie filter" op mijn objectieven. In vergelijking met de 2.8/80-200 Nikkors is de 70-200VR wel wat gevoeliger voor reflectie door invallend licht. Reden te meer om geen protectie filter te gebruiken.
Jur

renecita

Bericht door renecita » vr jan 25 2008 4:11 pm

Wat een komisch topic dit... :D
En dan klachten over de 'koning van de lenzen op dit forum'... dat had ik nooit verwacht. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt!

Renecita

yoyo

Bericht door yoyo » vr jan 25 2008 4:12 pm

Marianne van Versendaal schreef:Een mischien wat domme vraag nu maar via welke mogelijkheid plaats ik een paar foto's
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=6964

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr jan 25 2008 4:27 pm

Als het komende week een beetje weer is, kunnen we wel een afspraak maken om even een test te doen, ik heb een 80-200 AF-S.
Als je belangstelling hebt, stuur maar een PB. Ik woon in H'sum.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » vr jan 25 2008 4:27 pm

Bedankt Jur jij begrijpt waar dit over gaat, het lijkt namelijk zo te zijn dat het betreffende objectief gevoelig is voor protectie filters om het even welk merk dan ook, en dat is dan ook de reden dat ik deze topic heb opgestart.
Het lijkt me vreemd dat ik alleen maar dat probleem zou hebben en wilde dus graag horen of meerdere gebruikers van de Nikon 70 200 VR dit mogelijk ervaren hebben.
En wat betreft de Koning der objectieven, en hoe dit zal aflopen ik denk gewoon goed en hopelijk ook in goede vriendschap, ik bedoel dus zonder hatelijke opmerkingen en zo.

Mvg Marianne.
Laatst gewijzigd door Marianne van Versendaal op za jan 26 2008 4:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » vr jan 25 2008 4:35 pm

Hoi Cees dat vindt ik nou een leuk aanbod hoewel ik zelf ook de 80 200 AFS heb gebruikt met protectie filter en zonder problemen, vandaar dat ik nu een lichtelijke kater heb.
Maar zonder filters zal het mogelijk goed gaan dit is overgens mijn tweede 70 200 VR ik heb de andere ingeruild met de hoop dat deze mogelijk geen hinder zou hebben van de protectie filter.
Maar helaas is dat niet zo vandaar de kater
Ik vindt je aanbod prachtig en heel spontaan, en denk daar even over na bedankt.

Mvg Marianne.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr jan 25 2008 4:45 pm

Marianne, ik zie dat je het probleem al sinds oktober 2007 hebt, getuige het verhaal op Belgium Digital. Het probleem werd daar ook door anderen herkend. Gebruikte je de 80-200 op dezelfde camera als de 70-200?

http://forum.belgiumdigital.com/search. ... id=3163418

Misschien is het mogelijk je objectief eens te vergelijken met een ander, identiek exemplaar?

Groet, E.M. de Klerk

p.s. het is fotograferen met een f (zie de tekst op je site)

dapp&co

Bericht door dapp&co » vr jan 25 2008 5:17 pm

Marianne, wellicht dat mijn kritisch oog niet kritisch genoeg staat maar ik ervaar het niet als storend of te bleek wat mijn 70-200 VR produceert, ik heb er als protectie een B+W F-PRO op zitten, ik heb helaas geen ervaring met de 80-200 maar ik ben wel erg benieuwd naar enig vergelijk van de protectie filters onder dezelfde omstandigheden wat belichting betrefd.

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » vr jan 25 2008 6:21 pm

Hoi E.M. de Klerk ik weet dat fotograferen met een F is mogelijk een type fout bedankt voor de tip is inmiddels reeds gecorrigeerd.
Het artikel op Belgisch Digitaal Forum was nog met mijn vorige objectief ik heb sinds 3 weken een nieuwe met het zelfde gedoe, met de Filter Hoya Prp 1 is hij vrij goed en met de B&W F Pro ongeveer gelijk, zelfs blijkt hij met de Nikon NC nog iets beter te zijn.
Maar zonder filter op zijn best en dat was met de 80 200 niet merkbaar die was ten alle tijden gewoon goed dus vandaar.
De 70 200 VR lijkt overgevoelig te zijn voor filter gebruik,overgens de filter is enkel bedoeld voor protectie vandaar deze topic met de vraag of andere 70 200 VR gebruikers dit ook is opgevallen.
Ik plaats wel even een paar voorbeeld foto's op mijn site.
Foto 1 het paard is onder goede omstandigheden genomen en lijkt me goed,alles is opgenomen in jpg zonder correctie's en met een multicoating filter van een bekend duits merk, oordeel zelf en laat het me horen.
http://vanversendaal.com/mvanversendaal/
Mvg Marianne

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”