70 200 VR Contrast
70 200 VR Contrast
Om maar met de deur in huis te vallen (heb me op 23-01-08 aangemeld) Ik het probleem heb bij regelmaat te bleke foto's met de 70 200 VR, ze lijken vaak behoorlijk overbelicht en te weinig contrast te hebben hangt ook veelal af van de omstandigheden, ik ben gewent filters te gebruiken van Heliopan SH-PMC dus multicoating (deze filter heb ik overgeplaatst vanaf mijn 80 200 AFS want daarop functioneerde hij perfect) maar op de 70 200 Vr dus niet, toen heb ik de Hoya pro 1 geprobeerd dat ging redelijk en toen toch maar een Nikon NC besteld resultaat viel eigenlijk toch wat tegen zonder deze filters presteert dit objectief het best.
Dat heb ik inmiddels kunnen vaststellen.
Is er iemand op deze site die ervaring heeft met dit type objectief met wel een protectie filter erop ik heb inmiddels reeds de tweede 70 200 VR maar die functioneert met filter precies zo, dus vandaar de vraag.
Het objectief wordt gebruikt op een D2X.
Mvg Marianne
Dat heb ik inmiddels kunnen vaststellen.
Is er iemand op deze site die ervaring heeft met dit type objectief met wel een protectie filter erop ik heb inmiddels reeds de tweede 70 200 VR maar die functioneert met filter precies zo, dus vandaar de vraag.
Het objectief wordt gebruikt op een D2X.
Mvg Marianne
Laatst gewijzigd door Marianne van Versendaal op za jan 26 2008 4:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: 70 200 VR Contrast
Zonder filters geen probleem?Marianne van Versendaal schreef: zonder deze filters werkt dit objectieft op zijn best heb ik inmiddels kunnen vaststellen.Mvg Marianne
Misschien reflectie op de filters bij tegenlichtopnamen terwijl je er dan geen zonnekap op hebt?
Werk eens met zonnekap en zonder filter.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Een Nikon NC is niet echt een filter hoor, meer een veredeld voorzetglas om je frontlens te beschermen.
Wat verwacht je van het filter ? dat het je meer contrast bied ? of wat licht wegneemt ? dan kun je misschien beter een grijsfilter overwegen.
Wat verwacht je van het filter ? dat het je meer contrast bied ? of wat licht wegneemt ? dan kun je misschien beter een grijsfilter overwegen.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
toch wel een top objectief
Hallo Marianne, ik heb de 70-200mm 2.8 VR met Hoya Pro 1 UV filter er op.
Eerst op de D70 daarna op de D70s en nu op de D80, maar geen enkel probleem hoor.
Tenminste ik zie het niet.
Welke camera heb je er aan hangen?
Als je de kleuren op je camera iets op verlevendigen zet, kan dat verbetering geven?
Of je belichtingscorrectie iets laten onderbelichten 0,3 of 0,7 dat zou misschien ook wat verbetering kunnen geven.
Succes ermee.
Groetjes George
Eerst op de D70 daarna op de D70s en nu op de D80, maar geen enkel probleem hoor.
Tenminste ik zie het niet.
Welke camera heb je er aan hangen?
Als je de kleuren op je camera iets op verlevendigen zet, kan dat verbetering geven?
Of je belichtingscorrectie iets laten onderbelichten 0,3 of 0,7 dat zou misschien ook wat verbetering kunnen geven.
Succes ermee.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
70 200 contrast
Ik verwacht zeker geen betere beeldkwaliteit maar is bedoeld als ik er een gebruik als protectie maar ik vindt ook zonder de filters het contrast niet geweldig zeker niet omdat ik de 80 200 afs gewend was valt bij dit objectief direct op dat de foto,s bleker zijn de camera dan toch maar 2 stops in de min zetten ???
Mvg Marianne.
Mvg Marianne.
Zo eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel overgens ik zag ook al de vraag langs komen van gebruik je de zonnekap, ja dus die zit er altijd op ik heb zojuist nogmaals wat proef opnamen gemaakt en op een afstand van zo'n 20 mtr zijn de verschillen in het al dan niet gebruik van de protectie filter niet waarneenbaar het gaat met name om de lange afstand opname's en heeft dan toch ook met de lichtval te maken tot nu toe corrigeer ik de foto's in Photoshop graag nog wat reactie,s van gebruikers van dit objectief.
Mvg Marianne.
Mvg Marianne.
Re: 70 200 contrast
Marianne van Versendaal schreef:toch maar 2 stops in de min zetten ???

:mrgreen:
Volgens mij nemen er mensen de moeite om je te helpen hoor. Niet echt handig zeg maar...Marianne van Versendaal schreef:Zo eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel
Mvg Marianne.
Kan je ook aangeven sinds wanneer je dit objectief hebt?
Correctie van -2 is natuurlijk van de gekke als oplossing, op welke manier meet je, spot, nadruk op midden of matrix?
En idd, als Nef of JPG?
Waar blijven de voorbeeld foto's? Dat maakt het dan ook in 1 keer duidelijk.
Laatst gewijzigd door mikemix op vr jan 25 2008 11:30 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Nog wat uitvoerige testen gedaan omdat ik liever toch wel een protectie filter gebruik, ik heb hier voorhanden de Hoya Pro 1 en de B&W F Pro MRC en als laatste de Nikon NC ik heb nu er bewust voor gekozen de zonnekap niet te gebruiken en dan komt de Nikon toch als beste uit de test alle test foto 's waren op een afstand van zo'n 100 mtr met schuin invallend licht genomen dus resultaat gebruik je dan toch wel een protectie filter blijkt de Nikon de beste te zijn voor dit objectief.
Mvg Marianne.
Mvg Marianne.