grr je denkt dat je het niet zal gebeuren

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

gestolen camera

Peiling eindigde op vr jul 18 2008 9:03 pm

had je maar beter op je spulen moeten letten.
6
46%
eikel, had hem nou maar aan mij gegeven.
7
54%

Totaal aantal stemmen: 13

Remco H

Bericht door Remco H » di aug 12 2008 9:28 am

Jan en Yuul schreef:Remco allereerst mijn medeleven. Misschien wil je het niet vertellen, maar hoe heeft de diefstal plaatsgevonden? Daar kunnen wij wellicht iets van leren.

Groet
Jan
Het is gebeurd door een zakkenrollersbende in de metro.
Je bent in een stad in het buitenland, en omdat je die stad niet zo goed kent omdat je er nog nooit geweest bent, loop je maar met de groep mee.
In de eerste metro geen problemen. Maar na het overstappen voor de volgende metro, is er een groep tuig dat ons de metro in duwt. In de metro houden ze ons ook in beweging, om het zo maar eens te zeggen. Die onrust die zij creëren gebruiken zij om je aandacht af te leiden en je spullen te kunnen pakken. Het was ook erg vol in die metro. En juist die drukke spitstijden zijn hun favoriete tijden.
Bij het volgende station stappen ze ook weer als een haas uit.

Wat ik uitermate betreurenswaardig vind, is dat het over een afgelegde afstand gaat die ik ook best wel had willen lopen. :(
Misschien was ik dan een half uur of drie kwartier bezig, maar mijn benen kunnen dat makkelijk hebben.
Riemke schreef:Welk beveiligingsmaatregelen heb je in gedachten Remco?
Tja, dat is nou mijn geheim, wat ik niet zichtbaar wil maken voor elke mogelijke meelezer alhier.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di aug 12 2008 9:37 am

koper draadjes rond tas en sluiting en in de riem een draad naar een omgebouwde teasser ??

Ruudje

Bericht door Ruudje » di aug 12 2008 9:54 am

echt klote allemaal!

Waarom zit er op de camera`s tegenwoordig geen code ! of een selfdistroye modus! of een alarm..

Ik ben samen met dochterlief op vakantie geweest en haar en mijn camera goed in de gaten gehouden gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen...

Sterkte ..

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di aug 12 2008 10:30 am

Voor mij is de toenemende activiteiten van het dievengilde reden geweest om de Flipside 300 aan te schaffen. Een rugzak, die echter vanaf de buitenkant door anderen niet te openen is (althans het gedeelte waar de camera zit).

Overigens zijn wij in de metro van Athene ook door zo'n zakkenrollersbende in de metro benaderd. Op het ene moment is het rustig, opeens ben je omringd door 10 personen. Let ook maar eens op; vaak dragen ze een bloemetje, een krant of zit hun arm zogenaamd in het gips of een mitella. Gelukkig hadden wij het in de gaten en is er niets gerold.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di aug 12 2008 10:46 am

Ik ben me ook al aan het beraden hoe mijn spullen te beschermen, daar ik in september een weekend naar Parijs ga en waarschijnlijk dus ook te maken krijg met drukke metro's etc.

Ik heb al eens geïnformeerd naar een Doberman Bag Protector, dat is een soort alarm wat je aan je tas kunt hangen. Dat ding werkt echter alleen maar op het moment dat de tas stil staat, bijv. naast je op de bank of op de grond. Gaat iemand er dan mee vandoor, dan klinkt er een oorverdovend alarm. Misschien zou zo'n ding wel afschrikken?
Klein hangslotje waarmee je de rits vast maakt zou ook een oplossing kunnen zijn?

Het blijft rot dat sommige mensen gewoon niet van je spullen af kunnen blijven.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di aug 12 2008 1:36 pm

Ik heb inderdaad op vakantie een cijferslotje op door beide rits-lipjes (of hoe die dingen heten) en dan kun je als buitenstaander nooit in mijn tas komen. Camera heb ik op mijn nek en houd ik ALTIJD vast in minimaal 1 hand.

Maar goed, daar is Remco niet mee geholpen...

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Herman55

Bericht door Herman55 » di aug 12 2008 1:48 pm

noogle schreef:Ik heb inderdaad op vakantie een cijferslotje op door beide rits-lipjes (of hoe die dingen heten) en dan kun je als buitenstaander nooit in mijn tas komen. Camera heb ik op mijn nek en houd ik ALTIJD vast in minimaal 1 hand.

Maar goed, daar is Remco niet mee geholpen...

