Van zoom (80-200) naar macro
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Van zoom (80-200) naar macro
Hoi,
Ik ben benieuwd of je de briljante Nikkor 80-200 f/2.8 ook middels tussenringen kunt ombouwen naar een macro, en zo ja tegen welke beperkingen loop je dan op. Ik kwam wel een draadje tegen om de 50 f/1.8 (wie heeft hem niet) om te bouwen.
Gr snadaa
Ik ben benieuwd of je de briljante Nikkor 80-200 f/2.8 ook middels tussenringen kunt ombouwen naar een macro, en zo ja tegen welke beperkingen loop je dan op. Ik kwam wel een draadje tegen om de 50 f/1.8 (wie heeft hem niet) om te bouwen.
Gr snadaa
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Snadaa,
Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij kan je alleen primes omgekeerd gebruiken als Macro objectief.
Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij kan je alleen primes omgekeerd gebruiken als Macro objectief.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Klopt, maar in vind het zo'n geweldig objectief dat ik mij afvroeg of er meer mogelijkheden waren en als het met de 50 mm kan waarom dan niet met dit objectief of is dit een te simpele redenatie.Pruimpit schreef:De 80-200/f2,8 heeft wel een nog al grote diameter. Dan heb je een flinke verloopomkeerring nodig

- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Omkeerring van 77mm. gaat hem niet worden.
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Van zoom (80-200) naar macro
S,Snadaa schreef:Hoi,
Gr snadaa
Welke versie van de 80-200 bedoel je?
(Ai, AI-s ,AF schuifzoom AF-draaizoom, AF-d draaizoon, AF-S draaizoom)
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Maakt denk ik niet zoveel uit, het gaat gewoon niet werken.
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer: