Ik heb de 50 mm al. Ik begreep echter dat je met de omkeer ring niet meer handmatig kon scherpstellen maar dat je moest scherpstellen door de camera te verplaatsen....???dragon2 schreef:Die logica ontgaat mij, je zal nog veel eerder een statief nodig hebben bij tele lenzen dan bij de 50mm, en eigenlijk heb je altijd een statief nodig voor macro gezien het scherptediepte gebied zo klein is. Het enige is dat met zo'n voorzetlens je nooit de 1:1 zal halen en je dus wat meer scherptediepte hebt, maar dat is dan ook niet echt macro in mijn ogen.Snadaa schreef:We praten dus over de Nikkor ED AF 80-200 1:2.8 D, echt een fantastisch objectief. Ik heb uit het draadje begrepen dat ik het beste de Canon D500 voorzetlens kan gebruiken om macro foto's te maken aangezien ik dan alle functies van zowel objectief, camera (D80) en flitser (SB800) kan blijven gebruiken.
Natuurlijk zou ik ook de BRA2 kunnen gebruiken in combinatie met de 50 mm 1:1.8 maar dan moet ik ook nog een instelbare kop gebruiken op mijn statief om scherp te kunnen stellen.
Als dit niet zo is dan ben ik wellicht met de BRA2 beter en misschien nog wel goedkoper uit........