Michael
Jammer Michael, het helpt een beetje maar niet alles. Het dievengilde is namelijk ook zeer bedreven in het toepassen van scheermesjes. Je tas wordt gewoon opengesneden en de spullen eruit gehaald. Ook komt het voor dat men de draagband doorsnijdt, en er vandoor gaat. Het eerste trucje wordt trouwens ook wel eens toegepast op jassen. Je denkt dan dat je geld en je waardepapieren veilig in je binnenzak zitten... Ook bij tenten komt dit voor (!)

Het blijft oppassen geblazen. Het best advies (hoewel niet altijd uitvoerbaar) is nog altijd: blijf op je spullen letten, loop er niet mee "te koop" en reis niet tijdens de spits(drukte), e.d.

Herman

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di aug 12 2008 2:09 pm

Tsja, ik zal de proef niet op de som nemen, maar het moet een behoorlijk scheermes zijn wil je door een Lowepro trekker heen snijden. Tegen de tijd dat ze daar doorheen zijn heb ik allang door dat er iets gaande is. En nogmaals, ik heb altijd mijn camera vast in 1 of beide handen. Maar je hebt gelijk, blijf altijd op je spullen letten en wees je ervan bewust dat drukke plekken de meeste risico's met zich meebrengen. Dus probeer die te vermijden en als dat niet gaat gewoon je rugtas omgekeerd op je buik dragen en handen er omheen slaan.

Op een terras (of ergens anders waar je even stopt of zit) altijd je camera in je tas doen en je tas vasthouden.

Maar voorkomen kun je het toch niet altijd, hoe goed je ook je best doet.

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Herman55

Bericht door Herman55 » di aug 12 2008 2:27 pm

Klopt. Maar het is wel zo, dat hoe moeilijker je het maakt, des te eerder is het gilde geneigd om naar de buurman te gaan. Dat geldt hiervoor, maar ook voor thuis, je auto, etc...

mikemix

Bericht door mikemix » di aug 12 2008 2:35 pm

Tja...

Ben in heel veel steden/landen geweest die als kwetsbaar doorgaan, gelukkig nog nooit wat meegemaakt. Ben wel altijd heeeel alert.

Ken wel situaties dat ik "voel" dat het de verkeerde kant op kan gaan, zorg dat je altijd een stap voor blijft, helaas ga ik altijd in dat soort situaties er van uit dat de mens niet zo mooi is.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di aug 12 2008 5:10 pm

en niet zo maar even je cameara aan een ander geven om een fotootje van je te laten maken, vaak gaat het goed tot redelijk goed , maar soms gaat het fout, daarom neem ik latijd 2 camera's mee een kleine maar goede compacte (olympus fe180) en de d70('s ed) tassen hou ik altijd om of zet ze dusdanig dat ik er in een paar tellen bij kan en als ik een omgeving niet vertrouw dan maar even geen foto's maken liever de camera behouden dan kwijt raken

dre

Bericht door dre » do aug 14 2008 12:57 am

het wordt steeds erger volgens mij. :evil: :cry:

rovinge

Bericht door rovinge » do aug 14 2008 8:44 am

een Doberman Bag Protector, dat
Die heb ik, maar werkt niet altijd even makkelijk.
Maakt heel veel lawaai (= goed) en reageert op beweging (= goed). Na twee of drie keer bewogen te zijn gaat ie af (= goed), en dan moet je 'm met een 4-cijfer code uitzetten (= goed). Alleen dat lukt niet altijd (= minder goed) zodat je some 4 minuten bezig bent om een gillend alarm tot zwijgen te brengen (= embarrasing). Sta je dan op Schiphol in de vertrekhal...... :oops:

Wat ie ook heeft: de musketon haak zit vast aan een pinnetje; als je die eruit trekt (bijv. noodgeval) gaat het alarm ook af (= weer goed).

Roel

Remco H

Bericht door Remco H » do aug 14 2008 10:10 am

Het ergste vind ik nog, dat ze inbreuk plegen op je hobby. Dat is gewoon asociaal. Het gaat niet maar om wat duur spul, maar om datgene waar je hart sneller van gaat kloppen.

Wat mij nog meeviel, is dat ik mijn telezoom mocht houden. Die hebben ze niet uit mijn tas gejat. (Je wilt niet weten wat dat ding inmiddels allemaal heeft overleefd.) Zeker van die lui die niet echt verstand hadden van fotografie. Het zullen russen geweest zijn, en het was in Rusland.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do aug 14 2008 10:50 am

dan weet ik meteen in welk land in NJET moet zijn DA! Maar inderdaad blijft het triest, dat er altijd mensen zijn die je met hardwerken bij elkaar gesprokkelde spullen in een paar seconden jatten.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”